Bukefalos 28 år!

Kortslutning, konstiga saker vi gjort..

:rofl: Det där gör jag jätteofta :D. Dels pratar jag svenska när jag blir väckt på mornarna eller om jag är supertrött, men framförallt växlar jag språk när jag är förbannad. Min sambo har liksom lärt sig "jävla kukhuvud", "idiotjävel" och "vaafaaaaaan då" på svenska :angel:.

En morgon när jag sov hos min syster och hennes man kom jag upp snortrött för att jag hörde ett ljud. Ser min syrras (australiensiske make) och frågar, på svenska, "vad var det för ljud?". Han tittar bara på mig jätteförvånat varpå jag fräser "Äh, du fattar ju ingenting i alla fall!" :o :o. Alltså jag fattar inte vad som kom över mig, stackars honom liksom!

Amen det är ju så himla roligt egentligen tycker jag! Det är mest pinsamt när det är till främlingar man gör det, men är det någon som känner en och vet att man inte är inföding så blir det mest gulligt tycker jag. Och oerhört underhållande! :rofl:
 
Amen det är ju så himla roligt egentligen tycker jag! Det är mest pinsamt när det är till främlingar man gör det, men är det någon som känner en och vet att man inte är inföding så blir det mest gulligt tycker jag. Och oerhört underhållande! :rofl:
:D

Jag börjar ofta prata svenska om det någon jag känner sedan tidigare och vi är tillsammans i en ny miljö. Då är det som att min hjärna tycker att personen är svensk bara för att vi är där tillsammans och ingen av oss känner nån annan :confused:. Har jag vet inte hur många gånger jag vänt mig till nån kompis här och dragit av typ två meningar på svenska innan jag begriper varför personen ser så förvirrad ut. En schweizisk tjej jag pluggade med gjorde samma sak; var vi tillsammans nånstans och inte kände de andra började hon alltid på tyska med mig.
 
Haha sådär jag göt hela tiden med min nuvarande englelska pojkvän när man blir lite trött på kvällen kan det bli många konstiga meningar.
Dom brukar börja på engelska men sen går dom över i svenska.
''So what did you do idag då?'' ''No I dont know how man gör'':up:

Brukar nästan alltid gå runt och leta efter telefon när jag pratar i den och får halv panik och skriker i luren 'vart fan är telefonen då?!' :rage:

Vet inte hur många gånger jag har funnit glasögenon i kylen:confused:

Ibland sadlar och tränsar, kommer ihåg både att spänna sadelgjorden och hjälmen. Sen rider jag ut och konstaterar att hästen är ovanligt dryg i dag och ska till att skänkla på henne lite, men det går inte så bra för jag har gått berdvid hästen hela vägen från stallet, ca 500m.
 
Min senaste är nog bland det värsta jag gjort och en sånhär "jag vill dunka huvudet hårt i väggen" grej.

Skulle till jobbet och var redan då på gränsen till att bli sen. Rafsar ihop mina saker samtidigt som jag faktiskt säger till min sambo "det känns alltid som att man glömmer allt när man är stressad" och går sedan halvirriterad ut genom dörren pga jag verkligen avskyr känslan av stress.
När jag kommer till bilen hinner jag bara tänka..fan tröjan har jag glömt!! (det är nödvändigt att ha tjocktröjan på jobbet då arbetsuppgifterna varierar så den måste med)

Kutar upp för backen från parkeringen, in..skriker och frågar om han sett min tröja..precis när jag gjort det kommer jag på..att den hänger över armen..jag har alltså haft den exakt hela tiden... :)

Skriker igen "jag är dum i huvudet" och slänger igen dörren, åker.
 
Det värsta jag hört någon annan göra är att köra iväg med pumpslangen fortfarande i efter tankning..och slangen lossnar och hänger lite fint dinglandes efter bilen när hon efter en kort bit blir stoppad.

Hur den ens lyckades fastna så och slitas av är ett mysterium i sig också..Dessutom helt obemärkt av bilföraren..
 
Jag skrattar så jag gråter här. Underbart underhållande.

Jag kom precis nu hem efter att ha kollat till min halta häst. Till min glädje kunde jag konstatera att svullnaden var helt borta, fan vad effektivt det var att kyla länge liksom. Men vad nu?!? Nu är hon ju svullen och varm på det ANDRA benet :arghh:

Eller så inte. Men det hann gå många fundersamma minuter.
 
Det värsta jag hört någon annan göra är att köra iväg med pumpslangen fortfarande i efter tankning..och slangen lossnar och hänger lite fint dinglandes efter bilen när hon efter en kort bit blir stoppad.

Hur den ens lyckades fastna så och slitas av är ett mysterium i sig också..Dessutom helt obemärkt av bilföraren..
Det där påminde mig om när jag såg en som kom körande i med ett flak öl på biltaket. När han svängde i en korsning så flög det ölburkar överallt.
 
Det där påminde mig om när jag såg en som kom körande i med ett flak öl på biltaket. När han svängde i en korsning så flög det ölburkar överallt.

Aj, den måste ha vart jobbig :D
(får jag gissa på att det dessutom var sista svängen på systemet innan stängning, en fredag?)

Den har jag också gjort, fast med mobil och snusdosa. Återfanns dock lätt på stallbacken helt oskadda
 
Det minns jag faktiskt inte men säkert.
Jag har åkt omkring med plånboken på biltaken en bra bit men den låg minsann kvar.
 
Det värsta jag hört någon annan göra är att köra iväg med pumpslangen fortfarande i efter tankning..och slangen lossnar och hänger lite fint dinglandes efter bilen när hon efter en kort bit blir stoppad.

Hur den ens lyckades fastna så och slitas av är ett mysterium i sig också..Dessutom helt obemärkt av bilföraren..
Jag såg en granne komma åkande med motorvärmarsladden släpandes efter bilen en gång.
 
Appropå det här med fel språk i fel sammanhang, kom på en till:

På ett cafe någonstans i östra Berlin en sömnig fredagförmiddag i mars 2014:
"Jag önskar en stor kopp varm choklad med vispgrädde och marshmallows."
Det roligaste (mest tragiska?) är att jag egentligen kan nära nog flytande tyska pga. att jag är 25% tysk, och såklart kan den frasen egentligen. Men en fredag kl. 9 på morgonen kan det gå sådär uppenbarligen :p
 
Kul tråd!

Kan bara komma på några just nu..
Hittat mobilen i kylskåpet dagen efter en utekväll, vet inte varför jag lägger in den där:meh: Hänt mer än en gång..

Blir ofta exalterad vid innebandy och liknande så gör ofta självmål för jag inte har tid att förstå vilket sida av planen som gäller.

Det som tog priset var nog när jag gick till tullkontorll på incheckningen på flygplatsen och trodde det var tullkontroll för att komma ut. Jag trodde tulltjänstemannen drev med mig när hon frågade vart jag skulle och inte tyckte hem och här var ett land och jah skojsade tillbaka ett bra tag innan det gick upp för mig.
 
@zoller Kan tro det är uppskattat med tävlingsinriktade människor om någon gör självmål i brist på tålamod till att veta var man lämpligast bör eller inte bör göra mål :rofl:
 
Kom på ytterligare några kortslutningar

Körde bil och mamma satt sidan om och pratade i telefon läääänge och väldigt högt, så jag börjar vrida på volymknappen för att "sänka" hennes röst. Vid annat tillfälle när jag körde och min bror var med så pratade han så tyst att jag fick anstränga mig mitt yttersta för att höra vad han sa, så denna gång började jag vrida på volymknappen för att höja hans röst, vilket resulterade i högre musik och en sur bror som trodde jag "lite diskret" ville avsluta hans samtal :rofl:
 
Gjorde en sån här i veckan på jobbet, tyckte maskinen tog väldigt lång tid på sig.... insåg efter ett tag att jag glömt starta den! :o

Sambon va lite förvirrad igår, vi kom hem från ica och han packar upp varorna, en stund senare går jag in i köket och frågar varför han ställt köttet på bänken och godiset i kylen!
 
Hahah! Jösses!

Well, jag är rätt virrig jag med men det enda jag kommer på nu är att jag var dädligt hungrig när jag var klar i stallet. Köpte pizza på vägen hem och sambon dukade fram glas och bestick i panik medan jag satte mig i soffan med två gafflar och försökte skära pizzan... :o han ställde sig i dörröppningen och sa "jaha.. Skulle du ha två gafflar? Men jag hämtar en till." Ehrm.. Ja. Jag fick frågan hur månfa gafflar jag ville ha varje måltid tills jag gjorde nästa dumma sak som jag just nu inte minns ;) får återkomma.
 
Har inte gjort sååå många tokiga saker bortsett från det vanliga som tex hitta mobilen i kylskåpet.

En annan gång så stod jag med dammsugaren framför kylskåpet och undrade lite tankspritt varför det inte fanns någon plats för dammsugaren i kylskåpet.

När jag reser utomlands så brukar det vara till ställen som Danmark, Tyskland, Norge och liknande. Dvs jag behöver ytterst sällan visa något pass och för det mesta verkar tullstationen vara stängd och obemannad.

Men för kanske 15 år sedan så skulle vi passera gränsen Tyskland-Tjeckien i bilen.
Jag visar mitt pass för tulltjänstemannen som tittar lite halvhjärtat på passet (öppnar det inte ens) och låter oss sedan köra vidare och fortsätter sedan dricka kaffe och tjata med kollegorna.

Och jag kör ju givetvis vidare. Plötsligt ser jag i backspegeln hur det är ett väldans liv bakom oss. Fullt med tulltjänstemän som springer runt och skriker och viftar. Militären (?) står med höjda kpistar och mina medpassagerare skriker "Stanna!!".

Jag tvärnitar givetvis och fattar ingenting.

Då visar det sig att jag helt missat att man skall visa passet TVÅ ggr. Dels på den tyska sidan och dels på den tjeckiska sidan. Visste väl inte jag som typ visat mitt pass två gånger i hela mitt liv.

Tar säkert 30 minuter innan alla tullare och poliser är övertygade om att jag inte är en terrorist eller något ännu värre.

När vi åker därifrån så ser jag alla stå och skratta medan de vinkar av oss. Alla var jättetrevliga och bjöd på kaffe sedan när allt var utrett.

När jag åkte förbi samma tullstationen för några år sedan så var det i princip igenbommat och jag såg inte en enda tulltjänsteman på någon sida så långt ögat kunde se :D
 
Jag körde mina glasögon i tvättmaskinen, 60 grader och 1200 varv centrifugering... och sen när jag märker det och givetvis ska testa dem på en gång för att se om de fortfarande funkar eller har blivit förstörda, blir jag superledsen för jag ser ju INGENTING! Tills jag inser att jag fortfarande har kontaktlinserna på :D Glasögonen var helt oskadda men väldigt rena visade det sig :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 513
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 682
Övr. Hund Har funderat på att gå ut och vandra längre norrut i landet med Milou men eftersom jag inte har bil så är jag tvungen att åka buss eller...
2
Svar
36
· Visningar
2 737
Senast: Niyama
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
874
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp