Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
@dobbis och @Voff jo, det blir så vid snitt ibland. Brukar ”lossna” efter någon dag när hjärnan har landat i allt som hänt.
Har ingen personlig erfarenhet dock, så tyvärr inga förslag.
 
Skönt att hon kom igång :up:

Är det en vit fralla? Eller vad är det för sort? :o
Ser ut som en mops, men dom finns väl inte i vitt?
Det är en mops som dna mässigt är apricos men diluted troligen pga snäv färgavel.Pappan är silver och en av valparna är det med. (inkl zorro mask :eek: har ingen aning om var masken kom ifrån)
DSCN2505.JPG

Den valpen väger hela 84g,att jämnföra med dom andra som ligger på runt 130.
 
Det är en mops som dna mässigt är apricos men diluted troligen pga snäv färgavel.Pappan är silver och en av valparna är det med. (inkl zorro mask :eek: har ingen aning om var masken kom ifrån) Visa bifogad fil 19287
Den valpen väger hela 84g,att jämnföra med dom andra som ligger på runt 130.

Ah, okej :) Har du någon bättre bild på mamman?
Är silver vanligt?
Googlade lite och har nog aldrig sett en silver :D
 
Tack för alla tummar! :heart Och skit i att ULa, inte en siffra rätt, slutresultatet är 1 levande hane,och 2 döda.
Och mjölken sprutar så hon nästa dränker valpen,så jag har flyttat över dom 2 minsta från systerns kull (då kan dom även ge värme åt den enda valpen)

Åh så trist att inte fler klarade sig :cry:
 
Åh så trist att inte fler klarade sig :cry:
Det är sånt som händer som du vet,och med min tidigare mopsfödselstatestik så är det ändå riktigt bra,förlorade ingen i kull 1 trots snitt och "bara" 2 i denna,än så länge har jag fler levande på kull ett än vad jag haft tillsammans på dom 4 kullarna tidigare,det fanns mer än en anledning att jag gav upp mops förra gången..
Så nu andas vi o hoppas på att kunna hålla dessa 7 levande tills nästa kull r slutet av månaden.
 
Det är sånt som händer som du vet,och med min tidigare mopsfödselstatestik så är det ändå riktigt bra,förlorade ingen i kull 1 trots snitt och "bara" 2 i denna,än så länge har jag fler levande på kull ett än vad jag haft tillsammans på dom 4 kullarna tidigare,det fanns mer än en anledning att jag gav upp mops förra gången..
Så nu andas vi o hoppas på att kunna hålla dessa 7 levande tills nästa kull r slutet av månaden.

Jo, den tröjan har vi ju :( Sista kullen 2 levande och 3 döda. Kullen innan 3 levande och 1 död.
Tacka vet jag vår A och B-kull.
11 levande, 0 döda samt 9 levande och 2 döda. Det är ok för en ras där 6 valpar är medel.
 
För 1a gången på 1 1/2 vecka har jag kunnat duscha i lugn o ro, Prövade o lägga över den lilla hanen till mostern för någon dag sen men han skrek bloody murder,så det var bara att lägga tillbaka honom till hans usla mamma med risk för både liv o lem,varje morgon får jag börja med att vårda honom,i kväll ledsnade jag på hans usla mamma som inte tvättar honom,som går därifrån,som sitter upp så han inte kan dia o inte få någon värme från henne,så han fick mat av henne o så somnade han då la jag honom på högen av ätande kusiner (och flyttade över 2 bautavalpar till den andra) och nu har han sovit o ätit i tystnad,fått rumpan tvättad o varit varm o trygg i drygt 2 tim.
Dom 2 lånebarnen hans mamma fick ber inte om ursäkt,dom är som tegelstenar när man lyfter dom o dom bara plöjer sig fram så även dom verkar nöjda. Så i natt kanske jag kan få sova fler än 2 tim.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 964
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 142
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 686
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 096
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp