Bukefalos 28 år!

Kortslutning, konstiga saker vi gjort..

Jag som mer eller mindre alltid har konstant kortslutning borde komma på massa grejer men det gör jag ju inte just nu.

Men jag vet att jag inte mindre än två gånger tagit bilen till affären för att jag varit för trött för att gå (det är seriöst inte ens en kilometer). Parkerar bilen, handlar, går ut, går över parkeringen och alltså förbi bilen, men fortsätter och promenerar hem. Väl hemma i soffan slås jag av insikten att den bilen som såg lika dan ut som min bil på parkeringen faktiskt ÄR min bil och att den nu står ledsam och ensam på ICAs parkering. Bara att promenera till affären igen, för jag låser ju aldrig bilen heller när jag bara ska handla.
Jag har även gjort samma sak med cykeln fast utanför Systembolaget. Det var helg. Jag var trött. Jag gick hem. Kom på det dagen efter när jag möts av ett tomt cykelställ.. Och nej, cykeln stod inte kvar utanför Systemet. För jag låser ju inte heller cykeln när jag bara ska handla..

Jag har även fått hämta både pengar, fjärrkontroll och Playstation-kontroller nere i soprummet då jag "städat" och mer eller mindre rensat bordet på allt och bara slängt det.

En annan gång när jag gick hem från affären (jag hade faktiskt gått dit också, den här gången) gick jag förbi ett bostadshus med balkonger ut mot gångvägen. Där står ett äldre par och grejar med några plankor. En planka ramlar mellan golvet och staketet på balkongen och gubben stönar högt "nu får jag ju gå ner och hämta den IGEN!". Skolad i serviceyrke som jag är ställer jag min kasse och plockar upp plankan åt dem, och när jag håller upp den till tanten säger hon "Åhh tack!"
Jag, som i min hjärna antagligen tänkte att jag hade en kund på jobbet som jag nyss gav kvittot till och inte en tant på en balkong som jag har gjort en tjänst, svarar leende "Tack så mycket!" och går därifrån.
Ja, tack så jättemycket för att jag fick plocka upp eran planka..
 
Underbar tråd!

Gör mycket ologiskt, och för att nämna några exempel..

- Letat efter mitt andra par bilnycklar i flera veckor. Hittar dessa tillslut, i ett högskåp. Kan vara värt att nämna att jag enbart är 154 lång, och endast når till hyllplanet nycklarna låg på med hjälp utav en pall.

- Har ett stämpelkort till jobbet, för att komma in/ut, stämpla in/ut och öppna dörrar. Har många gånger kommit hem från jobbet, tagit fram mitt stämpelkort och inte fattat varför dörren inte vill låsas upp...

- Var till affären, efter en lång arbetsvecka. Står i kön, tillslut är det bara en person framför mig.. Lägger då upp "pinnen" som avgränsar köpen.. Innan personen framför mig har lagt upp alla sina varor. Inte bara en gång, utan två gånger. Var bara att ursäkta sig själv och försöka le!
 
Förutom de vanliga sakerna som att lägga saker på fel ställen och glömma vad jag håller på med eller vart jag är på väg, så:

När jag parkerade bilen vid ett tillfälle kom jag på den geniala idén att slänga in bilnycklarna i bagaget så jag slapp släpa omkring på dom. Sagt och gjort, jag låste bilen och slängde in bilnycklarna. Bara det att jag ju inte kunde komma in i bilen sen...

Polisen hade en kontroll vid en vägsträcka, och en av dom ställde sig vid vägkanten och höll upp handen till ett stopptecken. Jag fick helt hjärnsläpp och trodde att han hälsade, så jag vinkade glatt tillbaka medan jag körde förbi.

Har råkat sätta igång ett alarm i en skolbyggnad. Var först på plats tidigt i ottan och strosade bara in i lokalen. Märkligt nog kom jag rätt långt innan larmet började tjuta. Och istället för det logiska att stanna kvar och erkänna mitt misstag sprang jag och gömde mig i ett närliggande fält :angel:

Jag fick panik i en hiss en gång, när dörrarna stängdes och hissen inte rörde sig. Jag trodde det var fel på den och att jag var inlåst, så jag skrek, grät och bankade på väggarna. Var på väg att ringa efter hjälp tillslut, när jag upptäckte att jag glömt trycka på knappen för vilken våning jag ville till.

Jag, som i min hjärna antagligen tänkte att jag hade en kund på jobbet som jag nyss gav kvittot till och inte en tant på en balkong som jag har gjort en tjänst, svarar leende "Tack så mycket!" och går därifrån.
Så gör jag rätt ofta, senast hos veterinären där vet kommer fram, skakar hand och presenterar sig. Och istället för att jag också presenterar mig, eller bara säger det normala "Hej" så säger jag "Tack!". Tack... för att du presenterar dig?
 
@Sasse - :rofl: :rofl: :rofl: så att jag nästan gråter till och med! Varför ett fält?? Och vinkandet till polisen var nästan bäst :D

Jag har iofs också blivit invinkad i rutinkontroll (ja, jag stannade) och polisen frågade mig om jag tyckte att det var dimmigt ute? När jag såg ut som ett frågetecken förtydligade han med att ja, jag hade ju dimljuset på. Min första reaktion var att utbrista Va?! Har jag ett sånt??! samtidigt som jag försökte hitta knappen :angel: Polisen hade nog ganska roligt åt mig :D
 
Det händer ibland sena trötta kvällar hem från stallet att jag tvärstannar bilen i panik över att jag glömt hunden i stallet!
När jag ropar reser sig dock alltid en väldigt yrvaken hund bak i bilen med en blick som säjer allt...

Ibland när jag kör bil smackar jag åt bilen, även halvhalter görs i mellanåt och vid händelser så som väjning för vilt eller liknande så får den själv klart en klapp och ett uppmuntrande DUKTIG!

Jag vet inte hur många gånger jag går uppför trappen här hemma i ett ärende för att väl uppe ha total kortslutning och inte minnas något...väl nere brukar dock minnet infinna sig igen....

Den här tråden är underbar :D
 
@Sasse - :rofl: :rofl: :rofl: så att jag nästan gråter till och med! Varför ett fält?? Och vinkandet till polisen var nästan bäst :D

Jag har iofs också blivit invinkad i rutinkontroll (ja, jag stannade) och polisen frågade mig om jag tyckte att det var dimmigt ute? När jag såg ut som ett frågetecken förtydligade han med att ja, jag hade ju dimljuset på. Min första reaktion var att utbrista Va?! Har jag ett sånt??! samtidigt som jag försökte hitta knappen :angel: Polisen hade nog ganska roligt åt mig :D

Jag har varit med om samma :D
Polisen flinade flitigt och fick hitta knappen åt mig :P
 
@Sasse - :rofl: :rofl: :rofl: så att jag nästan gråter till och med! Varför ett fält?? Och vinkandet till polisen var nästan bäst :D

Jag har iofs också blivit invinkad i rutinkontroll (ja, jag stannade) och polisen frågade mig om jag tyckte att det var dimmigt ute? När jag såg ut som ett frågetecken förtydligade han med att ja, jag hade ju dimljuset på. Min första reaktion var att utbrista Va?! Har jag ett sånt??! samtidigt som jag försökte hitta knappen :angel: Polisen hade nog ganska roligt åt mig :D
Hehe, jag blev invinkad för nykterhetskontroll för några år sen, när jag var på väg till jobbet. Det var första gången jag nånsin blivit stoppad och jag börjar såklart fundera "men HAR jag druckit? När drack jag senast? Tänk om den säger att jag druckit fastän jag inte gjort det?"... polisen, som säkert märker att jag är nervös säger glatt: "vilken fin klädsel!" varpå jag tittar på mina kläder, då jobbuniform tillhörande djuraffären jag jobbar i och tackar lite fundersamt och förklarar att jag är på väg till jobbet. Han börjar gapskratta och säger att han menade i och för sig sätenas klädsel och inte mina :p
 
Jag var gravid och skittrött = totalt kortslutning,vart alldeles för sent en kväll och jag skulle gå in och borsta tänderna innan jag skulle gå och lägga mig. Vi höll på att renovera hemma så rummet utanför hade ingen el,så det var ganska mörkt runt den lilla toaletten. Hur som helst,kommer in där och sätter på vattenkranen,och på nått sätt så tror jag att jag ska tända lampan då. Sätter på kranen,inget händer med lyset,slår av vattnet och slår på det igen,fortfarande tänds inte lampan. Jag börjar störtgrina och ropa på maken att "nu har lampjäveln gått inne på toa,och jag ser fan inte ett skit!" Han sprang ner för att hämta en ny lampa,sen kommer han in till mig i mörkret som står och hulkar mellan tårarna,han knäpper på lysknappen för att kolla så inte den är på "lysläge",varpå lampan tänds. DÅ inser jag att det är kranen jag slagit på och av! :confused::angel::idea: Börjar grina ännu mer såklart över hur urbota korkad man kan bli... :meh: Snacka om gravidhjärna!
 
En till kortslutning under min graviditet:

Jobbade och var ute och körde med jobbilen,jag åker en längre sträcka med polisen bakom mig,såklart blir jag skitnervös,och när dom blinkar till med blåljusen så håller jag på att kissa på mig. Svänger in lite fint på sidan av vägen,och hjärnan går på högvarv,jag har INTE druckigt,nej. Jag har mitt körkort med,ja. Jag har inte kört för snabbt,nej.

Polisen kommer fram och ber om att få se körkort,sen får jag blåsa. När allt det är grönt så säger han att han stoppade mig för att jag inte hade lyset på,sen sträcker han in handen och slår på det och ler. *Just jäklar ja....* (Man måste slå av och på lyset manuellt på den bilen.) Sen säger han att det brukar ju vara dryga böter på det,men han släpper mig den där gången,antagligen för att jag var höggravid och såg ganska matt och livrädd ut,och han ville nog vara snäll. Jag tackar så hemskt mycket,och vi önskar varandra en fortsatt trevlig dag. Jag ska ta mig ut på riksvägen igen från avfarten,och fortfarande helt skakig och nervös,lägger i driven och rullar sakta fram till vägen,gör allt rätt,kollar så ingen kommer,precis när jag ska åka ut så ser jag att det kommer en bil iaf,men då hade jag redan hunnit ut en bit i vägen så lägger i backen igen och backar in en bit. Väntar tills bilen passerat,sen blinkar jag ut och trycker jag plattan i mattan för att snabbt ta mig ut på vägen. Problemet var att jag fortfarande hade backen i.... Och polisen stog kvar bakom. Tack gode gud så stog han en bit i från,men det var cm från att jag backade in i polisbilen i full fart,tog ju ett tag innan reaktionsförmågan hoppade in också.

Lägger snabbt i driven och kastar mig ut på vägen och bort från elände,blir några hundra meter senare omkörd av polisen,varpå han glatt vinkar och fnissar förbi. Jag dog lite då.
 
  • Jag skulle åka till stan, går ut ur lägenheten och låser lägenhetsdörren och inser att jag har ingenstans att sätta nycklarna (ingen väska och inga fickor på byxorna) så jag kommer på den briljanta idén att släppa ner dem i brevinkastet så är jag av med dem :idea: Kommer på vad jag gjort i samma stund som nycklarna landar med ett skrammel på hallgolvet på andra sidan dörren....
  • Skulle laga mat och slog på spisplattan medan jag diskade stekpannan jag behövde, när det var klart tänkte jag "undrar om plattan blivit varm?" och la handen på den för att känna efter :arghh:
 
Jag är expert på tokigheter. Kanske därför det är så svårt att komma på några. Men...

Jag jobbar i vården och har tidigare jobbat i butik. Det kan fortfarande uppstå förvirring i situationen ibland. Tex en dag då jag just tömt kateterpåsen (kiss) och stomipåsen (bajs) på en patient som jag sedan tackar som en kund innan jag lämnar rummet. Kom ju på samtidigt hur knäppt det lät men hann inte tänka till innan...

En kväll när jag var skittrött stod jag i badrummet och har just borstat tänderna. Så säger jag "tur att jag redan tagit ut linserna" varpå jag tar av glasögonen, tar på mig linserna igen och inser sen vad jag just gjort. Svär ganska mycket och sambon höll på att garva ihjäl sig. Blir retad för det rätt ofta...

Eller att jag letar efter mobilen hemma och hittar den i barnens garderob eller varför inte kylskåpet...

En morgon gick jag upp och går in i barnens sovrum och drar upp rullgardinen för att de ska vakna och kunna förbereda dem för dagis. Sen går jag in i sovrummet och tittar förvånat på maken "ska inte du jobba?" Först öppnar han ögonen och ser han förvirrat på mig, sen säger han "det är ju lördag". Då inser att jag inte heller ska jobba och att dagis har stängt...

Kommer inte på fler just nu...
 
Mitt paradnummer är trappor, har alltid varit extremt klumpig, vält ut mjölkförpackningar när jag sträcker mig efter smöret på frukostbordet osv, men trappor är ett kapitel för sig.

Det är som något slår av och jag glömmer hur man går i en, hur man gör för att ta nästa steg.
Jag känner hur kroppen rör sig framåt men jag vet inte hur jag stoppar upp det.
Det kan hända både när jag går upp som ner i en, har tappat räkningen hur många gånger trillat, rutschat ner för trappor på ändan.
Numera är jag expert att hänga tag i trappräcket när det händer, skulle aldig våga ha en sån där snygg mordern trapp i huset utan en.
Någon som känner igen sig, har inte mött någon än som har samma problem, men tror knappast att jag är ensam om den här special superpowern? :D
 
Apropå att försöka låsa upp cykel med bilnyckel osv så har det hänt fler än en gång att jag förökt öppna dörrar på jobbet med min skåpsnyckel... :cautious:
 
3 historier från mig :up:

Var på biblioteket och skulle låna en bok genom att använda en sån lånemaskin man har nu för tiden. Har gjort det hur många gånger som helst, men den här gången var jag övertygad om att maskinen var trasig eftersom den inte läste mitt kort. Jag blev mer och mer arg och började till och med muttra högt och svära för att den dumma maskinen inte kunde scanna det dumma kortet. Efter att ha ställt till en lagom pinsam scen mitt i biblioteket inser jag att det är mitt gymkort jag försöker låna boken med... Gymkortet och bibliotekskortet ser helt olika ut och sitter inte ens bredvid varandra i plånboken... Folk tittade lite konstigt på mig :angel:

Lägger även till en liknande bilhistoria som finns på förra sidan. Jag och en jobbarkompis stack en snabbis till donken för att köpa mat. Vi hade lite ont om tid och springer snabbt in och handlar och slänger oss in i bilen igen. Det första jag ser när jag sätter mig ner är ett par barnskor som ligger på golvet (ingen av oss har barn) och jag utbrister högt "Ooh vilka söta skor". Sen tittar jag upp och ser en hel familj sitta och råstirra på mig och samtidigt som jag inser att jag sitter i deras bil och taffsar på deras saker så tjuter min kompis att "det här är inte min bil!" Vi hoppade snabbt in i vår bil och stack :o

Var 17 år och gjorde praktik i ett ridskolestall. Vasken vi tog vatten i hade en spärr som man vred på för att koppla in tvättmaskinen. Jag visste inte om maskinen var av eller på, och lyckades inte luska ut det genom att lyssna på slangen så min smarta lösning var att helt enkelt dra av slangen :D Det var vatten i hela stallet sen.
Ca 15 min senare när det har lugnat sig så ska genomblöta jag öppna en torvbal. Den var lite krånglig så jag tänker "nej men om jag kapar den på mitten och tar tag i undersidan så åker innehållet ut". Ja innehållet åkte ju ut, bara det att det var ju dammigt som fasen och när den landade på govlet sprack skiten och det blev ett stort dammoln. Jag som redan var genomblöt efter min vattenexplosion var fin sen. Tror jag gjorde ett bra intryck på min praktik.
 
Lite osäker på hurvida denna passar här eller i den andra tråden på Senior:

Mamma och jag hade varit på gymmet en kväll och körde hem i mörkret. Mamma körde och jag satt av någon anledning i baksätet bakom passagerarsätet. Vi brukar aldrig slarva med bilbälte men av någon outgrundlig anledning gjorde vi det denna gång...vi kör under en viadukt som slutade i en t-korsning. Det stod poliser redo för kontroll åt båda hållen och trots folktomt blir mamma ståendes med bilen som om hon spekulerar över i vilken väg hon skulle ta för att undslippa. Polisen börjar vinka åt oss och vi upptäcker då att våra bälten är av och börjar rycka lite panikartat i dem för att få fast. Mammas bälte ville inte klicka i så hon lät det åka tillbaka. Jag däremot hade inte heller lyckats klicka i bältet utan tryckte armarna mot min kropp för att hålla bältet på plats (ja det verkade som en väldigt intelligent idé just då...)

Polis 1: Jaha, inget bälte idag?
Mamma: Nä, det var dumt gjort, brukar alltid ha det!
Polisen börjar nu lysa med ficklampa för att han sett mig
Polisen 1: Har du en passagerare?
Mamma: Ja, hahaha, trodde du letade efter något jag gömt där bak!! ( :eek: )
Polisen öppnar nu dörren till baksätet och kikar in på mig
Polisen 1: Vad händer om du sträcker upp armarna i luften?
Jag gör som han säger och bältet flyger tillbaka och avslöjar mitt korkade försök att rädda mig ur situationen har nog aldrig känt mig så korkad som då.

Nu kommer Polis 2 gåendes och han ger sig i kast med att ställa frågor till mig medan den andra polisen gör detsamma till min mamma. Det var så detaljerade utfrågningar om familj, släkt, vänner, bostad, arbete osv att poliserna bestämde att vi alla skulle sätta oss i polisbilen då det var kallt, is och snö ute. Jag fick sitta i baksätet med polis 2.
Polis 1: "Det blir 1500 kr i böter vardera"
Jag: Jaha ja, då blir det inga julklappar i år då nä (sagt på skoj men med mesta tänkbara ledsamhet)
Polis 1: Jadu, jag river din mammas böter här nu, inte kan man väl ge böter till jul!
Mamma skrattar förnöjt medan jag spekulerar i hur kul det blir att betala med studentekonomi
Polis 2: Ni kanske kan dela de 1500 kr i böter du får N?
Jag: Nä, mamma kommer säga ja nu sen kommer hon totalt skita i det! :mad:
Polis 2: Jaha ojdå, vi har visst slut på böteslappar, tyvärr blir det inga böter idag ;)
Polis 1: Men, avgasröret måste lagas omgående!
Mamma: Den ska in på lagning i morgon
Polis 1: Mm, eller hur
Mamma: Det är faktiskt sant!

Alla hoppar ur bilen men när jag ska ur baksätet så är dörrarna låsta så jag får klättra till andra sidan och knacka på fönstret :laugh:
Polis 2: Ja, vad ville du?
Jag: UT!

Vi tackar för oss men med bara några meter från bilen bryter vi ihop av skratt vilket resulterar i att jag halkar på en isfläck och trillar, ligger kvar skrattandes oförmögen att ta mig upp pga detta. Snabbt in i bilen och glömde ta på bältena igen, bra att man lär sig av sina läxor :o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 581
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 917
Övr. Hund Har funderat på att gå ut och vandra längre norrut i landet med Milou men eftersom jag inte har bil så är jag tvungen att åka buss eller...
2
Svar
36
· Visningar
2 774
Senast: Niyama
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
897
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hund rädd i ny bil
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp