Wow! Det gick fortDet finns en liten chans att tidigare nämnda namlista kan hinna uppgå till 1 000 000 innan midnat, det fattas ca 65 000 röster nu bara.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow! Det gick fortDet finns en liten chans att tidigare nämnda namlista kan hinna uppgå till 1 000 000 innan midnat, det fattas ca 65 000 röster nu bara.![]()
Ja Trump sa ju i intervjun på Fox News idag att USA inte behöver oljan. Dom köpte bara 1% förra året och har tillräckligt med egen oljaDet är väl bara kina som fått olja via hormuz betald yen så blockad av hormuz är ett drag mot kina, liksom hela kriget är ett slag mot Europa.
Samt betalt i krypto samt även att man planerade att sälja i euro till EU om jag inte minns fel.Det är väl bara kina som fått olja via hormuz betald yen så blockad av hormuz är ett drag mot kina, liksom hela kriget är ett slag mot Europa.
Är det satir från dig?Trump till Fox News: De kom för att förhandla, men betedde sig som om allt var i deras händer, trots att de egentligen inte hade något kontroll
Det här är utpressning, de tar mutor från hela världen. Vi köper inte alls vår olja därifrån, vi har massor av olja själva
De ska ha världens bästa olja, men vi har också mycket olja
vi köper ingenting därifrån, det var verkligen bara en procent förra året, och det var av ren vänlighet
I wishÄr det satir från dig?
Det här är ju också ett kort som de flesta antagit att Iran skulle dra fram nu, Ansarallah inledde som bekant en blockad i slutet av 2023 för att orsaka ekonomisk press på Israel att upphöra med folkmordet. Och trots att USA engagerade 20 olika aktörer (har inte riktigt koll på vilka länder som deltog), så fick de inte bukt med blockaden. Den lyftes dock den korta tiden som det var eldupphör i början av 2025, och efter det försökte Trump-administrationen bomba sig ur problemet - men det löste sig för USA först efter ett eldupphör mellan USA och Ansarallah.Tasnim citerar en insatt källa: Om Trump blockerar Hormuzsundet så blockeras även Bab al-Mandab
Efter Trumps senaste uttalanden om en marin blockad av Iran och begränsningar för fartygstrafik genom Hormuzsundet sade en insatt källa: Denna typ av hot från Trump har varken effekt eller trovärdighet längre, och om hoten hade fungerat skulle Trump inte desperat söka eldupphör i kriget.
Han betonade: Dessa ställningstaganden förbättrar inte processen att lösa problemen, och Trump bör oroa sig för att han med denna dumdristighet och upptagenhet med hoten inte förlorar Bab al-Mandab också, och att situationen för energitransport och världshandel i denna region inte utsätts för ännu större och kostsammare utmaningar.
Älskar hur engagerad du blev av listan! Till och med en hiss i hiss och diss-tråden.Det finns en liten chans att tidigare nämnda namlista kan hinna uppgå till 1 000 000 innan midnat, det fattas ca 65 000 röster nu bara.![]()
Ja, jag tänkte fler som inte skriver/läser här skulle få chansen att engagera sig.Älskar hur engagerad du blev av listan! Till och med en hiss i hiss och diss-tråden.![]()
Jag såg det alldeles nyss. Äntligen får Ungern möjlighet att utvecklas och EU slipper ha en ryskagent i sina finrum.Halvt off topic, men en god nyhet:
Orban förlorar valet i Ungern. En MAGA-magnet och Putinist mindre i Europa, och det JD Vance nyss petade på blev inte till guld.
Han är också väldigt nära Bibi och Israelisk press talar om det som en stor förlust, för han har också investerat mycket i relationen med Orban. Så inte off topic!Halvt off topic, men en god nyhet:
Orban förlorar valet i Ungern. En MAGA-magnet och Putinist mindre i Europa, och det JD Vance nyss petade på blev inte till guld.
Till och med Trump har hittills förstått att det inte är en gångbar plan att han ska ta över i Iran...Pahlavi: Jag är stolt över mitt arv och över det som uppnåddes under den tiden. [DN]
Det här säger en hel del om honom tycker jag med tanke på hur avskydd den regimen var. Och han är inbjuden till att tala i riksdagen idag av KD-SD.
Jag kommer aldrig förstå varför exiliranier vill byta ut sin nuvarande diktatur mot en ny diktatur driven av sonen till marionettdiktatorn USA tillsatte, diktatorn vars styre var orsaken till revolutionen 1979Till och med Trump har hittills förstått att det inte är en gångbar plan att han ska ta över i Iran...