Komplett utrustning

L

lotgo

Jag ska, efter många års uppehåll börja rida igen, som medryttare,. Vad ska jag köpa för ridutrustning? Vad är det som gäller?
/L
 
Hjälm, ridbyxor, ridskor eller ridstövlar är det som jag absolut inte kan vara utan. Jag vill helst ha handskar också eftersom jag får blåsor av att titta på ett par tyglar! *tunnhudad* Dessutom blir det ju snart kallt.

Tröjor och jackor har du säkert några redan?
 
Ridsockor, skyddsväst, spö/sporrar? för övrigt tyckte jag att majola tog med det mesta, men det finns ju väldigt mycket annat man kan köpa som man egentligen inte behöver... Konstigt nog köper man det ändå! :o :D
 

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 744
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 560
Senast: Johannna1
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 294
Senast: Buongusto
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 724
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp