Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu under två dagar haft en person här som jag har försökt lära ut mitt jobb till. Förvisso sov jag dåligt i natt då jag inte somnade förrän halv två, men tröttheten jag känt idag har inte varit rimlig. Jag har känt att det har varit väldigt krävande att orka hålla fokus i 4 timmar och dessutom orka prata med en annan människa.

När jag har en bra dag, då glömmer jag hur det är en dålig dag, som idag. Och har jag flera bra dagar på rad så tror jag mig klara av en massa. Jag ser hur jag inom snar framtiden gör både det ena och det andra.

Men det känns bara :turd: idag.
 

Aha, okej. Här har jag gått i åratal och önskat mig ramlist men aldrig tänkt tanken att fråga eftersom det inte finns på några hemsidor.
Nej det är ju så dumt! Hade jag inte haft människor runt mig som pysslat med sådant hade jag inte haft en aning. Jag har aldrig ens sett det i bygghandeln när jag har varit där men de har plockat fram det vid förfrågan. Det är väl en sådan där sak som inte lönar sig att ha framme kanske.
 
Här har glasmästeriet en hel vägg med alternativ i olika färg, form och material. (nej, man måste inte låta dem montera eller glasa) Pröva att googla ramverkstad, så kanske du hittar något nära dig.
 
Här har glasmästeriet en hel vägg med alternativ i olika färg, form och material. (nej, man måste inte låta dem montera eller glasa) Pröva att googla ramverkstad, så kanske du hittar något nära dig.
Glasmästeri hade jag inte ens tänkt på och trodde inte det fanns här, men det gör det tydligen, så jag får kolla det. Ramverkstad är en timme bort och jag har aldrig kommit till skott med att kolla adress och hur man åker dit samt tagit mig tiden att åka dit när jag väl varit i närheten, för jag åker ju inte 6 mil enkel resa för lite ramlist. Sen är det ju problemet att jag ofta jobbar när butiker har öppet och så får jag inte till logistiken på helgerna eftersom jag ofta inte hinner starta dagen innan de stänger.

Tillägg: glasmästeriet har inte sina öppettider på sin hemsida :banghead:.
 
När jag mådde dåligt och gick i terapi sa min terapeut att jag skulle göra de saker som vara lustfyllda för mig. Som gjorde mig gott, som jag tyckte om. Även om jag i min deppighet hade ytterst få såna saker så skulle jag fokusera på de som var "minst dåliga" och det som jag tidigare uppskattat. Aldrig uppmuntrade hon mig att gräva fram en grej jag avskyr och försöka ge mig den på att ge det ett nytt försök.

Min slutsats: Om @Magiana känner noll lust att titta på TV så är det nog inte en jätteviktig grej för bukefalister att styra upp för henne. Särskilt som hon aldrig gillat det.
 
När jag mådde dåligt och gick i terapi sa min terapeut att jag skulle göra de saker som vara lustfyllda för mig. Som gjorde mig gott, som jag tyckte om. Även om jag i min deppighet hade ytterst få såna saker så skulle jag fokusera på de som var "minst dåliga" och det som jag tidigare uppskattat. Aldrig uppmuntrade hon mig att gräva fram en grej jag avskyr och försöka ge mig den på att ge det ett nytt försök.

Min slutsats: Om @Magiana känner noll lust att titta på TV så är det nog inte en jätteviktig grej för bukefalister att styra upp för henne. Särskilt som hon aldrig gillat det.
Jag tänker likadant. Just nu är det att gå promenader. Jag tänker att jag också borde ta upp mitt hantverk. Det händer ibland att jag plockar med lite med hantverkssaker, men jag kommer inte riktigt till skott med något. Jag överväger om jag med lite milt tvång bör tvinga mig ut till verkstan och göra en sak där som jag egentligen är lite sugen på.
 
Jag tänker likadant. Just nu är det att gå promenader. Jag tänker att jag också borde ta upp mitt hantverk. Det händer ibland att jag plockar med lite med hantverkssaker, men jag kommer inte riktigt till skott med något. Jag överväger om jag med lite milt tvång bör tvinga mig ut till verkstan och göra en sak där som jag egentligen är lite sugen på.

Kan det vara en väg att försöka ha som rutin att vara en halvtimme i verkstan varje dag. Utan tvång - det spelar ingen roll om du gör något där eller ej?

Kan inget om hantverk men tänker lite att när allt tar emot ang stallet så om man släpper kraven och lägger det på "du behöver bara mocka" så händer det titt som tätt man börjar pussla med nåt, rider, putsar nån grej osv. Men om ribban är "du ska rida" tar det emot att ens gå ut och även om man mockar och plockar undan finns det gnagande missnöjet med det man inte gjorde.
Kan det fungera med verkstaden/hantverk?
 
Kan det vara en väg att försöka ha som rutin att vara en halvtimme i verkstan varje dag. Utan tvång - det spelar ingen roll om du gör något där eller ej?

Kan inget om hantverk men tänker lite att när allt tar emot ang stallet så om man släpper kraven och lägger det på "du behöver bara mocka" så händer det titt som tätt man börjar pussla med nåt, rider, putsar nån grej osv. Men om ribban är "du ska rida" tar det emot att ens gå ut och även om man mockar och plockar undan finns det gnagande missnöjet med det man inte gjorde.
Kan det fungera med verkstaden/hantverk?
Möjligt. Det skulle nog öka sannolikheten att jag skulle få klart grejen jag påbörjat i alla fall.
 
Lapptäcken är jag road av men jag har inte så mycket tyg. Jag brukar köpa diverse tyg när jag går på loppis, typ gardiner t.ex. Men jag har inte fått ihop tillräckligt med matchande tyger än.

Jag har virkat en del men kan inte komma på vad jag skulle vilja virka. Jag vill att det ska vara något användbart i så fall.

Jag har hållit på med en del halsband också förut, främst med metallringar som jag fogat ihop men också med pärlor. Sen har jag gjort saker i horn och ben. Någon gång i trä. Och örhängen med fjädrar.

Vänskapsband vet jag inte vad man har till.

Jag skulle nog vilja bygga en pilbåge. Jag skulle vilja lära mig svetsa också.
Det kan eventuellt vara så att jag har gamla gardiner kvar som jag skulle kunna avvara. Minns inte hur många jag skänkte bort till någon slags välgörenhet. Eventuellt sängkläder med revor i också. Är det något speciellt du söker i så fall?
 
När jag mådde dåligt och gick i terapi sa min terapeut att jag skulle göra de saker som vara lustfyllda för mig. Som gjorde mig gott, som jag tyckte om. Även om jag i min deppighet hade ytterst få såna saker så skulle jag fokusera på de som var "minst dåliga" och det som jag tidigare uppskattat. Aldrig uppmuntrade hon mig att gräva fram en grej jag avskyr och försöka ge mig den på att ge det ett nytt försök.

Min slutsats: Om @Magiana känner noll lust att titta på TV så är det nog inte en jätteviktig grej för bukefalister att styra upp för henne. Särskilt som hon aldrig gillat det.
Och om man någon gång hör talas om ett program man tycker låter trevligt så kan man oftast hitta programmet gratis på någon variant av play-kanal utan att mosa in ett stort monster till tv i kåken.
 
@Magiana Om du vill kan jag skicka lite länkar till gratismömster att virka? Jag har precis själv upptäkt virkningen och sparat på mig en del mönster till sjalar, grytlappar m.m. :)
Om du vill för förslag till ditt handarbete vill säga!
 
Det kan eventuellt vara så att jag har gamla gardiner kvar som jag skulle kunna avvara. Minns inte hur många jag skänkte bort till någon slags välgörenhet. Eventuellt sängkläder med revor i också. Är det något speciellt du söker i så fall?
Det jag söker är främst bomullstyger i blommiga mönster. Jag tänkte att jag på något sätt skulle kunna färgmatcha tygerna. Jag har ju diverse småbitar i förråden också men som jag inte ens tittat på på flera år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 113
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 017
Senast: Wille
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 678
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 418
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp