Lösdrift, pris

A

alicen

Tänkte att det kanske är ett billigare alternativ att ha sin häst på lösdrift samtidigt som det är väldigt naturligt för hästen och så :) Men hur mycket kostar det ca? Det varierar ju mkt på vart man bor, men ja bor iaf i sthlms trakterna, men svara gärna även om du inte gör det ;)
Vill gärna veta vad som ingår i det priset för er!

Sen undrar jag hur ni gör när ni ska göra iordning hästen inför arbete? Om det ösregnar är det inte så kul att stå ute, brukar lösdrifter ha någonstans att bara fixa hästen?

Letade lite efter liknande tråd, länka gärna om ni vet någon :)
 
Sv: Lösdrift, pris

Vi tar 2200:- per månad på lösdrift, inkl moms. Då ingår fri tillgång på grovfoder, mineraler och salt samt daglig tillsyn. Vi har spolspilta, uppvärmd sadelkammare och tillgång till boxar.
 
Sv: Lösdrift, pris

Vi tar 600:-/månad inkl. moms och det ingår fri tillgång till analyserat hö, saltsten och daglig tillsyn upp till fem ggr/dag. Det finns två hagar med ligghallar/vindskjul fast hästarna hellre står i skogsdungarna :p

för tillfället finns det bara en shettisbox och en stor box i det befintliga stallet som sjukbox, men även som "förvaring" av unghingsten när vi rider ut och hans hagkompis (enda valacken) följer med på turen. Så jag kan tyvärr inte bistå med några skötselplatser för tillfället.

Till nästa sommar hoppas jag dock att det "nya" stallet är klart. Då blir det tillgång till box, spolspilta, uppvärmd sadelkammare etc. Och då även skötselplatser inomhus.
 
Sv: Lösdrift, pris

Jag betalar 500 kr/månaden för lösdriftsplats, fri tillgång på halm och havre samt tillsyn (och fodringar) tre gånger om dagen. Tillkommer gör hö och övrigt kraftfoder.

Till gården hör en stor ladugård där jag brukar göra i ordning hästen. Där finns även uppvärmd sadelkammare och fikarum. Sedan har vi en rundkorall och en ridbana med gräsunderlag, vilket räcker långt för oss hobbyryttare. För att inte tala om den härliga banvallen. :love:

Nackdelen med det här stället är läget, det ligger 3,5 mil ifrån Uppsala men det är ju också delvis därför det är så pass billigt.
 
Sv: Lösdrift, pris

vi har våra hästar gratis, men i förra stallet kostade det 700kr/mån och ingick halm, vilket jag tycker var helt okej då det var både bra bussförbindelser, bra stall och trevliga människor:D De flesta som har lösdrift har ju också stall som man kan ställa in hästarna när det behövs (typ nyårsafton) och dessutom är det krav att man ska ha tillgång till uppvärmningsbar box (djurskyddsverket). Det räcker dock med en box även om du har flera hästar.
 
Sv: Lösdrift, pris

Jag har två unghästar på lösdrift, det kostar mig 2200:-/månad inkl.moms för helservice per häst. Tillgång till stall och boxar samt ridbana finns på gården. Eftersom det är unghingstar på 1 resp 2 år så gör jag inte mer än att kolla till dem på helgerna, mest för min egen skull eftersom jag vet att de får proffsig tillsyn där.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 939
Senast: Cambrie
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 683
Senast: Amk
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 097
Senast: Twirro
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 173
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp