Bukefalos 28 år!

Lindex FIX vinerkläder, ris eller ros?

RIA

Trådstartare
Är det någon här som har använt Lindex FIX vinterkläder till sitt/sina barn?

Hur tyckte du att dom funkade?

Jag har använt POPs vinterkläder åt barnen men sonen gillar inte "mudden" på skidjackan så jag köpte fix vinterkläder åt honom idag för att ta hem och prova på honom för jackan har ingen sån "mudd".

Även om någon har åsikter om deras out wear överdragsbyxor?
 
Sv: Lindex FIX vinerkläder, ris eller ros?

Ingen åsikt om byxorna. Hade dock en Fix- overall ett tag förra vintern, men den gillade vi inte riktigt - den var dels väääldigt stor i storleken, o sedan blev den liksom hård och prasslig när det var riktigt kallt. Sålde den på Blocket o köpte en beggad Reima på samma ställe o blev nöjd :). Har dock bättre erf av FIX innekläder.
 
Sv: Lindex FIX vinerkläder, ris eller ros?

Jag köpte en jacka+byxa till honom och jag tycker stl verkar vara normal i alla fall.

Overall har han dock aldrig kunnat ha då jag aldrig hittat någon som passat bra. Antingen får långa ben eller för långa armar.
 
Sv: Lindex FIX vinerkläder, ris eller ros?

Jag hörde att reima inte går att torka i torkskåp, stämmer det?
 
Sv: Lindex FIX vinerkläder, ris eller ros?

Japp (om det inte ändrats nu...) , men jag har aldrig varit med om att de blivit blöta igenom.
 
Sv: Lindex FIX vinerkläder, ris eller ros?

Det har ändrats nu ;)

Lottch:
Overaller med Reima-tec material går att torka på lägsta temperatur i både torkskåp och tumlare

Förra året hade E en vanlig POP och den dög alldeles utmärkt då ( hon var inte så rörlig i snön ), i år får det bli en Reima.
 
Sv: Lindex FIX vinerkläder, ris eller ros?

Det har ändrats fr o m förra årets modell, men de som har äldre säger att de dels aldrig blev blöta igenom ändå, och att de torkade snabbt bara man hängde dem. Men som sagt, fr o m 2010 års modell (ha, ha, låter ju som en bil ;)) så går de att tumla o torka i torkskåp.

Sedan har jag upptäckt att många kläder som "inte får tumlas" klarar det utmärkt ändå - fast jag hade nog inte testat med en apdyr overall, förstås...

Vi kör på Reima i år igen tror jag, ev en beggad Pop som extra oxå.
 
Sv: Lindex FIX vinerkläder, ris eller ros?

Vinterkläderna har vi inte haft, men däremot deras tunnare höst- och vårjackor har vi haft till båda barnen och varit jättenöjda med!
 
Sv: Lindex FIX vinerkläder, ris eller ros?

Även om någon har åsikter om deras out wear överdragsbyxor?

Har alltid haft dessa till Jason som dagis-byxor. Funkat kanon, speciellt till det mycket överkomliga priset :)
Har inte haft FIX-kläder mer än deras fleecejacka som är grym!:)
 
Sv: Lindex FIX vinerkläder, ris eller ros?

Ja, priset är ju inte fel :)

Barnen hade dom på dagis idag för första gången och så vitt jag kunde se så funkade byxan för ändanmålet.
 
Sv: Lindex FIX vinerkläder, ris eller ros?

JAg har köpt deras fleccefodrade regnställ, och hoppas det kommer funka bra.
 
Sv: Lindex FIX vinerkläder, ris eller ros?

Det har jag till Isak och vi är supernöjda med det så förhoppningsvis blir du också nöjd :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 346
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 755
Senast: Magica
·
Övr. Hund Jag har ju diskuterat detta många ggr, vetat hur jag ska träna men inte kunnat genomföra det. Så köpte vi en trådlös ringklocka med...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Kerba
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 428
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp