Kvalitativa Facebookstatusar som far förbi i flödet.

Så långt har jag inte ens tänkt! Tänker bara att jag avskyr de som sjunger andras låtar och inte kan göra egna...

Det är inte många som tänker på vad de delar egentligen. Kikar man runt lite mer på de sidorna hittar man all möjliga spännande produkter som verkar ytterst tveksamma.

Click baiting är lagligt, de gör ju egentligen inget mer än att locka en att klicka på länkar som sedan bombar reklam över en..
 
Senaste vidrigheten som dök upp var gillad av en normalt sett smart man men han tog klokt nog bort gillandet rätt snabbt. Hann läsa länken dock.

Det var någon som lagt ut bilder på utmärglade barn mitt i en svältkatastrof. Med påståenden om att barnen i syrien svälter men ingen vägar lägga ut fakta....

Med lång text och en massa länkar och slutklämmen var att man skulle hjälpa barnen på plats och stänga våra gränser för syriska flyktingar. Inkl den vanliga att Aylans pappa ville till Sverige för att få nya fina tänder :banghead:

Jag blev så arg att jag fick gå ifrån datorn.
Grr nu blev jag arg igen.
 
Jag har bara trevliga människor på Facebook. Tre gånger har jag tagit bort folk, bukefalister som visade sig ha vitt skilda värderingar från mina och lite obetänksamt tillagda av mig. Annars har jag bara mina vänner och där finns inga rötägg.
 
Jag har mycket om e-handel och köp å sälj i mitt flöde pga att jag är med i sånna grupper, men det slinker in några rasistiska grejer, en del "vi skänker/hjälper/xx flyktingar/romer/syrier men vi hjälper inte våra egna pensionärer/hemlösa/veteraner", en hög med "roliga klipp" på nån unge som talar om att hon inte är nån prinsessa och andra click baiting saker. Och en massa visdomsord :wtf: och "om du har en dotter/svärmor blabla så älskar du den inte om du inte delar det här fotot":banghead: Hatar sånt skit. Och ibland glänser det till och nån kläcker ur sig att nu jävlar får det räcka med falska vänner etc O_o Mitt flöde är ytterst jobbigt ibland.
 
Fördelen med Facebook (jämfört med verkliga livet) är att man bara kan stänga av flödet från de personer som man inte orkar med alternativt unfrienda dom. Jag har bara vettiga och trevliga saker i mitt flöde. Mycket stickat och en hel del konst och hantverk.
 
Jag vet inte om det där är så mycket bättre... ;) En går väl an men sen börjar det bli tråkigt... Det som stör mig mest är att det "försvinner" inlägg som jag faktiskt vill läsa för att FB anser att vi tydligen inte interagerar tillräckligt med varandra men det har snarare med att göra att båda två skriver väldigt lite själva och när vi väl skriver så vill åtminstone jag se det...
Jag har några vänner som har en blå stjärna på inläggen, de visas tydligen först, vet inte hur jag gjorde :confused: men man kan klicka på "Följer" och sen "Visa först", så kommer den vännens inlägg först i flödet.
 
Såg precis den här i mitt flöde, tror dock inte på det...

12122387_10207736175592254_1591326952284946218_n.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Klisterkarlsson har magknip. Klisterkarlsson förstår inte varför klistret smetar ut i en ojämn sörja där en ordentlig smörja med balans...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 538
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Ja, vi är nog många djurvänner här på Buke och jag är nog inte ensam om att reagera starkt när djur far illa. Men det här är min...
2
Svar
39
· Visningar
3 426
Senast: mandalaki
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 909
Senast: Snurrfian
·
Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 301
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp