Liten ponnyhingst med gång!

Sv: Liten ponnyhingst med gång!

Tack för de svar jag fått :)

Ragnhild: Vilka ston skulle du bedöma att han passar till? Brukar han generellt lämna stort eller litet?
Jag gråter ju inte blod om avkomman blir mindre men jag vill kunna rida in, utbilda och visa fram avkommorna och då vill jag inte känna mig för stor...

Det går nog inte att säga vare sig det ena eller andra gällande storleken på avkommorna. Tywysog har lämnat en D-ponny, med en C-mamma. Jag har själv fött upp två helsyskon, med HT som pappa. Ett sto är stor och rejäl, men hennes lillebror är visserligen rejäl, men blir inte alls lika hög.
Har mamman både stort och smått i sin stamtalva, kan man ju inte veta vilka gener som slår igenom. Alla avel är väl i viss mån chanstagning, så lite rysk rollet blir det ju alltid.
 
Sv: Liten ponnyhingst med gång!

Okej, ja stoet har lite blandad kompott bakom sig, som många andra welshar. Dock känns det inte som att hon skulle nedärva generellt stort. Men man får ju se hur första avkomman blir och hoppas på det bästa :D

Om inte annat kanske det inte skulle göra så mkt men EN C-ponny :angel:

Jag är i alla fall sååå nöjd med mitt sto :love: Jag är bombsäker på att hon kommer lämna fina fölungar och hon har ett temperament som är to die for ;)

Inte helt relevant för tråden kanske men jag kände att jag behövde få det ur mig!

Mvh JV
 
Sv: Liten ponnyhingst med gång!

Som ett litet p.s. så är du uppfödare till kommande fölis pappa ;)
(Om jag inte fått hela världen om bakfoten.)

Mvh JV
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 226
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 500
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 161
Senast: prallan
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 016
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp