Luhmühlen - träningsresa

Lady_D

Trådstartare
Jag är jäkligt sugen på att åka på träningsresan för JJ och BG till Luhmühlen i början av april. :bump:Är det några här som också har sådana funderingar och är det några som varit med på den förut.

Ni som varit där, berätta allt, var det roligt? givande? värt pengarna? Lägg gärna in lite bilder om ni har.
I år har de tydligen lagt till att man kan rida en tysk nationell tävling innan man åker hem:d hade ju varit lite spännande.
 
Sv: Luhmühlen - träningsresa

Ja jag är också intresserad, men tyvärr så är det just den veckan som ruppan skall föla så det blir lite svårt.

Men sugen är jag :D

Och jag tror att det är väldigt lärorikt och anläggningen är ju jättefin
 
Sv: Luhmühlen - träningsresa

Jag har varit där. var med för två års sedan. tyckte det var jätte roligt och väldigt lärorikt.
Jag får tyävrr inte ledig hela veckan men siktar in mig på samma tävling som de ska avsluta med på kursen.
 
Sv: Luhmühlen - träningsresa

Jag funderar på det :d

någon som vet hur det brukar gå till med anmälan? är den bindande och måste man vara ute i jättegod tid innan det blir fullt?
 
Sv: Luhmühlen - träningsresa

Vi var nere en vecka i Lumuhlen ifjol med YR-gänget. Ungefär samma upplägg och vi avslutade med tävling men då Negernbötl.

Det är en upplevelse i sig, mycket roligt och nyttigt. Vet dom som varit där och var supernöjda.

Vi tyckte dock det blev lite dyrt att åka ner iår med 2 barn (inget med YR iår) så vi stannar hemma. För de pengarna blir det 2 utomlandstävlingar istället. :D
 
Sv: Luhmühlen - träningsresa

KL
Har någon koll på ungefär hur mycket de kostar? Har nog ingen häst som kan vara med nu, men kan va bra o veta till ett annat år!
 
Sv: Luhmühlen - träningsresa

6400 för kursen och 2/3000 för tävlingen, dock inkl rätt mkt

Någon som vet hur klassernas svårighetsgrad är jämfört med i Sverige. A motsv 100 och L motsvarar *-ig men hur ser hoppning och terräng ut i jämförelse? Högre/mer tekniskt?
 
Sv: Luhmühlen - träningsresa

Själva träningen blir det nog inget av (tränar på annat håll) men dotter och häst planerar starta tävlingen (klasse L).
 
Sv: Luhmühlen - träningsresa

6400 för kursen och 2/3000 för tävlingen, dock inkl rätt mkt

Någon som vet hur klassernas svårighetsgrad är jämfört med i Sverige. A motsv 100 och L motsvarar *-ig men hur ser hoppning och terräng ut i jämförelse? Högre/mer tekniskt?

Hoppning: fler språn, fler parallelloxrar och svårare linjer
Terräng: större hinder, fler typhinder och svårare tekniskt

men det är allmännt mer välbyggt, (förlåt svenska banbyggare) mer påkostad om man säger så, välorgansierat osv. Ofta privata marker som är upplåtna till tävling och inte används annars mer än för spec tävlingar. Finns istället speciella "träningsbanor" som den i Lumuhlen.
 
Sv: Luhmühlen - träningsresa

men det är allmännt mer välbyggt, (förlåt svenska banbyggare) mer påkostad om man säger så, välorgansierat osv. Ofta privata marker som är upplåtna till tävling och inte används annars mer än för spec tävlingar. Finns istället speciella "träningsbanor" som den i Lumuhlen.


Bästa banbyggaren i norra tyskland!!! Han gör de bästa tävlingarna, absolut!!! Alltid tekniskt svårt, välbyggt och fint :love:

Fridh är bäst :D
 
Sv: Luhmühlen - träningsresa

_underbarn_, du som är där nere i krokarna, vet du hur Bordesholms terrängbana är?

Har bestämt mig för att åka om jag bara får ledigt från jobbet. Velar lite angående vilken klass jag ska välja dock.
 
Sv: Luhmühlen - träningsresa

bordesholm? *tänker* jag var där förra året men gick inte hela banan (glömt att anmäla som det pucko jag är så jag groomade bara :p)...

den är inte lika spektakulär som negembötel, segeberg, süsel, hornsmühlen och sahrendorf (mina favoriter, och gissa vem som byggt alltihop :angel: :D) men en välordnad tävling, dressyr på sand och hoppning på gräs, en helt vanlig tävling helt enkelt...
 
Sv: Luhmühlen - träningsresa

till vilken klass? vad heter programmet?

om det är VL1 eller VL2 så är jag 99% säker på att det är internationella *-iga A och B programmen fast med halt vid inridningen...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 114
Senast: EmmaW
·
Körning Finns det något intresse att ha en tråd för oss som tränar för tävling? Jag saknar att ha någonstans att skriva om tankar och...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 157
Senast: Anna_
·
Ekonomi & Juridik Bakgrund : Blev förra vintern ombedd att ta hand om 2 hästar då ägaren skulle flytta till lägenhet. Vi är ytligt bekanta från den ort...
2
Svar
27
· Visningar
4 549
Senast: Rie
·
M
Hästmänniskan Ja jag är en dålig medryttare. En av dom som ofta ställer in när jag sagt att jag ska rida. En sån som i perioder inte orkar med. Men...
2
Svar
36
· Visningar
5 479
Senast: emlem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp