Kostnad grov/storstädning?

Jozze

Trådstartare
Det skulle vara så oerhört skönt att ta in en firma som städar åt oss. Allt, och då menar jag allt, i huset behöver verkligen rengöras, och det är inte lite dammsugning och våttorkning vi pratar om utan rejäl grovrengöring.

Har någon erfarenhet av att ta in städfirma för liknande uppdrag? Hur många sköna tusenlappar ska jag vara beredd på att punga ut? Huset är ca 100 kvm och det är nog 75-80 av dessa som behöver städas.
 
Det är ju inte samma sak men jag flyttade i våras, flyttstäd - i en rejält skitig tvåa på 62 kvadrat - kostade drygt 5 000:- tror jag, innan Rut-avdrag. Det gällde Göteborg, kan tänka mig att det varierar beroende på var i landet man bor? Och kolla Rut-avdrag!!
 
Varierar oerhört utifrån konkurrens. Jag förslår att du tar in tre offerter som ger en rättvis prisbild.
Jag ska förstås be om prisförslag när (om? *suckar*) det blir aktuellt. Men tänkte att jag skulle kunna få ett hum om vilka summor det skulle kunna handla om.
 
Det är ju inte samma sak men jag flyttade i våras, flyttstäd - i en rejält skitig tvåa på 62 kvadrat - kostade drygt 5 000:- tror jag, innan Rut-avdrag. Det gällde Göteborg, kan tänka mig att det varierar beroende på var i landet man bor? Och kolla Rut-avdrag!!
Tja, det skulle ju kunna vara nästan samma sak beroende på vad du lät dem göra? Här snackar vi allt från att rengöra väggar till att putsa fönster och rensa avlopp. 5000 kr för drygt 75% av den yta jag vill ha städat känns överkomligt, beroende såklart på vad som ingick. Jag bor ute på landet och har kikat på en firma från närmaste orten så det borde förhoppningsvis vara lite lägre pris än i Gbg dessutom.

Rut-avdraget ska jag absolut utnyttja!
 
Tja, det skulle ju kunna vara nästan samma sak beroende på vad du lät dem göra? Här snackar vi allt från att rengöra väggar till att putsa fönster och rensa avlopp. 5000 kr för drygt 75% av den yta jag vill ha städat känns överkomligt, beroende såklart på vad som ingick. Jag bor ute på landet och har kikat på en firma från närmaste orten så det borde förhoppningsvis vara lite lägre pris än i Gbg dessutom.

Rut-avdraget ska jag absolut utnyttja!
De tog typ "allt"; skåp/garderober, köksskåp/vitvaror mm, väggar där det behövdes, fönster, lister, golv. Det var LITE trist för klockan nio morgonen därpå när mamma skulle kolla att de städat ordentligt så hade hyresvärdens hantverkare redan varit där och börjat renovera så lägenheten var helt nerskiten igen... Fast hundhåren var väl borta antar jag.
 
De tog typ "allt"; skåp/garderober, köksskåp/vitvaror mm, väggar där det behövdes, fönster, lister, golv.
:up: Det låter lovande!
Det var LITE trist för klockan nio morgonen därpå när mamma skulle kolla att de städat ordentligt så hade hyresvärdens hantverkare redan varit där och börjat renovera så lägenheten var helt nerskiten igen... Fast hundhåren var väl borta antar jag.
Men då! :D Nå, då blev väl städningen förmodligen godkänd då. ;)

Vi ska förhoppningsvis få fason på hallen genom att riva ner lite, måla om, sätta upp nytt etc. och då har jag tänkt att det är bortkastat att se till att få städat där. Men nä, it will be worth it!
 
Runt 3000:- skulle en flyttstädning gå på för våra 120 kvm, men då kan jag tänka mig att det inte rörde sig om en lika grundlig städning och då dessutom i ett helt tomt hus, kan tänka mig att det blir krångligare med massa möbler.
 
Runt 3000:- skulle en flyttstädning gå på för våra 120 kvm, men då kan jag tänka mig att det inte rörde sig om en lika grundlig städning och då dessutom i ett helt tomt hus, kan tänka mig att det blir krångligare med massa möbler.
Vi har ganska ont om möbler. Det är värre med alla prylar som ligger och skräpar eftersom vi inte har någon förvaring. Men de ska väl stoppas ner i kartonger så länge och så får de väl ställas in i ett rum som vi kan vänta med att städa.

*kl*
Jag fick en oväntad summa pengar i förra veckan så jag ska nog ta mig i kragen i nästa vecka och ringa städfirman som jag funtar på. :up:
 
Ett tips! Kolla upp i förhand vad som gäller om du inte är nöjd efter.
En kompis skulle betala ca 6000 kr för flyttstäd, när besiktningsmannen kom fick hon så mycket anmärkningar på städningen att han tillslut inte tyckte det var värt att skriva upp dem. Det var dammigt i och ovanpå skåp, fullt med kalk i badrummet och inte ens ugnen var ren. Skitigt i hela lägenheten, såg ut som de knappt vart där.

Hon fick välja om hon ville ha rabatt på städningen eller betala för de extra timmarna det skulle ta för att fixa till städningen. Rabatten var runt tusenlappen...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 282
Senast: cassiopeja
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 406
Senast: cherie
·
D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 201
Senast: limona
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 359
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp