Idag fyller jag år och jag känner mig så tacksam.

Jag är tacksam över att jag får leva här, på en plats som gör mig alldeles lugn och lycklig i själen.

Jag är tacksam över att jag har min familj, som älskar mig även när jag har kämpat med att ens tycka om mig själv. Som i vått och torrt har visat mig att de finns där och att jag inte behöver göra mer än att existera för att vara nog.

Jag är tacksam för mina hästar, som lär mig så mycket. Min bästis, min tokfia och min gulleponny.

Och jag är tacksam för att jag har möjligheten att uppleva livet. Att jag får känna förväntan inför att bli äldre, se mer, lära mig nytt. Det är läskigt att leva och hoppas ibland, men det är också spännande att få göra det.

Något som jag nog aldrig kommer bli för gammal för är min traditionsenliga pannkakstårta, som maken har gjort åt mig varje födelsedag sedan vi flyttade ihop för sådär 13 år sedan. Varje år blir den snyggare och snyggare :D
1684916190294.png



Till dig som läst ända hit - hoppas att du får en fin dag du med. :heart
 

Tack allihop, vad gulliga ni är :heart
Tacksamhet är en så himla spännande sak. Genom åren har jag läst om kopplingen mellan just tacksamhet och mående, och det fascinerar mig hur bra det kan bli när det väl faller på plats. Som deprimerad ansåg jag att tacksamhet bara var ännu ett svårt "måste" som jag inte klarade av, men som icke-deprimerad tycker jag att det är så häftigt att inse att man inte alls behöver vara särskilt duktig eller prestera något för att få njuta av tacksamhet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 770
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 319
Senast: cirkus
·
  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 098
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp