Kort människa, stor häst?

Sv: Kort människa, stor häst?

Här är lilla jag på stora dunderklumpen. Korta armar o korta ben, men vi trivs tillsammans.

Image015_20.jpg
 
Sv: Kort människa, stor häst?

Jag är 160 cm och brukar inte rida sä jättehöga hästar högst 160 cm mkh. Men har nu egen liten ponny (144cm). Jag älskar o rida ponnyer. Men när jag red hästar som var runt 160 så visst det är ju lite svårare och hålla ihop de. Men se det som en utmaning ;)
 
Sv: Kort människa, stor häst?

Hej! jag är 1.58 och har ridit en häst som jag hade till försäljning som var 1.72 red även en annan för som är 1.85. är stark i mitt sätte så jag tycker inte att de är några problem det ända jag tycker är eftersom jag rider dressyr är att de måste ju se bra ut allstå propetionelligt det gjorde de inte med dessa hästar.. men de beror också på lite hur de är byggad. Du kan ju ha en häst på 1.70 som är långbent och smäcker ja du fröstår nog vad jag menar.;)
 
Sv: Kort människa, stor häst?

Hej!

Först.. tycker inte det låter som om du är särskilt kort, inte om du räknar med att bli 165 cm..
Sen.. En häst på 160 cm är inte stor, den är liten!

Och så till frågan. Jag kar 163 cm och rider helst hästar under 165, mest för att det är lättare att ta sej upp och dom är oftast lättare att påverka när man är lite mindre.. Men jag har ridit flera 180 cms hästar utan problem, jag bara gillar dom små bättre..
/ Lavinia
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 309
Senast: WBanna
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 142
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 950
Senast: ylvalill
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp