Bukefalos 28 år!

Lobelias meditations och mindfulnesscenter (Ulvlek)

Jag håller delvis med men så många röster hit och dit lär ju inte finnas att det kunde spela någon roll?
Vad hade varit max manipulering?

Jag tänker att ett drev på en som ser siad ut säger väldigt lite. Självklart hänger även ulvar med där.

Ja det är väl klart att ulvarna hänger på där men det var ju knappast poängen.

En god cirkus hade aldrig slätat över detta 😏
 
Nu ska jag snart iväg och vet inte när jag kommer tillbaka. Men har läst igenom vad som hänt sen igår och vill skriva ner mina tankar innan jag försvinner…

Jag funderar över Elo. Igår skrev hon att hon tycker att jag varit anonym i leken. Personligen tycker jag snarare att jag varit mer aktiv denna leken än var jag brukar vara?
Och om vi ska räkna inlägg så har Elo nästan 1/3 så många inlägg som mig. Nä, jag vet inte men jag håller inte med…
Heffa har varit lite anonym under leken, tycker jag. Jag har för mig att Heffa brukar vara lite mer aktiv/synas lite mer men det kan vara det att jag kommer ihåg fel.

Sen skriver hon att hon ser mig och karamell i lyan och eftersom jag vet om min roll så vet jag att hon har fel om mig. Dessutom, OM jag nu hade suttit i lyan, varför skulle jag då misstänka Olive typ hela leken? Och varför skulle jag i så fall vara med och dra igång drevet mot Olive igår? Speciellt med tanke på att hon satt på specialförmåga… OM jag nu var ulv och hade velat offra en ulv så hade jag väl ändå valt en "vanlig" ulv?
Enligt mina tankar igår så skulle jag då vilja ha Karamell och Heffa som de två sista ulvarna i lyan. MEN.
Elo du får väldigt gärna utveckla hur du tänker kring mig för jag känner att det är något som skaver…
 
Den som sticker ut mest för min del är @Elo som jag dels reagerat på sen innan men nu vill ha mig och Heffaklumpen i lyan. Heffaklumpen har jag lagt mer åt det godare hållet pga olive då det visade sig att olive var ond. Jag vet ju inte men får inte riktigt ihop att Heffaklumpen skulle gå på så mycket mot oliv som ond. Men inte bara det utan mer även en allmän känsla generellt på hur spelet har fortgått. Något skumt måste det nästan vara om jag som vanligt inte läser in fel saker men jag tror inte det faktiskt
 
Röstlista DL3 - 21.30
12.02 Heffaklumpen röstar på Olive
13:06 karamelldrottningen röstar på Elo
14.57 fio röstar på Olive
18.25 hemlig röstar på Elo
Klara röstar på Olive
18.54 hemlig ändrar röst till Olive
18.54 cirkus röstar på Olive
Elo röstar på Olive
olive röstar på elo

Olive 6
Elo 2


Uppdaterad lista: (mest för min egen översikts skull)

1. Heffaklumpen
2 qitis - god
3. Queenlilith - god
4. Olive - ond
5. Madalitso - ond
6. cirkus
7. Klara - god
8. hemlig
9. Elo (jag, god)
10. Fio
11. LenaH - god
12. Karamell

Enligt mina tankar igår så skulle jag då vilja ha Karamell och Heffa som de två sista ulvarna i lyan. MEN.

Fio var drivande i "drevet" på Olive, och hade rätt, hade det (mot förmodan) visat sig att Olive var god, så hade det nog ganska tydligt ondförklarat fio. Håller henne därför fortfarande åt det goda hållet.

Hemlig har jag ju hållit åt det goda hållet ett tag, men frågan är; har hon lurat oss alla? Hon inledde med att rösta på mig utifrån LenaH och Madas roller men ändrar sig senare, när det verkar klart att "goda" samlas på Olive. Oklart om det är för att hon faktiskt vill samla röster eller om det är alibi röst för att inte sticka ut.

Karamell röstar på mig. Ser egentligen två scernarier; 1, hon är god och blev tvingad att rösta på mig, eller 2 hon är ond och blev tvingad att rösta på mig. Det finns fler alternativ (tex ond som ville få igång drev mot mig för att skydda Olive, men då tror jag att hon hade ändrat sig för att "skydda" sig senare). Problemet med mina två, mest trovärdiga, scenarior är att inget av dem egentligen utesluter någon ondhet/godhet.

Cirkus. Hmm. Vacklar lite. Övertygad om att hon var åt det goda hållet igår. Idag är jag mer osäker. Får se hur det utvecklar sig under dagen.

Men nu behöver jag åka till stallet, får fortsätta senare.
Hur kan du ha velat ha heffa i lyan? Hon har ju vänt stenar hela leken hittills och letat ulvar tycker jag.
 
Ja det är väl klart att ulvarna hänger på där men det var ju knappast poängen.

En god cirkus hade aldrig slätat över detta 😏
Vad menar du var poängen då? Att man måste byta röst på uppmaning av fio? Jag menar inte att Karamell nödvändigtvis måste vara god men jag tycker du tänker märkligt. För övrigt var hon inte ensam om att inte ändra rösten och om alla utom den siade ulven röstar lika ger det ju absolut noll.

Jag frågar igen vad var max manipulation? Extraröst + förhäxning + ev kompensation för hintning. Det hade kunnat göra ställningen 5-5 om kompr var en röst. Dessutom kanske Elo är ulv också och att ha ut henne i ett läge när kollegan är siad känns väl rätt korkat? Och då undrar jag hur du vet att kompensationen gör att det är lottläge? Den borde rimligen hamnat hos ulvarna tänker jag. Och sen undrar jag om du tror att brevis skickat paket till en ulv? Nejdu fio bättre kan du
 
Hur kan du ha velat ha heffa i lyan? Hon har ju vänt stenar hela leken hittills och letat ulvar tycker jag.
Jag säger samma som du. Det finns väl ingenting i leken som gör att Elo måste misstänka nån särskild och då tycker jag hon är skum på riktigt
 
Just nu så skaver Elo och fio mest. Elo pga hon vill sätta heffa i lyan och fio för att hon sprider misstankar mot mig henom ett svepande ”en god cirkus hade aldrig..” i ett resonemang där hon inte håller ihop. Dessutom misstänker jag att hon visste samma sak som LenaH och då är det ju lätt att låtsas tolka lenas inlägg för att se god ut när hon visste att det var kört för kollegan.


Jag ska på runstensrundan och sen göra saker på stan och hoppas på lite mer input innan min röst. Men just nu lutar det åt Elo pga hon sätter heffa i lyan. Samtidigt är det så off att det är osannolikt
 
Men jag skulle offrat en kollega med specialförmågor?
Ja det tror jag absolut om du visste att den var siad. Då är det inte så mycket att offra då är det att försöka få nån (dig själv) godförklarad.

Tror det är skillnad på din och heffas roll serru
 
  • Haha
Reactions: fio
Nu ska jag snart iväg och vet inte när jag kommer tillbaka. Men har läst igenom vad som hänt sen igår och vill skriva ner mina tankar innan jag försvinner…

Jag funderar över Elo. Igår skrev hon att hon tycker att jag varit anonym i leken. Personligen tycker jag snarare att jag varit mer aktiv denna leken än var jag brukar vara?
Och om vi ska räkna inlägg så har Elo nästan 1/3 så många inlägg som mig. Nä, jag vet inte men jag håller inte med…


Sen skriver hon att hon ser mig och karamell i lyan och eftersom jag vet om min roll så vet jag att hon har fel om mig. Dessutom, OM jag nu hade suttit i lyan, varför skulle jag då misstänka Olive typ hela leken? Och varför skulle jag i så fall vara med och dra igång drevet mot Olive igår? Speciellt med tanke på att hon satt på specialförmåga… OM jag nu var ulv och hade velat offra en ulv så hade jag väl ändå valt en "vanlig" ulv?

Elo du får väldigt gärna utveckla hur du tänker kring mig för jag känner att det är något som skaver…

Alltså, gick tillbaka och kollade och du har helt rätt. Så jag fattar inte heller varför min hjärna har typ ignorerat det du skrivit. Har du skrivit med osynligt bläck? :cautious:
 
Ja det är väl klart att ulvarna hänger på där men det var ju knappast poängen.

En god cirkus hade aldrig slätat över detta 😏
Detta fattar jag inte? Vad är det cirkus försöker släta över? (Kanske är den enda som inte fattar men jag vill förstå så du får gärna förklara :))
 
I övrigt tycker jag att alla, kvarvarande, spelare har "aktivt" letat ulvar och teoriat osv. Jag kan inte basera ulvighet utifrån att något teoriat 'bra' eller 'dåligt' eftersom jag själv tydligen suger på det (eller i alla fall att uttrycka mig så att andra förstår hur jag tänker och resonerar.

Jag tycker inte att någon är jättesuspekt för tillfället, så då hamnar jag mer i läget att även små orosmoment måste ses som suspekta.

Känner i övrigt att jag behöver gå igenom hela leken igen för att läsa allt i ett svep.
 
Det som talar för en god Elo är att jag tycker att hon varit ond i typ alla lekar hon varit med i hittills (vad jag minns i huvudet, kan så klart minnas fel)... och någon gång måste hon väl ändå vara god?! :grin:
 
Röstlista DL1 - 21.30
17.49 Heffaklumpen röstar på Elo
18.55 Madalitso röstar på QueenLilith
19.25 hemlig röstar på Olive
19:33 Cirkus röstar på hemlig
19:48 Klara röstar på fio
19:52 Elo röstar på Heffaklumpen
19:53 Queenlilith röstar på hemlig
20:58 karamelldrottningen röstar på Klara
21.09 Olive röstar på Elo
21.14 LenaH röstar på QueenLilith
21.24 Qitis röstar på hemlig
21.28 Fio röstar på LenaH

QueenLilith - präst
Qitis - bybo



Röstlista DL2 - 21.30
20.41 cirkus röstar på fio
21.04 Madalitso röstar på LenaH
21.11 Heffaklumpen röstar på Olive
21.11 Klara röstar på Madalitso
21.15 Olive röstar på hemlig
21.24 Elo röstar på LenaH
21.25 LenaH röstar på Madalitso
21.29 Heffaklumpen ändrar röst till Madalitso
21.30 fio röstar på Madalitso
21.31 hemlig röstar på Elo (sen röst)
karamelldrottningen missar

Madalitso - ulv
LenaH - spion

Röstlista DL3 - 21.30
12.02 Heffaklumpen röstar på Olive
13:06 karamelldrottningen röstar på Elo
14.57 fio röstar på Olive
18.25 hemlig röstar på Elo
18.34 Klara röstar på Olive
18.54 hemlig ändrar röst till Olive
18.54 cirkus röstar på Olive
21.28 Elo röstar på Olive
21.06 Olive röstar på Elo

Olive - häxa
Klara - bybo


Hittills har alla levande spelare röstat;
1. Heffaklumpen: Elo - (Olive) Madalitso - Olive
6. cirkus: hemlig - fio - Olive
8. hemlig: Olive - Elo (sen röst) - (Elo) Olive
9. Elo: Heffaklumpen - LenaH - Olive
10. fio: LenaH - Madalitso - Olive
12. karamelldrottningen: Klara - missar - Elo
 
Jag är jättedålig på att försöka tolka röstlistor. Men gör ett litet försök i alla fall..
Är rädd att jag hakat upp mig på Elo nu, men jag tycker inte att hennes röstrad är så imponerande. Hon röstade på mig i DL1, sedan på LenaH och igår sist på Olive. Rösten på LenaH var kvällens första 2a röst, vilket gjorde att LenaH hamnade i ledningen - ond som såg sin chans att få ut en god? Eller god som tog chansen att påverka genom en andra röst istället för första röst?
I gårdagens lynch röstade hon sist på Olive, jag funderar lite på om det kan ha varit en ulv som väntade för att se om det gick att undvika att lyncha Olive? Men det kan också ha varit en god som inte hade tid innan det (har för mig att Elo sa att hon hade besök?).


hemlig tror jag att jag vill lägga åt sidan, i alla fall för idag. Mest för att det inte känns som att hon är något förvirrad och för att jag lite får känslan att hon spelar ensam. Men också för att hon verkade genuint överraskad efter att hon överlevde lynchen i DL1 och om hon satt i lyan så borde hon inte varit så överraskad över det. Eller så var det hela bara ett spel för galleriet.

fio är jag lite mer osäker på idag än vad jag var igår. Mest för att det känns som att hon trasslat in sig lite idag och cirkus verkar 'ifrågasätta' henne.
Dock vet jag fortfarande inte vart jag har cirkus... men min spontana känsla är att fio och cirkus inte borde sitta i lyan tillsammans i alla fall. Men om det betyder att båda är goda eller att en är god och en är ond vet jag inte.


karamelldrottningen har varit väldigt anonym genom leken. Skulle mycket väl kunna vara en ulv som smyger med där, å andra sidan upplever jag att hon är alltid är mer eller mindre tillbakadragen och anonym. Men jag tycker att det är mer denna leken, men det kan visserligen bero på saker IRL.
Hur som, @karamelldrottningen, ser gärna mer av dig! :)


Är väl typ här mina tankar är just nu.

Edit: Tänkte (trodde) att @Klara fortfarande var med i leken :bag::D
 
Senast ändrad:
Jag är jättedålig på att försöka tolka röstlistor. Men gör ett litet försök i alla fall..
Är rädd att jag hakat upp mig på Elo nu, men jag tycker inte att hennes röstrad är så imponerande. Hon röstade på mig i DL1, sedan på LenaH och igår sist på Olive. Rösten på LenaH var kvällens första 2a röst, vilket gjorde att LenaH hamnade i ledningen - ond som såg sin chans att få ut en god? Eller god som tog chansen att påverka genom en andra röst istället för första röst?
I gårdagens lynch röstade hon sist på Olive, jag funderar lite på om det kan ha varit en ulv som väntade för att se om det gick att undvika att lyncha Olive? Men det kan också ha varit en god som inte hade tid innan det (har för mig att Elo sa att hon hade besök?).


hemlig tror jag att jag vill lägga åt sidan, i alla fall för idag. Mest för att det inte känns som att hon är något förvirrad och för att jag lite får känslan att hon spelar ensam. Men också för att hon verkade genuint överraskad efter att hon överlevde lynchen i DL1 och om hon satt i lyan så borde hon inte varit så överraskad över det. Eller så var det hela bara ett spel för galleriet.

fio är jag lite mer osäker på idag än vad jag var igår. Mest för att det känns som att hon trasslat in sig lite idag och cirkus verkar 'ifrågasätta' henne.
Dock vet jag fortfarande inte vart jag har cirkus... men min spontana känsla är att fio och cirkus inte borde sitta i lyan tillsammans i alla fall. Men om det betyder att båda är goda eller att en är god och en är ond vet jag inte.

Klara tycker jag har varit mer tillbakadragen det senaste, vilket får mig att fundera på om hon kanske är ulv som inte vill göra så mycket väsen av sig nu? Typ att hon hellre låter goda misstänka (och rösta ut) goda nu efter två lyckade lyncher på raken?

karamelldrottningen har varit väldigt anonym genom leken. Skulle mycket väl kunna vara en ulv som smyger med där, å andra sidan upplever jag att hon är alltid är mer eller mindre tillbakadragen och anonym. Men jag tycker att det är mer denna leken, men det kan visserligen bero på saker IRL.
Hur som, @karamelldrottningen, ser gärna mer av dig! :)


Är väl typ här mina tankar är just nu.
Ja jag ska försöka bättra mig.
Klara var bybo och inte med i leken längre
 
Heffaklumpen åt det godare hållet pga spelets gång. Allmänna reflektioner och spåret mot olive.
2 qitis - god
3. Queenlilith - god
4. Olive - ond
5. Madalitso - ond
6. cirkus- svår. Måste läsa igenom mer av cirkus. Kan vara vilket som men upplever kanske inte att cirkus har någon speciell roll
7. Klara - god
8. hemlig- svår. Lite samma som med Cirkus
9. Elo - åt det ondare hållet pga spelsätt och resonemang
10. Fio- måste läsa mer om fio. Tveksam här. Neutral just nu.
11. LenaH - god
 
Jag är jättedålig på att försöka tolka röstlistor. Men gör ett litet försök i alla fall..
Är rädd att jag hakat upp mig på Elo nu, men jag tycker inte att hennes röstrad är så imponerande. Hon röstade på mig i DL1, sedan på LenaH och igår sist på Olive. Rösten på LenaH var kvällens första 2a röst, vilket gjorde att LenaH hamnade i ledningen - ond som såg sin chans att få ut en god? Eller god som tog chansen att påverka genom en andra röst istället för första röst?
I gårdagens lynch röstade hon sist på Olive, jag funderar lite på om det kan ha varit en ulv som väntade för att se om det gick att undvika att lyncha Olive? Men det kan också ha varit en god som inte hade tid innan det (har för mig att Elo sa att hon hade besök?).


hemlig tror jag att jag vill lägga åt sidan, i alla fall för idag. Mest för att det inte känns som att hon är något förvirrad och för att jag lite får känslan att hon spelar ensam. Men också för att hon verkade genuint överraskad efter att hon överlevde lynchen i DL1 och om hon satt i lyan så borde hon inte varit så överraskad över det. Eller så var det hela bara ett spel för galleriet.

fio är jag lite mer osäker på idag än vad jag var igår. Mest för att det känns som att hon trasslat in sig lite idag och cirkus verkar 'ifrågasätta' henne.
Dock vet jag fortfarande inte vart jag har cirkus... men min spontana känsla är att fio och cirkus inte borde sitta i lyan tillsammans i alla fall. Men om det betyder att båda är goda eller att en är god och en är ond vet jag inte.

Klara tycker jag har varit mer tillbakadragen det senaste, vilket får mig att fundera på om hon kanske är ulv som inte vill göra så mycket väsen av sig nu? Typ att hon hellre låter goda misstänka (och rösta ut) goda nu efter två lyckade lyncher på raken?

karamelldrottningen har varit väldigt anonym genom leken. Skulle mycket väl kunna vara en ulv som smyger med där, å andra sidan upplever jag att hon är alltid är mer eller mindre tillbakadragen och anonym. Men jag tycker att det är mer denna leken, men det kan visserligen bero på saker IRL.
Hur som, @karamelldrottningen, ser gärna mer av dig! :)


Är väl typ här mina tankar är just nu.
Klara kan också vara död. :angel: :laugh:
 
Nu måste jag ge mig hemifrån och kommer därför rösta tidigt.
Jag tycker att Elo var lite för märklig idag när hon misstänkte hefffa - vad var det hon försökte få hända? Visst backade hon men blir man så ifrågasatt måste man nog backa, Dessutom undrar jag fortfarande vad som hände i DL1 och där känns elo väldigt nblandad. fio har jag också rätt skumma vibbar av, ffa hur hon kastar misstankar på mig och även hur hon tycker att karamell skulle ändrat sin röst trots att det såg solklart ut.
9. Elo (jag, god)
Excuse moí? Du är väl inte Elo? Vad hände nu?

Nåja, cirkus röstar i allafall på Elo idag

Kan ändra rösten om det framkommer nånting radikalt.
DL var 21:30 va?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 948
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 707
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 381
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 638
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp