Kvalitativa Facebookstatusar som far förbi i flödet.

:D Jag satt just och tittade på vad mycket skit som hade dykt upp igen på FB.... Jag tror att de har gjort någon ändring med vad man får se, jag har suttit och blockat en massa skit en stund nu... Nej jag är intresserad av min FBvänners spådomar i kaffesump (det fick mig visserligen att fundera på att ta bort "vännen" helt men kom mig inte riktigt för) eller några fantastiska djur som gör helt normala saker... Herregud vad jag är less på hästen som delar sitt hö... Tydligen tycker majoriteten av mina hästvänner att det är helt otroligt... :banghead:
 
Jag har insett att jag själv mer och mer sällan skriver någon status på fejsboken. Men igår kom det en desperat en. Så många svordomar som slank ur i nattens timme när en uppgraderat OS-et och telefonen ville ha PIN-kod. som jag GLÖMT. Och sen letade jag (eller mest min sambo, jag själv satt pinsammeligen och grät) som en galning en fter det lilla kortet med PIN och PUK- typ en av två viktiga saker att spara - den fanns ICKE. Däremot hittade jag pappret den suttit fast på:banghead::banghead::banghead::banghead:


Min jävla telefon har låst sim kortet och jag har har ingen PIN kod - det betyder att det inte går att ringa till mig eller att jag kan ringa från min telefon.

Så jävla frustrerande hur beroende vi är av telefonhelvetena.
 
Jag har insett att jag själv mer och mer sällan skriver någon status på fejsboken. Men igår kom det en desperat en. Så många svordomar som slank ur i nattens timme när en uppgraderat OS-et och telefonen ville ha PIN-kod. som jag GLÖMT. Och sen letade jag (eller mest min sambo, jag själv satt pinsammeligen och grät) som en galning en fter det lilla kortet med PIN och PUK- typ en av två viktiga saker att spara - den fanns ICKE. Däremot hittade jag pappret den suttit fast på:banghead::banghead::banghead::banghead:


Min jävla telefon har låst sim kortet och jag har har ingen PIN kod - det betyder att det inte går att ringa till mig eller att jag kan ringa från min telefon.

Så jävla frustrerande hur beroende vi är av telefonhelvetena.
Har du Telia? Jag har gjort (nästan) samma grej, men kunde få reda på PUK-koden genom att gå in på "Mina Sidor" på deras hemsida.
 
@Snurrfian: Tack... tror jag :crazy: jag skulle bli knäpp på få sådant där hela tiden (även om jag iofs hellre skulle ta hödelande hästar är någons spående i kaffesump eller teblad :cautious:).

Och VARFÖR kan folk inte vrida på mobilkameran när de filmar?! :arghh:
Ja det är ju som princip inget större problem med filmen, ja förutom folk oförmåga att filma men ändå, men när den tycker upp för tionde gången i flödet samma dag, ja då blir jag lite less... :meh:
 
Mitt flöde är fullt av rasistiska uttalanden, hästar, småbarn och hästar. Har börjat rensa lite bland de mindre önskvärda åsiktsmaskinerna (såna där som egentligen inte är mina vänner utan snarare bekanta på långt avstånd) som drivs av hat för allt som inte är nära dem. Målet är att Facebook sakta ska bli någon slags annons- och hästuppdateringstjänst.

Använder det mest till att kolla annonser (på hästrelaterade grejer, allt från begagnade bett till hästgårdar) och hålla koll på vad som händer i westernklubben. Bra sätt att planera spontan-träningar och få snabba nyheter om vad som händer i klubben!
 
Jag blir också tokig... Är det någon som vet hur jag kan rensa bort och blocka den värsta skiten på ett hållbart sätt? Så jag slipper sitta varje dag och trycka bort inlägg... Finns det inställningar för reklam och sånt?
 
Jag har inte så mycket rasistiska uttalanden, hästar, småbarn och hästar i mitt Facebooksflöde.
Det ser mer ut så här:

cow_poetry.jpg

563741b98a35016f85226770c75db2c5.jpg
 
Jag har inte så mycket rasistiska uttalanden, hästar, småbarn och hästar i mitt Facebooksflöde.
Det ser mer ut så här:

cow_poetry.jpg

563741b98a35016f85226770c75db2c5.jpg
Jag vet inte om det där är så mycket bättre... ;) En går väl an men sen börjar det bli tråkigt... Det som stör mig mest är att det "försvinner" inlägg som jag faktiskt vill läsa för att FB anser att vi tydligen inte interagerar tillräckligt med varandra men det har snarare med att göra att båda två skriver väldigt lite själva och när vi väl skriver så vill åtminstone jag se det...
 
Jag vet inte om det där är så mycket bättre... ;) En går väl an men sen börjar det bli tråkigt... Det som stör mig mest är att det "försvinner" inlägg som jag faktiskt vill läsa för att FB anser att vi tydligen inte interagerar tillräckligt med varandra men det har snarare med att göra att båda två skriver väldigt lite själva och när vi väl skriver så vill åtminstone jag se det...
Jag väljer med jämna mellanrum "senaste nyheter" men fb ändrar om det till toppnyheter stup i ett.

Vad som är "topp-" skiljer sig en hel del mellan fb och mig.
 
Jag vet inte om det där är så mycket bättre... ;) En går väl an men sen börjar det bli tråkigt... Det som stör mig mest är att det "försvinner" inlägg som jag faktiskt vill läsa för att FB anser att vi tydligen inte interagerar tillräckligt med varandra men det har snarare med att göra att båda två skriver väldigt lite själva och när vi väl skriver så vill åtminstone jag se det...
Gör den vännen till "nära vän".
 
Jag har reflekterat över att alla rasistiska uttalanden i mitt flöde kommer från hästfolk.

Förutom de rasistska inläggen som jag spyr på och fått mig att överväga att ta bort folk som jag i grunden gillar och haft stort utbyte av vad gälle hästlivet, så blir jag innerligt trött på alla videos som folk länkar till. "Ingen trodde på honom men när han öppnar munnen häpnar alla" typ.
 
Förutom de rasistska inläggen som jag spyr på och fått mig att överväga att ta bort folk som jag i grunden gillar och haft stort utbyte av vad gälle hästlivet, så blir jag innerligt trött på alla videos som folk länkar till. "Ingen trodde på honom men när han öppnar munnen häpnar alla" typ.

Min fetning.

O jag ser det som socialpsykologi.
 

Liknande trådar

Relationer Klisterkarlsson har magknip. Klisterkarlsson förstår inte varför klistret smetar ut i en ojämn sörja där en ordentlig smörja med balans...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 538
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Ja, vi är nog många djurvänner här på Buke och jag är nog inte ensam om att reagera starkt när djur far illa. Men det här är min...
2
Svar
39
· Visningar
3 426
Senast: mandalaki
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 909
Senast: Snurrfian
·
Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 301
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp