Liten stor häst med kapacitet för svår dressyr

Sv: Liten stor häst med kapacitet för svår dressyr

Men sluta! ( :love: )

och ang detta
Får väl hoppas att den är i aveln 2015
och betäcka mitt stoföl. Galoppen är gudomlig på den!

Så hade jag kunnat tänka mig att betäcka mitt relativt lilla halvblodssto med en sån där fantastisk ridponnyhingst och förhoppningsvis få fram en fräsig dressyrponny ^^
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Liten stor häst med kapacitet för svår dressyr

Åh så VACKER! :D

Jag har inte riktigt förstått hysterin av att ha giganter till hästar. Ny forskning har (enlige min tränare) visat att när hästen passerar 160 cm och 500 kg så minskar hållbarheten över lag. Vidare diskussion om det kan jag inte föra men det var intressat. Jag är 170 lång med lååånga ben, ff lårben, och älskar mindre hästar. Min förra häst var 162 och nuvarande 166 (med en normal manke ca 164 max). Allt är så mycket mer praktiskt med en lite mindre häst. :)
 
Sv: Liten stor häst med kapacitet för svår dressyr

Åh. Come Back II. Vad skulle man inte ge för en CB II på typ 160 cm. :love::love::love:

Sent svar men jag har haft en som var ca 158-159 som var fin men inte höll :( och en på 163 som var väldigt ädel och nätt. :-)

Vet att det finns massor i Danmark från stuteriet som äger CBII.
 
Sv: Liten stor häst med kapacitet för svår dressyr

Jag vet inte. Har funderat på det, men jag vet inte. Känns som om jag behöver fylla på sparkontot en hel del först efter det här året.
(En skoning på Stella kostade i slutet 4500 kr...)
 
Sv: Liten stor häst med kapacitet för svår dressyr

Jag vet inte. Har funderat på det, men jag vet inte. Känns som om jag behöver fylla på sparkontot en hel del först efter det här året.
(En skoning på Stella kostade i slutet 4500 kr...)

Jag kan skicka en till dig om du vill ha ngt att rida;)
 
Sv: Liten stor häst med kapacitet för svår dressyr

Så hade jag kunnat tänka mig att betäcka mitt relativt lilla halvblodssto med en sån där fantastisk ridponnyhingst och förhoppningsvis få fram en fräsig dressyrponny ^^

Tror tyävrr inte att du skulle få en ponny om du betäcker en storhäst med en av hingstarna som jag visat. Dom är maxade och har ju en del stort bakom sig (Men även smått i form av welsh. Har man tur så kan ju welsharna slå igenom när det gäller storlek.)
 
Sv: Liten stor häst med kapacitet för svår dressyr

Sent svar men jag har haft en som var ca 158-159 som var fin men inte höll :( och en på 163 som var väldigt ädel och nätt. :-)

Vet att det finns massor i Danmark från stuteriet som äger CBII.

Då är det kanske Danmark man ska åka till om man letar häst!
 
Sv: Liten stor häst med kapacitet för svår dressyr

Vad gulligt av dig! :) Just nu rider jag inte alls, men om du är allvarlig så kanske jag hör av mig i framtiden. ;)
 
Sv: Liten stor häst med kapacitet för svår dressyr

Men sluta! ( :love: )

och ang detta


Så hade jag kunnat tänka mig att betäcka mitt relativt lilla halvblodssto med en sån där fantastisk ridponnyhingst och förhoppningsvis få fram en fräsig dressyrponny ^^

Han blev segerhingst och kommer stå på EU station nästa år! Hoppas att han finns kvar när Storm är 3 år. Då ska jag tillverka en D-ponny/liten häst!
(Det vill säga om Storm är bra nog.)
 
Sv: Liten stor häst med kapacitet för svår dressyr

Jag måste bara inflika, språkligt är detta något som irriterar mig. Ingen säger ju; jag har en stor häst. Alla jag pratat med i alla fall säger antingen; jag har en häst, eller; jag har en ponny. Så varför helt plötsligt liten stor häst? Liten häst räcker gott och väl, alternativt överväxt ponny.
 
Sv: Liten stor häst med kapacitet för svår dressyr

Uppenbarligen så finns det folk som säger storhäst! :) Har hört det ett par gånger.
 
Sv: Liten stor häst med kapacitet för svår dressyr

Säkert därifrån jag hört det då jag mest är intresserad av ponnyer och ponnytävlingar. ;)
 
Sv: Liten stor häst med kapacitet för svår dressyr

*KL

Måste bara inflika att det visst finns Grand Prix avkommor efter Briar....

Biggles & April 4cible tex

Stora i storleken är dom dock =)
 
Sv: Liten stor häst med kapacitet för svår dressyr

jaså där ser man. Nåja en tautologi gör inte en oxymoron rätt! Jag kommer fortsätta rysa för uttrycket liten stor häst.
 
Sv: Liten stor häst med kapacitet för svår dressyr

+ Brisbane och en fjärde som tävlade för danmark ett tag!
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 083
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 381
Senast: TinyWiny
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 202
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 429
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp