Jo, men samtidigt så är de lättare att se när man kammar ur dem om de rör sig.
Så kanske det kan vara, de enda löss vi hade var ju för små för att man skulle se dem innan de landade i vattnet. Den stora hade ju promenerat över till mig och fångades snabbt.

Balsamgrejen använde jag för att jag hade sett en instruktionsfilm på youtube :laugh: vem har total lusskräck? jag!
(de delade in allt i tofsar, balsam mellan, kammade ur tofsarna en och en osv. Så så gjorde jag :). Jag gör inte så om jag letar löss lite, då blir det bara genomkamning.

(oh btw, det verkar som att man i USA kan lämna in barnet för luskamning :rofl: såklart liksom)
 
Du är den enda jag hört som säger så och min erfarenhet säger också tvärtemot vad du säger. När det gick på förskolan/skolan gick det verkligen runt, runt under lång tid.
Jaha ok. Jag har under alla år inte varit med om nåt annat än vissa personer som verkar dra åt sig löss och inte lyckas bli av med dem medan andra aldrig verkar bli smittade.

Det kan ju hända att förskolan skötte allt urdåligt. Kanske de torkade våta mössor i torkskåp eller hade mössor för nära varandra, hade utklädningskläder och sånt hos barnen, gemensamma dynor. Vad vet jag.
 
Jaha ok. Jag har under alla år inte varit med om nåt annat än vissa personer som verkar dra åt sig löss och inte lyckas bli av med dem medan andra aldrig verkar bli smittade.

Det kan ju hända att förskolan skötte allt urdåligt. Kanske de torkade våta mössor i torkskåp eller hade mössor för nära varandra, hade utklädningskläder och sånt hos barnen, gemensamma dynor. Vad vet jag.

Oj, vad du har många fel! Det sprids inte speciellt lätt via mössor. Det sprids via direktkontakt. Små barn är ofta nära varandra precis som familjemedlemmar. Det sprids därför lätt i just de miljöerna.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig snart. Har kliat i mitt och äldsta dotterns hår någon vecka, men har inte hittat några löss eller ägg. Jag behandlade mig...
Svar
7
· Visningar
1 063
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 297
Senast: elfi
·
Hästvård min häst har varit "sjuk" eller ja, konstig sen ca 1 år tillbaks... innan nån skriker nåt om att jag ska åka till vetten å talar jag om...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
15 409
Senast: SiZo
·
Hästvård Den nyinköpta pärlan (2 år) har nu visat sig ha löss, eller något sådant. :angel: Hon har i alla fall fullt av små vita ägg på...
Svar
13
· Visningar
2 592
Senast: Chiliboa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp