Lita på kärleken

vinkelina

Trådstartare
Inte lätt detta med kärleken. Som någon kanske mins så startade jag en tråd för någon månad sedan om klasskompisen som var kär i mig medans jag var mycket mycket tveksam. Efter att vi nu i sommar umgåtts en hel del så har jag vågat chansat och vi är ihop.

Dock har jag en enorm tvivel (kan beror på att jag varit singel i 4 år och mer eller mindre bestämt mig för att leva ensam) Är jag VERKLIGEN kär i killen? är han den rätta för mig. Mycket att fundera på efter 10 dagars förhållande ;) men ni fattar säkert känslan, är så rädd att jag bara är kär i kärleken så att säga. För nej, jag är inte himlastormande kär i honom, ännu, men trivs otroligt bra i hans sällskap och finner trygghet. Mina spärrar kan även bero på att jag är 4 år äldre än honom och dessutom lovat mig själv att inte inleda ett förhållande igen med någon som har liknande problem som mitt ex hade, vilken nuvarande så klart har, suck. Handlar om depression bla.

Är dessutom bästa vän med just det exet och vi har idag otroligt roligt ihop, har även varit kk (men har berättat att jag är i ett förhållande och han har accepterat och önskat mig lycka till, men jag måste hitta en snygg blondin åt honom bara ;) )

Saken blir ju inte bättre av att min kille har åkt på en sedan länge planerad resa till andra sidan jorden och vi kommer att vara ifrån varandra i 35 dagar + säkert nån till, kan ju inte räkna med att han kommer direkt till mig när han kliver av flyget efter 30 timmar på resande fot. Internetförbindelsen är dessutom urusel där han finns och han vill ju så klart vara ute på en massa äventyr och inte hänga vid en dator.

HUR får man bort tviveln ur huvudet?
 
Sv: Lita på kärleken

Och jag tror att den med issues känner mer tvivel ju närmare kärleken man kommer. Jakten på ursäkter för att distansera sig från de potentiellt sårande.

Ge det tid, tänk inte för mycket utan känn efter istället. Du måste väl inte binda upp dig för evigt? Kör på så länge det känns bra, mer än så behövs inte.
 
Sv: Lita på kärleken

Jag är en tvivlare. Kan bero på att jag verkligen hittade HAN em gång redan men att det av olika orsaker inte höll
 
Sv: Lita på kärleken

Jag har samma erfarenhet. HAN var dock inte rätt person för mig även om känslorna sa så. När jag träffade min nuvarande bestämde jag mig för att så länge det känns bra och jag vill träffa honom igen så gör jag det, vart det leder får tiden utvisa. Tredje dejten smällde det till och jag säger att jag valt honom med både hjärta och hjärna och att blind passion är vida överskattat! :-)
 
Sv: Lita på kärleken

HUR får man bort tviveln ur huvudet?
Man gör inte så stor grej av det hela.

Jaha, ni är tillsammans? So what liksom? Det är ju verkligen inte så att ni ska gifta er och skaffa barn bara för att ni blivit tillsammans. Det är inte så att ni lovat varandra evig trohet och kärlek.

Ta det som det kommer istället. :) Njut av de varma känslorna du har för honom. Blir de aldrig starkare så okej då, då var han inte rätt just nu. Blir känslorna starkare så är väl det jättekul och så får man köra på så länge man trivs i relationen.

Jag tror att du gör en för stor grej av att ni är tillsammans. Allting har sin gilla gång och det mesta löser sig med tiden, man behöver inte tänka ut det eller älta det som är. Det ordnar sig ändå på något vis.
 
Sv: Lita på kärleken

Jag är en tvivlare. Kan bero på att jag verkligen hittade HAN em gång redan men att det av olika orsaker inte höll

Jag har varit singel ( frivillig) i 8 år....och jag måste då säga att i allafall har jag blivit väldigt bekväm.
Är i samma typ sits som dig , träffa en grabb för drygt 5 mån sen ...men jag velar fram o tebaks hela tiden ...är ganska säker på att han inte är rätt för mig men än så länge trivs vi ihop :d
 
Sv: Lita på kärleken

Jo. Borde ju bara njuta och släppa loss. Det som händer händer.

Tror säkert att de påverkat att vi inte kommer att ses före i mitten på augusti. Man hinner tänka mycket i sin ensamhet. Speciell då inte Skype funkar och man får ta till olika chattar
 
Sv: Lita på kärleken

Ja så är det ju , det som händer händer, inte mycket man kan påverka om man inte är helt rabiat :p
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 683
Senast: LovingLife
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 563
Senast: Imna
·
Relationer Nu står jag inför ett dilemma som jag känner att jag behöver input på. Jag var tillsammans med en kille i 9 år. Vi avslutade...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 621
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Jag Är Så Ledsen Just Nu. Jag träffade en kille för ett halvår sen och jag blev väldigt kär i honom direkt och kände att han var rätt...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
9 879
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp