Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är nog inte meningen att jag ska ha en hund till. Jag tänkte ju spara en tik ur kommande kull då hanen verkligen hade allt jag vågat drömma om.
Tyvärr gick han hastigt bort i går :(
I ett år har vi spanat in, synat och tillslut valt ut denna hane. Att bestämma sig för en hane är en lång process för oss.
Nu har vi 6 mån på oss att hitta en ny som vi känner lika starkt för, som matchar lika bra och som dessutom är frisk och mentalt korrekt på alla de sätt vi kräver. 6 mån kan låta långt. Men det är det inte. Har inte sett en hane på länge som når upp till denna :cry:
 
Det är nog inte meningen att jag ska ha en hund till. Jag tänkte ju spara en tik ur kommande kull då hanen verkligen hade allt jag vågat drömma om.
Tyvärr gick han hastigt bort i går :(
I ett år har vi spanat in, synat och tillslut valt ut denna hane. Att bestämma sig för en hane är en lång process för oss.
Nu har vi 6 mån på oss att hitta en ny som vi känner lika starkt för, som matchar lika bra och som dessutom är frisk och mentalt korrekt på alla de sätt vi kräver. 6 mån kan låta långt. Men det är det inte. Har inte sett en hane på länge som når upp till denna :cry:
Ni måste ju vara den mest otursdrabbade kenneln någonsin :( Jag hoppas det ändå dyker upp en bra hane ni gillar! :heart
 
Det är nog inte meningen att jag ska ha en hund till. Jag tänkte ju spara en tik ur kommande kull då hanen verkligen hade allt jag vågat drömma om.
Tyvärr gick han hastigt bort i går :(
I ett år har vi spanat in, synat och tillslut valt ut denna hane. Att bestämma sig för en hane är en lång process för oss.
Nu har vi 6 mån på oss att hitta en ny som vi känner lika starkt för, som matchar lika bra och som dessutom är frisk och mentalt korrekt på alla de sätt vi kräver. 6 mån kan låta långt. Men det är det inte. Har inte sett en hane på länge som når upp till denna :cry:
Jamenvafan :( Fy så tråkigt!
 
Usch så tråkigt @Voff. :( Jag hoppas att ni lyckas hitta en superbra hane trots allt och att det äntligen går vägen för er.
 
Just nu lider jag mest med ägarna. Han ägdes inte av en kennel utan var en tävlings och familjehund.
Självklart finns det fler hanar, det ger oss bara lite mer jobb. Men för dem var han givetvis oersättlig :(
 
Det är nog inte meningen att jag ska ha en hund till. Jag tänkte ju spara en tik ur kommande kull då hanen verkligen hade allt jag vågat drömma om.
Tyvärr gick han hastigt bort i går :(
I ett år har vi spanat in, synat och tillslut valt ut denna hane. Att bestämma sig för en hane är en lång process för oss.
Nu har vi 6 mån på oss att hitta en ny som vi känner lika starkt för, som matchar lika bra och som dessutom är frisk och mentalt korrekt på alla de sätt vi kräver. 6 mån kan låta långt. Men det är det inte. Har inte sett en hane på länge som når upp till denna :cry:
Nej men vad tråkigt :(
 
Då har vi klarat av ul på alla 3 tikarna,kunde inte låta bli att kolla om 1an,ff 9-10 valpar,där kan man snacka om kö.
Det var lite häftigt att ul så sent i dräktigheten,man kunde se ryggraden,revben mm.
2ans resultat blev 6-8
3an har bara gått drygt halva tiden,så där såg det ut somk det brukar göra med fosterblåsor o hjärtpickande,resultat 5-7st
 
Vet inte ens om vi parar nu på nästa löp. Det kanske blir så att maken tävlar och ta IPO2 under vår och sommar och vi passar på att åka runt med husvagnen vi köpte igår. Och så para till hösten istället. Vi får se....
 
Det är nog inte meningen att jag ska ha en hund till. Jag tänkte ju spara en tik ur kommande kull då hanen verkligen hade allt jag vågat drömma om.
Tyvärr gick han hastigt bort i går :(
I ett år har vi spanat in, synat och tillslut valt ut denna hane. Att bestämma sig för en hane är en lång process för oss.
Nu har vi 6 mån på oss att hitta en ny som vi känner lika starkt för, som matchar lika bra och som dessutom är frisk och mentalt korrekt på alla de sätt vi kräver. 6 mån kan låta långt. Men det är det inte. Har inte sett en hane på länge som når upp till denna :cry:

Men usch vad hemskt och fy vilken otur :cry:
 
Nu när det blev som det blev så har vi bestämt oss att skjuta upp paring ett löp, dvs till nästa höst och i stället ta till vara på 2019 tävlingssäsong.
Maken tänker lägga vintern åt att få henne klar för IPO2 och helst IPO3. Planen är att göra IPO2 direkt när proven öppnar i vår och sen anmäla henne till Schäferslaget och ta trean där. Även göra MT och exteriörbedömning under sommaren.

Då har vi en välmeriterad tik till hösten att para plus att hon har synts lite på tävlingsbanorna vilket förhoppningsvis genererar i fler tävlingssugna köpare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 964
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 142
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 690
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 096
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp