Åh

. Ja, hoppas man inte hamnar där alls. Men skulle min pojke bli utsatt och sen själv inte vilja ha nån färg eller nåt plagg (som han tidigare velat ha själv) trots att man försöker se till att det blir bättre så är det ju han som bestämmer. Kanske det kan ändras över tid, men inte med press det tror jag inte!
Åh, så intressant. Kanske blir könsbyte sen. Eller bara funderingar
Ja, okej

.
Vi har ärvt det allra mesta av vår pojkes kläder av min kusins pojke, men det är ganska mycket färger iaf

. Det vi köpt själva är också färgglatt och nu har vi köpt till lite rosa för jag älskar rosa ❤, dock utan rysch och pysch. Han har inga åsikter ännu kring det XD.
Ja, det är kanske inte svårare än så egentligen!
Man ska inte göra det svårare än vad det är.
Känns dock lite lättare att blanda in "pojkleksaker" till en flicka än "flickleksaker" till en pojke, men det behöver det väl inte vara egentligen. Vi har ingen tjejkusin att ärva av dock.
Men ja som du säger behandla honom som den individ han är.
Jag läser just nu en bok som heter "Låt mamma bajsa ifred!" av Malin Meekatt Birgersson (tydligen en känd bloggerska...? Jag fick den i present.)
Hon skriver att hon inte orkar tänka på genus utan hon behandlar sin son och dotter som individer helt enkelt.
Så kan man ju också se på det, det behöver kanske inte kompliceras?
För det handlar ju som sagt inte om att en pojke inte ska få ha pojkkläder/"vara pojkig" eller att en flicka inte ska få ha klänningar och ryschpysch eller vara "flickig".
Bara de vet att de inte måste vara det.