Bukefalos 28 år!

Krav på samling förstör tölten?

Sv: Krav på samling förstör tölten?

jo, förresten. Hur kan tränare som inte verkar ha riktig koll på logik och fysiologi komma undan med det? En grundförutsättning för att vi ska kunna sitta på våra hästar är ju att vi hjälper dem sträva mot sin tyngdpunkt. Att dra upp en hästs form via handen, eller sitta långt bak för att göra det"lättare" för hästen att sätta under sig är att grundlura sig själv. Framåtvinklade bäcken är inte roliga att ha och göra med.

Ville egentligen bara stödja tottenhams förklaringar och argument med detta inlägg. :bump: Islandshästridningen är nog den enda inriktningen jag vet där man faktiskt kommer undan med att rida med hjorthals och helt knäckt överlinje, jo, ponnyhoppning kanske kan liknas med detta. Ridningen håller dock på att förändras men det innebär att man måste våga hoppa på tåget också. Att som tränare stanna kvar bara för att vara konservativ är att motsäga sig själv. Jag tycker islandshästryttare ofta är öppna och det är bra att såna här diskussioner uppmärksammas, man kan bara inte komma undan med vad som helst.

:idea: //P
 
Sv: Krav på samling förstör tölten?

Jättebra förklaringar Poseidon!

Hade vart kul att se den islänningen på kursen (och dig oxå förstås) hoppas ni båda kommer med på nästa kurs. :bump:

Jag diskuterade tölt ingående med Bent vid en kurs, och har de på papper men kan tyvärr inte återge det exakt så jag låter bli...
Tänkt som en kommande artikeln, så småningom...

Det verkar vara som är inne på AR linjen med sina islandshästar och vet att det finns många funderingar ang tölten.
DET är positivt!

Tror oxå att vi islandshästryttare (om man kan kalla sig det när man har en islandshäst av tre hästar???) är nog rätt öppna av oss, rent träningsmässigt.
 
Sv: Krav på samling förstör tölten?

tottenham skrev:
Allmänt bara: att man tränar AR innebär inte att man lägger tölten åt sidan. Många gör det under en tid för att kanske arbeta igenom problem som görs lättare i andra gångarter. (jag gjorde det tex)
Men jag tror att ambitionen hos alla islandshästryttare som tränar AR faktiskt är att kunna tillämpa detta kommunikationssätt även i tölt.

/T

Precis! Mitt mål är att vi ska dansa fram i tölt, även fast vi kanske får vänta några år på dansen. Men vi har hela tiden töltat när vi ridit ut, väldigt kravlöst. Mest har jag arbetat för att få en bra trav. Men så nu, inspirerad av Anettes peppande beskrivning så testade jag att tölta på lösa tyglar. Tog ett kort tag och släppte igen. Och se, det funkade, både ute och i paddock. Kunde något sånär välja trav/tölt med sätet, och lite hjälp av handen (mer som en signal). Vi fixade att tölta i paddocken också, något vi inte gjort på en lång tid. Tror att det funkar för att pålle blivit stark i bakkärran av våra skolor, både uppsuttet och från marken. :)

OA
 
Sv: Krav på samling förstör tölten?

OlleAtlas skrev:
Precis! Mitt mål är att vi ska dansa fram i tölt, även fast vi kanske får vänta några år på dansen. Men vi har hela tiden töltat när vi ridit ut, väldigt kravlöst. Mest har jag arbetat för att få en bra trav. Men så nu, inspirerad av Anettes peppande beskrivning så testade jag att tölta på lösa tyglar. Tog ett kort tag och släppte igen. Och se, det funkade, både ute och i paddock. Kunde något sånär välja trav/tölt med sätet, och lite hjälp av handen (mer som en signal). Vi fixade att tölta i paddocken också, något vi inte gjort på en lång tid. Tror att det funkar för att pålle blivit stark i bakkärran av våra skolor, både uppsuttet och från marken. :)

OA

Jag förstår precis känslan!!! :banana:
 
En lite fråga

Har ni "experter" och duktiga ryttare här, tävlat på den nivå som Unn gör, har ni ens vart i närheten av Unns tävlingsmeriter?
Kan tänka mig att flera av er inte ens sett henne rida?
Har ni kunnat utbilda en häst från ingenting till att bli fina 1.a klass hästar med tävlingsmeriter på absolut högsta nivå? Så som VM, NM, Landsmót o.s.v.
Ni kanske inte ens börjat töltsätta era hästar ännu eftersom det skadar den så viktiga överlinjen. Flera håller väl fortfarande på med övningar na i skritt, de kan ju ta flera år, men har man tid och ork att vänta så är väl det bra. Vem vet tävlingsgrenen 250m skritt kanske dyker upp så småningom.
Tror inte att Unn är ute efter en häst som kan gå enligt AR/barock/klassisk dressyr, utan att tävla i världseliten och det gör hon!
Det gör inte utövarna av AR/barock/klassisk dressyr.
 
Sv: En lite fråga

icehorse skrev:
Har ni "experter" och duktiga ryttare här, tävlat på den nivå som Unn gör, har ni ens vart i närheten av Unns tävlingsmeriter?

Åh vad dum jag är - glömde att allting mätas i tävlingsmeriter :devil:

Förresten är det så enkelt att bli expert, skriv några inlägg bara så betraktas du som expert! :banana:
 
Sv: En lite fråga

icehorse skrev:
Har ni "experter" och duktiga ryttare här, tävlat på den nivå som Unn gör, har ni ens vart i närheten av Unns tävlingsmeriter?
Kan tänka mig att flera av er inte ens sett henne rida?
Har ni kunnat utbilda en häst från ingenting till att bli fina 1.a klass hästar med tävlingsmeriter på absolut högsta nivå? Så som VM, NM, Landsmót o.s.v.
Ni kanske inte ens börjat töltsätta era hästar ännu eftersom det skadar den så viktiga överlinjen. Flera håller väl fortfarande på med övningar na i skritt, de kan ju ta flera år, men har man tid och ork att vänta så är väl det bra. Vem vet tävlingsgrenen 250m skritt kanske dyker upp så småningom.
Tror inte att Unn är ute efter en häst som kan gå enligt AR/barock/klassisk dressyr, utan att tävla i världseliten och det gör hon!
Det gör inte utövarna av AR/barock/klassisk dressyr.

Jag kan inte se att någon här påstått vara sig ”experter” eller talat om sina tävlingsmeriter.
Däremot har många delat med sig av sitt kunnande och uttryckt sina i mitt tycke sunda åsikter. :bow:
Synd att du skulle sänka nivån på diskussionen med ditt inlägg. :mad:
Jag vet också att det finns otroligt många väldigt duktiga islandsryttare i vårt avlånga land som INTE tävlar. Därmed är det inte sagt att de är sämre ryttare.
Och apropå tävlingsryttare i elitklass så kan man bara tänka på Göran Montans uttalande i Islandshästen där han skriver:”Ett par gånger under året och senast på NM har jag blivit vittne till så grov ridning att jag inte tvekar att kalla den brutal.Världsstjärnor som under kvällsträningen i allas åsyn behandlade sina hästar på ett sätt som i mitt tycke borde ha medfört åtminstone en varning! Är det dags att införa obligatorisk närvaro av tjänstgörande domare under kvällsträningarna?”

För övrigt såg jag den typen av grov ridning även på VM i Österrike.
Jag är säker på att inte någon av oss här behandlar våra hästar så.
Om du nu tror att Unn inte är ute efter en häst som kan gå enligt AR/barock/dressyr som du nämner så missar hon en hel del och har tydligen inte varit på Hólar på ett bra tag!
moccis
 
Sv: Krav på samling förstör tölten?

OlleAtlas skrev:
Precis! Mitt mål är att vi ska dansa fram i tölt, även fast vi kanske får vänta några år på dansen. Men vi har hela tiden töltat när vi ridit ut, väldigt kravlöst. Mest har jag arbetat för att få en bra trav. Men så nu, inspirerad av Anettes peppande beskrivning så testade jag att tölta på lösa tyglar. Tog ett kort tag och släppte igen. Och se, det funkade, både ute och i paddock. Kunde något sånär välja trav/tölt med sätet, och lite hjälp av handen (mer som en signal). Vi fixade att tölta i paddocken också, något vi inte gjort på en lång tid. Tror att det funkar för att pålle blivit stark i bakkärran av våra skolor, både uppsuttet och från marken. :)

OA

Det var roligt att höra att det fungerade! Det är väldigt roligt att höra alla seriösa ryttare diskutera i den här tråden! Ja jag tror också att islandsryttarna är mycket kunskapstörstande, öppna och mottagliga för att lära nytt. Så när Vignir på avelsmötet sade att vi hade fler problemhästar nu därför att det inte var aveln som orsakade fler problemhästar utan att hästarna blivit bättre men ryttarna ni inte hängt med i utvecklingen, då tyckte jag att han satte sig själv på sina höga hästar och såg ner på alla fritidsryttare. Varför trycka ner folk när man kan uppmuntra dem och ge självförtroende? Vad jag har sett så bara ökar skickligheten på islandsryttarna! de är som svampar att suga tills sig kunskap och duktiga på att greppa logiken! Och det visar verkligen den här tråden! Heja er! :banana:

Anette
 
Sv: En lite fråga

icehorse skrev:
Har ni "experter" och duktiga ryttare här, tävlat på den nivå som Unn gör, har ni ens vart i närheten av Unns tävlingsmeriter?
Kan tänka mig att flera av er inte ens sett henne rida?
Har ni kunnat utbilda en häst från ingenting till att bli fina 1.a klass hästar med tävlingsmeriter på absolut högsta nivå? Så som VM, NM, Landsmót o.s.v.
Ni kanske inte ens börjat töltsätta era hästar ännu eftersom det skadar den så viktiga överlinjen. Flera håller väl fortfarande på med övningar na i skritt, de kan ju ta flera år, men har man tid och ork att vänta så är väl det bra. Vem vet tävlingsgrenen 250m skritt kanske dyker upp så småningom.
Tror inte att Unn är ute efter en häst som kan gå enligt AR/barock/klassisk dressyr, utan att tävla i världseliten och det gör hon!
Det gör inte utövarna av AR/barock/klassisk dressyr.


Har både sett Unn rida, ridit lektion för Unn (1 gång och aldrig mer) och sett hästarna hon ridit utan sadel. Har du själv det? Själv har jag ridit och ridit till ett 50-tal islänningar och töltsatt dem men är inte så intresserad av tävling, fast jag red in, tränade och visade min egen hingst och fick 8 på tölt, trav, vilja, lynne men han var så liten och föll inte domarna i smaken samt jag var totalt omeriterad.

Jag är så trött på att det enda som räknas om man är en bra ryttare är tävlingsmeriter! Inte tusan har Eva Hjelmberg några direkta tävlingsmeriter men jag tycker ändå hon är en kanonryttare! Och det finns tävlingsryttare som jag tycker är kanonbra och som rider AR på islandshäst för Bent Branderup, Magnus Lindquist och Eyjolfur Isolfsson tex! Tror inte någon av dem håller med Unn!

Anette
 
Sv: En lite fråga

moccis skrev:
Jag kan inte se att någon här påstått vara sig ”experter” eller talat om sina tävlingsmeriter.
Däremot har många delat med sig av sitt kunnande och uttryckt sina i mitt tycke sunda åsikter. :bow:
Synd att du skulle sänka nivån på diskussionen med ditt inlägg. :mad:
Jag vet också att det finns otroligt många väldigt duktiga islandsryttare i vårt avlånga land som INTE tävlar. Därmed är det inte sagt att de är sämre ryttare.
Och apropå tävlingsryttare i elitklass så kan man bara tänka på Göran Montans uttalande i Islandshästen där han skriver:”Ett par gånger under året och senast på NM har jag blivit vittne till så grov ridning att jag inte tvekar att kalla den brutal.Världsstjärnor som under kvällsträningen i allas åsyn behandlade sina hästar på ett sätt som i mitt tycke borde ha medfört åtminstone en varning! Är det dags att införa obligatorisk närvaro av tjänstgörande domare under kvällsträningarna?”

För övrigt såg jag den typen av grov ridning även på VM i Österrike.
Jag är säker på att inte någon av oss här behandlar våra hästar så.
Om du nu tror att Unn inte är ute efter en häst som kan gå enligt AR/barock/dressyr som du nämner så missar hon en hel del och har tydligen inte varit på Hólar på ett bra tag!
moccis


:bow: :bow: :bow: Bra svarat! Tyckte med att det var synd att nivån på tråden som annars varit enormt inspirerande, skulle dala! Håller helt med dig!

Anette
 
Sv: En lite fråga

icehorse skrev:
Har ni "experter" och duktiga ryttare här, tävlat på den nivå som Unn gör, har ni ens vart i närheten av Unns tävlingsmeriter?
Kan tänka mig att flera av er inte ens sett henne rida?
Har ni kunnat utbilda en häst från ingenting till att bli fina 1.a klass hästar med tävlingsmeriter på absolut högsta nivå? Så som VM, NM, Landsmót o.s.v.
Ni kanske inte ens börjat töltsätta era hästar ännu eftersom det skadar den så viktiga överlinjen. Flera håller väl fortfarande på med övningar na i skritt, de kan ju ta flera år, men har man tid och ork att vänta så är väl det bra. Vem vet tävlingsgrenen 250m skritt kanske dyker upp så småningom.
Tror inte att Unn är ute efter en häst som kan gå enligt AR/barock/klassisk dressyr, utan att tävla i världseliten och det gör hon!
Det gör inte utövarna av AR/barock/klassisk dressyr.

Hej du

Tävling är inte mitt huvudmål. Det jag mest av allt eftersträvar är en hållbar häst som jag förhoppningsvis kan få umgås med i många många år. Inga låsta muskler, inga kissing spines. Inga hovar skodda för att han ska lyfta högre. Jag eftersträvar en glad häst att samarbeta med, en häst som lyssnar på små små signaler. En häst som kommer i hagen och vill ha kul tillsammans med mig.

Jag har faktiskt tävlat, två gånger. Fick 5.0 för kort tölt, inte strålande men helt ok för att vara min andra gång på tävlingsbanan. Kommer troligen att tävla fler gånger, men det är, som sagt, inte vårt huvudsyfte. Har man varit på några islandstävlingar så ser man ganska snabbt att det inte är en måttstock för välridna, friska hästar med välridande ryttare. Det finns massor av ryttare och hästar som är urfina, men även riktigt otäck ridning som slinker igenom. IBland får jag ont i ryggen bara av att titta.

OA
 
Sv: Krav på samling förstör tölten?

Väldigt många inlägg tangerar smutskatning och en del har passerat den nivån. Diskutera gärna vidare, så länge ni håller er till innehållet i artiklen och offentliga tävlingar etc så är det okej, det vore tråkigt om jag tvingades stänga eller ta bort tråden helt.

Mvh Lobelia-Moderator
 
Sv: En lite fråga

icehorse skrev:
Har ni "experter" och duktiga ryttare här, tävlat på den nivå som Unn gör, har ni ens vart i närheten av Unns tävlingsmeriter?
Kan tänka mig att flera av er inte ens sett henne rida?
Har ni kunnat utbilda en häst från ingenting till att bli fina 1.a klass hästar med tävlingsmeriter på absolut högsta nivå? Så som VM, NM, Landsmót o.s.v.
Ni kanske inte ens börjat töltsätta era hästar ännu eftersom det skadar den så viktiga överlinjen. Flera håller väl fortfarande på med övningar na i skritt, de kan ju ta flera år, men har man tid och ork att vänta så är väl det bra. Vem vet tävlingsgrenen 250m skritt kanske dyker upp så småningom.
Tror inte att Unn är ute efter en häst som kan gå enligt AR/barock/klassisk dressyr, utan att tävla i världseliten och det gör hon!
Det gör inte utövarna av AR/barock/klassisk dressyr.


Nej, jag kallar mig absolut inte expert, men jag tävlar och jag satsar på bra resultat och förhoppningsvis en liten SM-ritt.
jag har ridit in och töltsatt hästar.
Jag har ridit till problemhästar.
Och JA jag har ridit för Unn, sett Unns hästar m.m.
Tyckte själv att lektionen för Unn var trevlig, kommer dock inte ihåg så mycket (Det var så väldans länge sen)
Vad JAG reagerade på är inte Unns sätt att rida, utan Unns uttalanden i artikeln! Som om man inte kan rida sin islandshäst "rätt", för då förstör man den :confused:
Av egen erfarenhet så har dressyr-ridning bara haft bra inverkan på mina hästar. De får bättre gång, ser trevligare ut, blir trevligare att rida och håller längre!
Jag BÅDE rider Muninn "dressyrigt" OCH sätter gång i honom, så nog går det att kombinera.

Och fy f*n vad tölten har blivit bättre när han inte låser sig i sidorna längre, och vilken kort tölt det har blivit sedan han började lära sig att trampa... :devil:

Jag tycker att, om du inte vill ta till dig det som vi nybörjare och låtsasexperter säger till dig, så åk och titta på en lektion med Einar Öder magnusson. Eller Alex Montan. De kan minsann rida både mjukt och bra och i form, och diverse dressyr-kringlor :D
och som jag sa innan... Inte SJUTTON har väl Bragi's tölt blivit sämre av det??? :smirk:
 
Sv: En lite fråga

Muninn skrev:
Nej, jag kallar mig absolut inte expert, men jag tävlar och jag satsar på bra resultat och förhoppningsvis en liten SM-ritt.
jag har ridit in och töltsatt hästar.
Jag har ridit till problemhästar.
Och JA jag har ridit för Unn, sett Unns hästar m.m.
Tyckte själv att lektionen för Unn var trevlig, kommer dock inte ihåg så mycket (Det var så väldans länge sen)
Vad JAG reagerade på är inte Unns sätt att rida, utan Unns uttalanden i artikeln! Som om man inte kan rida sin islandshäst "rätt", för då förstör man den :confused:
Av egen erfarenhet så har dressyr-ridning bara haft bra inverkan på mina hästar. De får bättre gång, ser trevligare ut, blir trevligare att rida och håller längre!
Jag BÅDE rider Muninn "dressyrigt" OCH sätter gång i honom, så nog går det att kombinera.

Och fy f*n vad tölten har blivit bättre när han inte låser sig i sidorna längre, och vilken kort tölt det har blivit sedan han började lära sig att trampa... :devil:

Jag tycker att, om du inte vill ta till dig det som vi nybörjare och låtsasexperter säger till dig, så åk och titta på en lektion med Einar Öder magnusson. Eller Alex Montan. De kan minsann rida både mjukt och bra och i form, och diverse dressyr-kringlor :D
och som jag sa innan... Inte SJUTTON har väl Bragi's tölt blivit sämre av det??? :smirk:

:bow: Mycket bra talat! Skrivet menar jag...

Anette
 
Sv: En lite fråga

Muninn skrev:
Nej, jag kallar mig absolut inte expert, men jag tävlar och jag satsar på bra resultat och förhoppningsvis en liten SM-ritt.
jag har ridit in och töltsatt hästar.
Jag har ridit till problemhästar.
Och JA jag har ridit för Unn, sett Unns hästar m.m.
Tyckte själv att lektionen för Unn var trevlig, kommer dock inte ihåg så mycket (Det var så väldans länge sen)
Vad JAG reagerade på är inte Unns sätt att rida, utan Unns uttalanden i artikeln! Som om man inte kan rida sin islandshäst "rätt", för då förstör man den :confused:
Av egen erfarenhet så har dressyr-ridning bara haft bra inverkan på mina hästar. De får bättre gång, ser trevligare ut, blir trevligare att rida och håller längre!
Jag BÅDE rider Muninn "dressyrigt" OCH sätter gång i honom, så nog går det att kombinera.

Och fy f*n vad tölten har blivit bättre när han inte låser sig i sidorna längre, och vilken kort tölt det har blivit sedan han började lära sig att trampa... :devil:

Jag tycker att, om du inte vill ta till dig det som vi nybörjare och låtsasexperter säger till dig, så åk och titta på en lektion med Einar Öder magnusson. Eller Alex Montan. De kan minsann rida både mjukt och bra och i form, och diverse dressyr-kringlor :D
och som jag sa innan... Inte SJUTTON har väl Bragi's tölt blivit sämre av det??? :smirk:

Heja Muninn :banana: du höjde nivån på tråden ytterligare!! :bow:
Det var ju faktiskt Unns uttalande i artikeln jag vände mig emot.
Jag kommer också att fortsätta rida "dressyrigt" eftersom även min häst blivit mycket bättre sedan jag började hos min dressyrtränare.
Lycka till med nästa SM.
moccis
 
Sv: Krav på samling förstör tölten?

:rofl:

Tackar tackar, moccis och sambaengi!

Alltid roligt när folk inte bara förstår, utan även uppskattar det man skriver...

Aldrig någonsin förstått det som vissa människor säger: "islandshästen är ju från island så då måste den ju ridas enligt gammal-isländsk stil, annars fungerar det ju inte".... jaja... :smirk:

Visst, vill man inte rida tölt alls, kan man ju skaffa en nordsvensk, eller en lusitano :love: istället... Men jag tror, (och ingen kan ändra mig!) att ALLA hästar mår bra av mjukhet, lösgjordhet, och muskler på rätt ställen... De är ju ändå hästar, eller hur? Eller vi har kanske isländska lava-drakar, inte hästar? :cool:

Dessutom märks det ju ifall det man gör försämrar eller förbättrar...

Jag ska snart börja rida min isis för tränaren som tränade mig o ponnyn innan dressyr-SM... Det kommer att bli en hit! :)

Och tack så mycket moccis... Jag kan ju hoppas på att jag kommer dit iaf, nu när taktproblemen är borta ;) och har jag ännu mer tur får jag låna en gammal superhäst, så här sista året som ungdom... så man kan få veta hur den där banan-skals och räk-macke känslan känns! :D

Men jag måste säga att jag kräver ett svar av ICEHORSE också... :p

/Skuttar iväg efter allt julhandlade idag... Plånboken är TOM! :D
 
Sv: Krav på samling förstör tölten?

Lavadrakar :rofl: Det uttrycket gillar jag!

Det där med andra hästtyper, det får jag också höra ibland. Men jag gillar min isis, jag gillar att tölta och jag tror att jag hittat rätt väg till att både få en fin tölt och en mjuk, lösgjord och stark häst. En väg som passar pålle och mig.

OA
 
Sv: Krav på samling förstör tölten?

Precis!
jag tycker att Unn får rida hur sjutton hon vill, och alla andra också, så länge hästarna inte skadas av det.
Men då ska man heller inte trycka ner de som rider på ett sätt man själv inte står för!
Det viktigaste är ju att man kommer fram till sitt mål, och att både häst och ryttare är glada på vägen dit! :)

Ja... lava-drakar :bump: Jag tänkte på "Bröderna Lejonhjärta"... En bit i den är ju inspelad på island (plötsligt rider tengils soldater på isisar istället för på stora bruna!)... och sen såg jag "Katla" framför mig ;)
 
Sv: Krav på samling förstör tölten?

Muninn skrev:
Ja... lava-drakar :bump: Jag tänkte på "Bröderna Lejonhjärta"... En bit i den är ju inspelad på island (plötsligt rider tengils soldater på isisar istället för på stora bruna!)... och sen såg jag "Katla" framför mig ;)

Aha, jag får nog kolla om på den. Brukade se den med barnen förr, får leta i gömmorna.

OlleAtlas
 
Sv: En lite fråga

icehorse skrev:
Har ni "experter" och duktiga ryttare här, tävlat på den nivå som Unn gör, har ni ens vart i närheten av Unns tävlingsmeriter?
Kan tänka mig att flera av er inte ens sett henne rida?
Har ni kunnat utbilda en häst från ingenting till att bli fina 1.a klass hästar med tävlingsmeriter på absolut högsta nivå? Så som VM, NM, Landsmót o.s.v.
Ni kanske inte ens börjat töltsätta era hästar ännu eftersom det skadar den så viktiga överlinjen. Flera håller väl fortfarande på med övningar na i skritt, de kan ju ta flera år, men har man tid och ork att vänta så är väl det bra. Vem vet tävlingsgrenen 250m skritt kanske dyker upp så småningom.
Tror inte att Unn är ute efter en häst som kan gå enligt AR/barock/klassisk dressyr, utan att tävla i världseliten och det gör hon!
Det gör inte utövarna av AR/barock/klassisk dressyr.
Jag var ganska så duktig under en period.
Men då jag inte längre ville pressa hästarna och deras anatomi på det sättet längre, så letade jag efter en mera fysiologisk väg att gå.
Dessutom så sympatiserar jag inte med bedömnings-systemet.
Jag tycker att det belönar fel saker.

Så för att sammanfatta:
Unn är duktig på att rida så att dagens bedömnings-system ger henne belöningar i form av höga poäng.
Många av oss skulle nog rent tekniskt kunna pressa ur ungefär samma saker ur hästarna, men vi kan inte förmå oss att göra det våldet på hästarna som det kräver.
Det har att göra med vår egen övertygelse och inställning att göra och inte med vår grad av ridskicklighet.

Vi kan - men vill inte.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
894
Senast: cassiopeja
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 273
Islandshäst Hejsan! Jag har hand om en femgångsvalack som är 14 år gammal, efter Fáfnir från Götarsvik. Han har under en väldigt lång period blivit...
Svar
2
· Visningar
2 173
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 238
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp