Landslagslägret (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
min största invändning mot teorin om Q/LenaH är att lyan/fåret har absolut inget att vinna på att hinta...Samtidigt är det ju Q vi pratar om.. tankevurpor har ju hänt förr och om hon hade lite bråttom så..... ;)
 
Nä, alltså vad Q gör är oftast obegripligt för mig. Jag menade det du skrev, du verkar lite ledsen för att inte blivit inbjuden i lyan. Och en god vill väl inte in i lyan, så då kan du vara ett får som känner sig utanför :idea:.

Fast jag hakade ändå upp mig på första kommentaren från LenaH - att hon undrade om Q hintade. Det är så crazy att det inte är omöjligt faktiskt.
 
Nä, alltså vad Q gör är oftast obegripligt för mig..
:rofl: Det är det för mig också men det var ett bra sätt att iallafall få igång leken lite! :p

Jag menade det du skrev, du verkar lite ledsen för att inte blivit inbjuden i lyan. Och en god vill väl inte in i lyan, så då kan du vara ett får som känner sig utanför :idea:.
Bra tanke, men den krockar ju med @cirkus teori så frågan är väl vad jag ska tro? :angel:
 
min största invändning mot teorin om Q/LenaH är att lyan/fåret har absolut inget att vinna på att hinta...Samtidigt är det ju Q vi pratar om.. tankevurpor har ju hänt förr och om hon hade lite bråttom så..... ;)
Ja, jag tycker ju också att fåret är ändå skyddat så varför skulle det riskera att röja sig med en klumpig hint direkt dag 1 när allt väcker misstankar?
 
min största invändning mot teorin om Q/LenaH är att lyan/fåret har absolut inget att vinna på att hinta...Samtidigt är det ju Q vi pratar om.. tankevurpor har ju hänt förr och om hon hade lite bråttom så..... ;)
Men det är ju roligt att teoria om! Känns mer produktivt än röda rosetter! :p
 
Med tanke på nedanstående är det nog bäst att jag inte kommer med i laget :o. Tävlingsdjävul som avskyr lag och vill att prestationen ska vara helt avgörande :p. Kan vara hästskötare :angel:. Jag ville också lägga in film men orkar inte fixa med det :down:.

Här är en annan potentiell hint IMHO - hon är tydlig med att hon står utanför alltihop. Också så crazy att den är möjlig.

Samtidigt så tänker jag att fåret inte behöver visa sig på en gång iom att hen har ett beskydd. Så om lyan blir utan käk första natten vet den i allafall att det antingen är ängeln eller fåret de försökte med.
 
Här är en annan potentiell hint IMHO - hon är tydlig med att hon står utanför alltihop. Också så crazy att den är möjlig.

Samtidigt så tänker jag att fåret inte behöver visa sig på en gång iom att hen har ett beskydd. Så om lyan blir utan käk första natten vet den i allafall att det antingen är ängeln eller fåret de försökte med.
Precis som flera av er tänkt så tror jag fåret ligger rätt lågt, den har ju ingen anledning att röja varken sig eller lyan.

Vad gäller att stå utanför så kan ju den tanken komma även om någon är bybo? Visst är man delaktig men utan info och kanske mest som betraktare i början?
 
Javisst är det spännande?! Jag har inget minne av att det stod ulv i mitt PM och inte har jag blivit inbjuden i någon lya heller så det känns lite taskigt. :(

Det skulle du skriva utan att blinka även om du satt i lyan. Det hör inte direkt till det vanliga att folk talar om att de är ulvar. Vi kan avsluta leken snabbt annars. Alla som är ulvar svara på detta inlägget.
 
Fast jag hakade ändå upp mig på första kommentaren från LenaH - att hon undrade om Q hintade. Det är så crazy att det inte är omöjligt faktiskt.
Ja, visst kommentaren om hint var ju lite konstig men om hon ens misstänkte att det var en hint tror jag hon skulle vara försiktigare med att skriva ut det och bara dra upp de anda alternativen.

Sen brukar väl Q snarare hinta genom att skriva massor, inte att låta bli att skriva något.
 
Jag behöver rösta :arghh:. Tänkte gå en promenad och de brukar bli rätt långa. Men det finns ju inget misstänkt.
 
Jag är som Niyama och måste rösta nu, för ska träna hästen till dressyren och då är det risk jag inte hinner in igen innan dl :meh:

Jag är helt snurrig med alla cirkelargument om hintar och det gör mig inte klok på vem som skulle kunna vara ulv, förhoppningsvis klarnar saker till imorgon ;)

Madalitso röstar på glömmerallt som tyckte att fika var viktigare än tävlingen. Det känns som fel attitud för någon som vill komma med i laget och hade därför kunnat bara en ulv som vill verka harmlös och ställa sig in hos oss andra. Och efter @Habina s lek vet jag hur farligt det kan vara med lömska människor som bjuder på fika :p
 
Min redan nämnda Ganti är islänning ;) och så har väl Habina fjording och Q quarter om jag minns rätt? Så det är ju ganska spritt startfält redan...
Jag tänker på tidigare år, inte årets kandidater. Klart att en islandshäst, eller en Quarter platsar på EM i fälttävlan..
 
Jag behöver också rösta innan hundens promenad, nu när försenad :meh: hovis har fixat så min pålles fötter är tipp-topp inför uttagningen.

Hela diskussionen om hintar mellan Q och LenaH får mig förvirrad. Å andra sidan som någon skrev är det så out there att det skulle kunna stämma just därför :banghead:

Hmmm... :cautious:
 
Äh, jag måste rösta nu:
Niyama röstar på LenaH
för att hon verkar ledsen över att inte blivit inbjuden till lyan, och en god vill väl inte in där utan det låter mer som ett får som känner sig utanför. Det finns förstås en möjlighet att LenaH ville infiltrera lyan för att avslöja dom alla, men det lät mer som ett ledset får tycker jag.

Inlägget jag syftar på:
Javisst är det spännande?! Jag har inget minne av att det stod ulv i mitt PM och inte har jag blivit inbjuden i någon lya heller så det känns lite taskigt. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 654
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 790
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 402
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 204
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp