Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte alls tråkigt att sitta o titta på en tik som jobbar på att rada upp dom för vidare utslussning i vida världen.
jag håller ju på att dö av nyfikenhet och hoppas ff på att ULet har fel om antalet.
 
Det är inte alls tråkigt att sitta o titta på en tik som jobbar på att rada upp dom för vidare utslussning i vida världen.
jag håller ju på att dö av nyfikenhet och hoppas ff på att ULet har fel om antalet.

Gnäll inte. Du har en full tik, inte en tom :meh: ;)
 
Och där tog turen slut,snittad o kastrerad.Än så länge lever alla 6 valparna men den lilla grå är lite sådär.
DSCN2503.JPG
 
Tack all! Lilla grå har hittat till tuttbaren själv,men mamma hund har bestämt sig för att hon tänker inte torka skit,någon som varit med om det? Vad kan man göra? Håller jag fram den bajsiga ungen så vänder hon bara bort ansiktet.
 
Tack all! Lilla grå har hittat till tuttbaren själv,men mamma hund har bestämt sig för att hon tänker inte torka skit,någon som varit med om det? Vad kan man göra? Håller jag fram den bajsiga ungen så vänder hon bara bort ansiktet.
Du har väl andra hundar som kanske vill hjälpa till? Annars får du fixa det själv.
 
Tack all! Lilla grå har hittat till tuttbaren själv,men mamma hund har bestämt sig för att hon tänker inte torka skit,någon som varit med om det? Vad kan man göra? Håller jag fram den bajsiga ungen så vänder hon bara bort ansiktet.
Prova smeta in något gott därbak på ungarna - fungerar inte det får du massera själv tills vidare med t ex bomull :)
 
Tack all! Lilla grå har hittat till tuttbaren själv,men mamma hund har bestämt sig för att hon tänker inte torka skit,någon som varit med om det? Vad kan man göra? Håller jag fram den bajsiga ungen så vänder hon bara bort ansiktet.

Är inte sånt där som kan bli vid snitt? Att det kan kärva lite med instinkterna. Har för mig att jag hört om nått sånt tidigare.
Det kanske kommer efter ett par dar när hon diar och kommer in i jobbet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 964
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 142
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 686
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 093
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp