Bukefalos 28 år!

Longera föl...

Jag vet inte om jag använder rätt metod men jag håller på att lära mig av en Amatörtravtränare. Jag har ju iof tömkört tidiagare än så men nu lär jag mig hur man ska göra på rätt sätt. :D
 
Man kan lära sig mycket av travtränare, (är en själv) men vill man komma vidare skulle jag rekommendera att gå en kurs med någon duktig som tävlat i dressyrkörning. Man kan komma åt hästen på så många fler sätt då. Har man en ridhäst vill man oftast att de ska kunna mer än gå, stanna och svänga :)
 
Tack för rådet, Fast min körning sträcker sig inte mycket längre än ut en gång eller två varje år när mor min vill följa med i stallet. Fast det hindrar ju självklart inte att man lär sig ordentligt.
Jag har kört mycket häst då jag har jobbat i travstallar men aldrig lärt mig att tömköra ordentligt. :) så jag är glad att jag känner många travtränare när man känner för att lära sig sådanna saker :)
 
Som det redan har skrivits: man ska inte longera föl! :devil:
Däremot är det jättebra med ledträning - från både sidorna, där man samtidigt lär in kommandon för "start och stopp". Då sitter de förhoppningsvis där när man kommer på längre avstånd, som vid tömkörning.
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 261
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
654
Senast: Ketrawzc
·
Skola & Jobb Ok. Efter en cancerresa har jag, såklart, börjat klura på vad jag Verkligen vill göra med resten av livet (hur kort/långt det nu blir)...
2
Svar
24
· Visningar
1 692
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 115
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp