Lösdrift?

Skillnaden är att har man en box, är den nån(stallchef t.ex)som tar ut och in och tittar om det ok....men på lösdrift måste du in och kolla hur dom mår och det tror jag inte alla (stallchefer m.fl.) gör varje dag alltså krävs det mer av ägaren att gå igenom skador m.m
Även när du är förhindrad att komma till stallet så får din häst en översyn av nån.det går inte lika lätt på lösdrift där måste du be nån ta ut hästen och ge den kraft el dyl.
Vill du ha mera exempel..??
 
Har man inte nån stallchef så är det ett kollektiv eller ett eget och även i dessa fall ingår ett utsläpp och ett insläpp eller ??? då man ser hur hästen mår,så jag anser nog att den late är de med boxhästar.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en unghäst som lätt får lös avföring av stress, och symtomen kan därefter kvarstå en längre tid. Inga parasiter. Svarar bra på...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
741
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 371
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

  • Hijabis i stallet!
  • Pivo
  • Nybörjarponny!

Omröstningar

Tillbaka
Upp