Bukefalos 28 år!

Lobelias meditations och mindfulnesscenter (Ulvlek)

Olive är deprimerad, ingen verkar tycka om henne eller se hur hon sliter, när hon ser hur alla pekar på henne så springer hon gömmer sig bakom gödselstacken. Det skulle hon inte gjort, hennes nya uppgift här på gården är att förpassa gödseln upp på flaket till gödselspridaren.

Olive var Häxa
:banana::bump::banana::bump:
 
Jag har läst igenom Lenas inlägg en gång till. Hon vet att ulvarna tog spioninfo första natten. Då är det inte rrocket science att ulvarna gick med i drevet mot Olive. Jag tyckte att fio var rimlig igår med sina citat men inser att hon lika gärna kan vara en ulv som vet vad LenaH sett. . Frågan är vad som händer idag och det är i allafall mina två cent såhär strax innan nattDL
 
Det hade inte påverkat utgången så onödigt att ändra röster som ändra inte gör något för slutresultatet

Fast det sker ju saker bakom kulisserna. Jag tänker oxå på LL s inlägg på kvällen igår där någon/några hintare skulle få straffarbete så ditt inlägg, det känns ju lite märkligt faktiskt.

Ledningsgruppen har noterat att vissa ägnar sig väl mycket åt att hinta istället för meditation och ber er meditera över reglerna den närmsta timmen. Det har också medfört en konsekvens som kan påverka utgången av kvällens röstning till straffarbete. För att inte peka ut den/de berörda så får bara de/den information om konsekvensen.
 
Jag har läst igenom Lenas inlägg en gång till. Hon vet att ulvarna tog spioninfo första natten. Då är det inte rrocket science att ulvarna gick med i drevet mot Olive. Jag tyckte att fio var rimlig igår med sina citat men inser att hon lika gärna kan vara en ulv som vet vad LenaH sett. . Frågan är vad som händer idag och det är i allafall mina två cent såhär strax innan nattDL

Gud så ulvigt 😜 jag har ändå varit med och röstat ut 2 ulvar hittills och vad jag har fattat av detta spelet så är det väl inte självsanering det går ut på 😏

Du ligger näst högst upp på inläggslistan men det är inte mycket innehåll i inläggen må jag säga. Vi får väl se framöver vad det betyder.
 
Just nu har jag fio och Heffa som minst misstänka pga hur dom var drivande mot Olive igår.

Resten behöver jag ta mig tid att fundera över under dagen. Om jag överlever.
 
6 mot 2 röster. Det säger sig självt. Sen vet jag inte vem eller vilka som fick straff.

Det vet bara dom själva, jag antar att straffarbete innebar att deras röster inte räknades plus häxan och eventuellt andra röster som sker bakom kulisserna. Är väl inte säkert att brevbäraren har 100 koll på vem som sitter i lyan eller inte så varför ens chansa?
 
Det vet bara dom själva, jag antar att straffarbete innebar att deras röster inte räknades plus häxan och eventuellt andra röster som sker bakom kulisserna. Är väl inte säkert att brevbäraren har 100 koll på vem som sitter i lyan eller inte så varför ens chansa?
Ok. Så långt tänkte jag inte.
 
Klara beslutar sig för att göra en gående nattlig meditation men kommer för grinden till centrat. Vakterna tar sitt uppdrag på största allvar men sjukhuset meddelar att Klara mår efter omständigheterna bra men får stanna en tid med sina brutna handleder, stukade fot, två brutna revben och punkterade lunga.

Klara var bybo
 
Undrar om Klara fått nån information eftersom hon skrev att både fio och heffa car hennes minst misstänkta.
Väljer att fortsätta lägga dom åt sidan så länge själv.

Cirkus skrev ett kort meddelande igår. Undrar om hon var rädd bli käk eller vill låtsas vara rädd? Känner mig ännu inte helt säker på cirkus.
 
Undrar om Klara fått nån information eftersom hon skrev att både fio och heffa car hennes minst misstänkta.
Väljer att fortsätta lägga dom åt sidan så länge själv.

Cirkus skrev ett kort meddelande igår. Undrar om hon var rädd bli käk eller vill låtsas vara rädd? Känner mig ännu inte helt säker på cirkus.

Tror inte goda lyan kan skicka någon info så tror inte det. Var nog mer en känsla hon hade än att hon fått info.
 
Gud så ulvigt 😜 jag har ändå varit med och röstat ut 2 ulvar hittills och vad jag har fattat av detta spelet så är det väl inte självsanering det går ut på 😏

Du ligger näst högst upp på inläggslistan men det är inte mycket innehåll i inläggen må jag säga. Vi får väl se framöver vad det betyder.
Jag har då aldrig som ulv röstat ut två kollegor - näver - eller inte.
Faktum är att jag inte tar det som det minsta säkert tecken på någons oulvighet.
Med avseende på vad ulvarna alltså troligen vet så är ju alla röster på Olive inte det minsta talande tänker jag.
 
Röstlista DL3 - 21.30
12.02 Heffaklumpen röstar på Olive
13:06 karamelldrottningen röstar på Elo
14.57 fio röstar på Olive
18.25 hemlig röstar på Elo
Klara röstar på Olive
18.54 hemlig ändrar röst till Olive
18.54 cirkus röstar på Olive
Elo röstar på Olive
olive röstar på elo

Olive 6
Elo 2


Uppdaterad lista: (mest för min egen översikts skull)

1. Heffaklumpen
2 qitis - god
3. Queenlilith - god
4. Olive - ond
5. Madalitso - ond
6. cirkus
7. Klara - god
8. hemlig
9. Elo (jag, god)
10. Fio
11. LenaH - god
12. Karamell

Enligt mina tankar igår så skulle jag då vilja ha Karamell och Heffa som de två sista ulvarna i lyan. MEN.

Fio var drivande i "drevet" på Olive, och hade rätt, hade det (mot förmodan) visat sig att Olive var god, så hade det nog ganska tydligt ondförklarat fio. Håller henne därför fortfarande åt det goda hållet.

Hemlig har jag ju hållit åt det goda hållet ett tag, men frågan är; har hon lurat oss alla? Hon inledde med att rösta på mig utifrån LenaH och Madas roller men ändrar sig senare, när det verkar klart att "goda" samlas på Olive. Oklart om det är för att hon faktiskt vill samla röster eller om det är alibi röst för att inte sticka ut.

Karamell röstar på mig. Ser egentligen två scernarier; 1, hon är god och blev tvingad att rösta på mig, eller 2 hon är ond och blev tvingad att rösta på mig. Det finns fler alternativ (tex ond som ville få igång drev mot mig för att skydda Olive, men då tror jag att hon hade ändrat sig för att "skydda" sig senare). Problemet med mina två, mest trovärdiga, scenarior är att inget av dem egentligen utesluter någon ondhet/godhet.

Cirkus. Hmm. Vacklar lite. Övertygad om att hon var åt det goda hållet igår. Idag är jag mer osäker. Får se hur det utvecklar sig under dagen.

Men nu behöver jag åka till stallet, får fortsätta senare.
 
Fast det sker ju saker bakom kulisserna. Jag tänker oxå på LL s inlägg på kvällen igår där någon/några hintare skulle få straffarbete så ditt inlägg, det känns ju lite märkligt faktiskt.

Jag håller delvis med men så många röster hit och dit lär ju inte finnas att det kunde spela någon roll?
Vad hade varit max manipulering?

Jag tänker att ett drev på en som ser siad ut säger väldigt lite. Självklart hänger även ulvar med där.
 
Enligt mina tankar igår så skulle jag då vilja ha Karamell och Heffa som de två sista ulvarna i lyan. MEN.
Va? Heffa? Det är nog den sista jag ser i lyan. Jag tycker att hon pratat om OIive tillräckligt länge för att inte vara där. Om hon satt i lyan hade hon väl inte offrat en kollega med specialförmågor?
 
Va? Heffa? Det är nog den sista jag ser i lyan. Jag tycker att hon pratat om OIive tillräckligt länge för att inte vara där. Om hon satt i lyan hade hon väl inte offrat en kollega med specialförmågor?

Men jag skulle offrat en kollega med specialförmågor?

Jag har då aldrig som ulv röstat ut två kollegor - näver - eller inte.
Faktum är att jag inte tar det som det minsta säkert tecken på någons oulvighet.
Med avseende på vad ulvarna alltså troligen vet så är ju alla röster på Olive inte det minsta talande tänker jag.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 491
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 219
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 789
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 027
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp