Märkligt beteende från stallägaren! Det är ju uppenbart en smitta!De säger att de inget kan göra så länge man inte kan konstatera att det är några av de allvarligare smittorna. Nu är fler hästar sjuka dessutom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Märkligt beteende från stallägaren! Det är ju uppenbart en smitta!De säger att de inget kan göra så länge man inte kan konstatera att det är några av de allvarligare smittorna. Nu är fler hästar sjuka dessutom.
Stämningen är hemsk. Så kan vi sägaVilken idiotisk stallägare! Om fler och fler hästar blir sjuka så är det ju uppenbarligen en smitta. Inte konstigt att så mycker går runt när vissa inte tar sitt ansvar.
Stämningen är hemsk. Så kan vi säga
Enda jag vet är att du som djurägare är ansvarig för att ta väl hand om ditt djur, så är fodret av undermålig kvalitet är det ditt ansvar att inte fodra med det.Insnurrad i lagtext tills huvudet är mos.
Finns det någon lag som tydligt styrker att man som stallägare har ett ansvar att inte ge inackorderingarna giftigt foder?
Detta är känt så ”jag visste inte” finns inte
Det vet jag men det var inte frågan.Enda jag vet är att du som djurägare är ansvarig för att ta väl hand om ditt djur, så är fodret av undermålig kvalitet är det ditt ansvar att inte fodra med det.
Oavsett vad det finns för regler så brukar det vara svårt att få en dålig stallägare att ändra sig. Det hjälper sällan att visa upp någon lagtext, utan man får i slutändan bestämma sig för att antingen gilla läget eller byta stall.Det vet jag men det var inte frågan.
Utan vad hyresvärd får erbjuda sina hyresgäster.
Även stallägare har krav och regler på sig gällande stallar och hästar.
Som sagt, det jag efterfrågade var en lagtext. Inget annatOavsett vad det finns för regler så brukar det vara svårt att få en dålig stallägare att ändra sig. Det hjälper sällan att visa upp någon lagtext, utan man får i slutändan bestämma sig för att antingen gilla läget eller byta stall.
Finns ingen. Det är ditt ansvar.Som sagt, det jag efterfrågade var en lagtext. Inget annat
Det ska finnas en hel massa regler när man hyr ut stallplatser. Även med ett visst ansvar för hästarna som man hyr in i olika frågor.Finns ingen. Det är ditt ansvar.
Som hästägare sedan 1985 så är det inte nytt vilket ansvar jag har för mina hästar både vad det gäller hur de är uppstallade, att de ska ha veterinärvård, få sina hovar omskötta och vad jag fodrar med, men det är tydligen helt nytt för dig?Det ska finnas en hel massa regler när man hyr ut stallplatser. Även med ett visst ansvar för hästarna som man hyr in i olika frågor.
Men ok om detta kanske var nytt för dig
Alltid lika charmig när man ställer en rak fråga och gör div avkrokar helt efter egna påståenden. Vet du ens vad jag fodrar med? Vet du ens vad som händer i stallet? För det är det jag baserar mina frågor efter.Som hästägare sedan 1985 så är det inte nytt vilket ansvar jag har för mina hästar både vad det gäller hur de är uppstallade, att de ska ha veterinärvård, få sina hovar omskötta och vad jag fodrar med, men det är tydligen helt nytt för dig?
Är du inte nöjd så flytta eller köp eget foder.
Och svaret oavsett om du gillar det eller inte är DITT ansvar! För övrigt var det 1985, men inte ens det klarade du av.Alltid lika charmig när man ställer en rak fråga och gör div avkrokar helt efter egna påståenden. Vet du ens vad jag fodrar med? Vet du ens vad som händer i stallet? För det är det jag baserar mina frågor efter.
Att ha varit hästägare sen 1986 säger ingenting. Det sa min fd granne också ”haft häst hela livet”. Sen att hans hästar som overkade och ohanterad bak gödselhögen hela livet spelade ingen roll. Men häst… det hade han haft länge minsann. Det var ett jättebra argument. Hund kunde han också för han hade haft jakthund bunden bak huset utom vid jakt.
Tydligen var det svårt för dig att svara på en enkel fråga vad en stallägare har för ansvar?
För frågan var inte ”vad har jag för ansvar?”
Ibland kan det vara rimligt att inte svara när man faktiskt tydligt inte vet svaret. Eller vill diskutera något helt för tråden irrrelevant.
Om du inte ser det så har jag aldrig ens frågat om jag kan byta stall eller köpa eget foder.
Det var faktiskt inget jag ens undrade över. Bara totalt onödig information från något som vill försöka vara viktig men egentligen inte kunde svara på sakfrågan.Och svaret oavsett om du gillar det eller inte är DITT ansvar! För övrigt var det 1985, men inte ens det klarade du av.![]()
Jag har försökt googla men tycker att det är svårt att hitta något helt konkret. Men i ditt fall hade jag nog försökt flytta på hästarna. Det är ju inte roligt att behöva fodra dag och dag in med något som man inte vet om det förgiftar hästarna, oavsett vems juridiska ansvar det är!!Det vet jag men det var inte frågan.
Utan vad hyresvärd får erbjuda sina hyresgäster.
Även stallägare har krav och regler på sig gällande stallar och hästar.
Jag kan inte flytta hästarna just nu. Sedan är det ju inte bara mina som står på gården. Samt att det finns väldigt mycket mer bakom. Men tack för att du hjälpte mig googlaJag har försökt googla men tycker att det är svårt att hitta något helt konkret. Men i ditt fall hade jag nog försökt flytta på hästarna. Det är ju inte roligt att behöva fodra dag och dag in med något som man inte vet om det förgiftar hästarna, oavsett vems juridiska ansvar det är!!
Jag är inte 100 på att det stämmer. Säg att LS om vi leker med tanken kommer på inspektion. Är det alla hästägare som får tillsägelse eller den som säljer fodret till sina kunder? Du får i regel i inte sälja möglig mat och trasiga kläder om du förstår hur jag menar.Den som har gården ansvarar för byggnader mm. Dvs fastigheten där hästarna står.
Vad gäller foder mm så har hästägaren huvudansvaret.
Rent juridiskt.
Och vad det har med frågeställningen i tråden fattar jag inte.