Bukefalos 28 år!

Kvalitée på saker?

Hundbloggerskan

Trådstartare
Har tänkt lite på att köpa hundsaker online såsom halsband, täcken osv. Men är otroligt orolig för att det ska vara hårt läder, dålig laddning osv. så jag föredrar att känna på sakerna. Men alla affärer finns ju inte fysiskt eller i närheten...
Så nu undrar jag, vad är det för kvalité på sakerna från t.ex (främst läderhalsband/koppel) JOKKE, Hööks, ALAC och andra vanliga märken??
Skriv utifrån era egna erfarenheter (eller någon ni känners)
 
Har tänkt lite på att köpa hundsaker online såsom halsband, täcken osv. Men är otroligt orolig för att det ska vara hårt läder, dålig laddning osv. så jag föredrar att känna på sakerna. Men alla affärer finns ju inte fysiskt eller i närheten...
Så nu undrar jag, vad är det för kvalité på sakerna från t.ex (främst läderhalsband/koppel) JOKKE, Hööks, ALAC och andra vanliga märken??
Skriv utifrån era egna erfarenheter (eller någon ni känners)

Hade 2 koppel från Jokke, de där rundsydda. Haken gick sönder på båda efter några års användning och lädret blev ganska hårt när det varit vått. Men att själva kopplet skulle gå sönder finns nog inte på kartan!
 
Jag har haft läderkoppel och halsband från Jokke, upplever att lädret varit underbart bra, men använde det inte tillräckligt mycket (sålde det sedan) för att ha någon uppfattning om hur länge det egentligen håller.

Hööks tycker jag har varierande kvalitet. Jag köper de flesta av mina hundgrejer där och gillar verkligen deras fleecetäcken och fleeceoverallerna (gamla modellen, nya har jag inte provat). Regnoverallen är bra för den billiga peng den kostar men inget i superkvalitet. Jag skulle dock inte betala mycket mer för att få en regnoverall från tex Hurtta eller annat dyrt märke om det inte hade helt superperfekt passform.

Har annars halsband från Björkis. Deras halsband utan reflex känns helt omöjliga att få utslitna. Mitt är "tusen" år gammalt men fortfarande helt och fräscht. Lätta att tvätta också. Däremot köpte jag ett med reflex och där passade ena ringen inte riktigt med bredden på tyget, så allt blev utslitet och inte alls bra.
 
Jag har ett läderhalsband från Hööks, som tyvärr inte finns i sortimentet längre, men det har en helt fantastisk kvalité. Vet inte hur många gånger hon badat med det i havet, geggat runt i gyttja osv och det är bara att torka av med en trasa så är det lika mjukt och fint igen.
 
Har tänkt lite på att köpa hundsaker online såsom halsband, täcken osv. Men är otroligt orolig för att det ska vara hårt läder, dålig laddning osv. så jag föredrar att känna på sakerna. Men alla affärer finns ju inte fysiskt eller i närheten...
Så nu undrar jag, vad är det för kvalité på sakerna från t.ex (främst läderhalsband/koppel) JOKKE, Hööks, ALAC och andra vanliga märken??
Skriv utifrån era egna erfarenheter (eller någon ni känners)

Hööks har skitbra grejer, jag har både täcken, koppel, sele och halsband därifrån i olika material. Favoriterna är Billys rundsydda koppel och halsband i kalvskinn. Verkligen underbara!
 
Lånar denna tråden lite om det är okej och tänkte fråga hur det är med reflexerna på Hööks hundsortiment? Har sett en del kommentarer på deras hemsida om att reflexerna är väldigt dåliga och fort går sönder. Håller på att bli med hund och då vintern är på ingång i rasande fart lär man behöva synas på morgonrundorna och kvällsturerna.

Vad har ni för erfarenheter av Hööks hundreflexer?
 
Jokke är skitbra. Men de har ju också lite billigare varianter som kanske inte är lika bra som de dyrare.

Sen ska man ju inte hålla på och tvätta, fetta och putsa koppel, då blir de garanterat dåliga.
 
Lånar denna tråden lite om det är okej och tänkte fråga hur det är med reflexerna på Hööks hundsortiment? Har sett en del kommentarer på deras hemsida om att reflexerna är väldigt dåliga och fort går sönder. Håller på att bli med hund och då vintern är på ingång i rasande fart lär man behöva synas på morgonrundorna och kvällsturerna.

Vad har ni för erfarenheter av Hööks hundreflexer?

Jag har en reflexsele därifrån som inte finns i sortimentet längre (den i silver med dödskallar på), och den är inne på sitt fjärde år nu. Reflekterar svinbra även på långt avstånd fortfarande.

Deras gula och rosa reflexer är ganska styva och spricker lätt i sömmar och veck, men synligheten är det inget fel på.
 
Jag har en reflexsele därifrån som inte finns i sortimentet längre (den i silver med dödskallar på), och den är inne på sitt fjärde år nu. Reflekterar svinbra även på långt avstånd fortfarande.

Deras gula och rosa reflexer är ganska styva och spricker lätt i sömmar och veck, men synligheten är det inget fel på.

Har mest tittat på deras reflexselar och gillar den enkla billigare varianten i hel-reflex, men kommentaren till den får mig att tveka like, vette tusan om deras Y-sele från Showmaster är bättre?
 
Har mest tittat på deras reflexselar och gillar den enkla billigare varianten i hel-reflex, men kommentaren till den får mig att tveka like, vette tusan om deras Y-sele från Showmaster är bättre?

Räkna med att du kommer att köpa ungefär en ziljon olika halsband och selar, och om hunden är valp kommer den ändå att antingen växa ur den eller tugga sönder den innan den hinner gå sönder av slitage ;)
 
Räkna med att du kommer att köpa ungefär en ziljon olika halsband och selar, och om hunden är valp kommer den ändå att antingen växa ur den eller tugga sönder den innan den hinner gå sönder av slitage ;)

Hah, jo det är ju så :D Får helt enkelt se, det kanske är smartare att ha mindre reflexer på hunden (Koppel/halsband) och desto fler på mig själv, så slipper man byta sele varannan månad. Han är 4 månader bliven så han är långt ifrån färdigväxt.
 
Hah, jo det är ju så :D Får helt enkelt se, det kanske är smartare att ha mindre reflexer på hunden (Koppel/halsband) och desto fler på mig själv, så slipper man byta sele varannan månad. Han är 4 månader bliven så han är långt ifrån färdigväxt.

Jag har alltid så mycket reflexer som möjligt på hundarna. Om jag skulle tappa dem är det jäkligt bra om de syns.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet att valpar bits, men hur vanligt är det att de hugger och framförallt, vad kan man göra åt det? Valpen ifråga är ca 7 månader...
2
Svar
20
· Visningar
4 647
Senast: Sasse
·
M
Övr. Hund Vet inte hur jag ska börja, men tänkte höra om någon har erfarenheter från liknande hund, eller tips på hur jag ska göra. Går och...
Svar
10
· Visningar
4 755
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Jag föredrar ju att kombinera en mild men konsekvent hand med motivering för att uppfostra och träna mina hundar. Och så har det även...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp