Landslagslägret (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Myrten

Trådstartare
Nu är det landslagsläger! Äntligen ska det bli klart vilka som representerar Sverige vid EM i fälttävlan. Ett antal kandidater är samlade och urlastning av hästarna pågår för fullt. Stämningen är spänd – för förbundskaptenerna har låtit meddela att reglerna för uttagning kommer att vara något annorlunda än vad vi är vana vid. LAGET står i fokus. Bäst prestation betyder inte alltid att du är självskriven i laget – NEJ! Att vara en god lagkamrat är det viktigaste.

Förbundskaptenerna har inte fattat det, men naturligtvis leder det här till ruffel och båg. Några av deltagarna har ingått en pakt och beslutat sig för att ta sig in i laget, kosta vad det kosta vill! De är beredda att göra precis vad som helst för att komma med. Till och med medvetet slå ut de andra deltagarna.

Nu sitter alla i restaurangen för första kvällens genomgång. De två förträffliga (enligt sig själva) förbundskaptenerna ställer den obligatoriska frågan som ska besvaras:

Varför ska just du och din häst komma med i EM-laget?

REGLER
*Var snälla och trevlig mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!
*Hintar är tillåtna i denna lek!
*BOP:ar är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering och någon form av motivering måste finnas i röstinlägget, det är alltså inte okej att enbart hänvisa till tidigare teorier.
*Röster läggs i fetstil typ "Artline röstar på Myrten". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv.
*Onda vinner när onda är fler än de goda. Goda vinner när alla onda är döda. Obs! Om onda och goda är lika många kan onda inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare.
*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL. Det är önskvärt att varje spelare teoriar om två andra spelare varje dygn.
*Om du missar att rösta ska du lägga en efterhandröst där du förklarar hur du skulle röstat och motivera varför.
*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen, samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

GODA ROLLER
Givmild siare – får första natten veta en spelares roll. Ger därefter bort förmågan varje natt. Första natten bestämmer alltså siaren både vem hen vill sia och vem som ska få förmågan nästa natt. (Natt-DL)

Ängel – skyddar varje natt någon mot ulvattack. (Natt-DL).

Häxfifflare (ny roll) – väljer till varje lynch en spelare vars röst inte räkna. Istället lägger häxfifflaren en dold röst för spelarens räkning. Spelaren är helt ovetande om detta! (Dag-DL)

Onda roller
Ulvar
– äter om nätterna och får prata utanför leken. (Natt-DL)

Svart superfår – känner till ulvarna men ulvarna känner inte till fåret. Är skyddad mot en ulvattack. Om fåret blir ensamt kvar förvandlas det till en ulv med rätt att äta.

FÖRBUNDSKAPTENER
Artline & Myrten

Och... vilka som har kallats till landslagslägret får ni veta alldeles strax!
 
Och nu kan vi äntligen presentera namnen på de som har kallats till lägret och alltså har chans att komma med i landslaget i fälttävlan!

1. glömmerallt
2. cirkus
3. quarter4ever
4. Sookie
5. LenaH
6. Snurrfian
7. Paddington
8. Lobelia
9. Idahoe
10. Madalitso
11. Niyama

Som sagt, berätta nu för era förbundskaptener, coacher och framför allt för era medtävlare om varför just du och din häst ska få en plats i landslaget! Vi vill veta allt!
 
Yay! Vi är så jäkla redo för EM! :banana:

image_55a3b824ddf2b37c0d5f430c.jpg


170618_595947aa9606ee6fc4daabe9.jpg
 
Känner redan att jag har ett underläge, jag har inga filmer på mig och mitt underverk, men jag får väl istället berätta att allt går som på räls, dressyren sitter klockrent och vilken dag som helst ska vi börja lägga upp bommarna på hinderstöden men än så länge får de ligga på backen, man vill ju inte överanstränga hästkraken så här inför uttagningen! :up:
 
Varför ska just du och din häst komma med i EM-laget?
Den nya uttagningsstrategin är som gjord för mig och Ganti! Vi är teamplayers rätt igenom, och kommer garanterat höja övriga lagmedlemmars självkänsla och samtidigt stå för underhållning när de ser oss kravla oss runt banan!:D
Vi kan både simma genom vattenhindret (har man korta ben så har man), hoppa över dressyrbanestaket och springa rätt igenom hinder (för att sedan ta nästa hinder med en halvmeters marginal)
:cool::cool::cool:
 
Vi är redo:cool:..... eller...:p







här ser ni en mellan galopp i 10 nivå :laugh:


:love:


Hört att rund också är en form :angel::laugh: och i värsta fall så kan ju jag agera 3.e benpar om stödben skulle behövas...:idea::D
 
Senast ändrad:
Alltså - jag har ju en häst som haft siktet inställt på EM-start för länge sen, men det kom lite krafs i vägen, jag är helt säker på att hon som den terrängmaskin hon är skulle platsa i laget fortfarande. OM hon skulle råka vara mammaledig så har jag ju alltid världens bästa Crille att ta till - så all in all - jag har både hästen och en reservhäst som platsar
 
Alltså - jag har ju en häst som haft siktet inställt på EM-start för länge sen, men det kom lite krafs i vägen, jag är helt säker på att hon som den terrängmaskin hon är skulle platsa i laget fortfarande. OM hon skulle råka vara mammaledig så har jag ju alltid världens bästa Crille att ta till - så all in all - jag har både hästen och en reservhäst som platsar
Jag har ju bara reservhästen att ta till numera men ni såg ju vilken bländande talang han är! :rofl:
 
).

Häxfifflare (ny roll) – väljer till varje lynch en spelare vars röst inte räkna. Istället lägger häxfifflaren en dold röst för spelarens räkning. Spelaren är helt ovetande om detta! (Dag-DL)

Har jag tolkat rollen rätt att det i praktiken är som att en person är både häxa och röstfifflare?

Annars behöver jag en förklaring
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 241
Senast: Klara
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 461
Senast: cirkus
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 735
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 796
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp