Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska in till veterinären med marsvinen och jag VILL INTE! Jag måste till apoteket åt mormor och JAG VILL INTE! Mormor tjatar alltid om att jag är stark och jag blir så jävla förbannad för jag ÄR INTE STARK! Varje gång hon säger det så är det som att hon totalt ignorerar mig och mina känslor och att hon inte känner mig överhuvudtaget och jag blir arg och ledsen och vill inte träffa henne

Det hon säger är att HON upplever dig som stark. Den upplevelsen har du inte rätt att ta ifrån henne. Du kanske inte delar den, men den är hennes.

Det hon säger är att HON upplever dig som stark. Den upplevelsen har du inte rätt att ta ifrån henne. Du kanske inte delar den, men den är hennes.
Men om jag då säger att det inte stämmer så struntar hon ju i vem jag faktiskt är och gör mig till den hon vill att jag ska vara

Då kan hon iallafall vara tyst om det inför mig

Jag tycker du är väldigt dömande och styrande nu. Varför kan hon inte få ha åsikter och uttala dem? Jag kanske inte håller med om allt människor säger och tycker om mig, men det är ju deras rätt, och så länge det inte är otrevligt brukar jag le och säga något i stil med "Det var snällt av dig att berätta för mig".

För jag tycker världen är en trevligare plats om jag inte slänger energi på sådant jag inte kan förändra, särskilt inte negativ energi.

Jag tycker du är väldigt dömande och styrande nu. Varför kan hon inte få ha åsikter och uttala dem? Jag kanske inte håller med om allt människor säger och tycker om mig, men det är ju deras rätt, och så länge det inte är otrevligt brukar jag le och säga något i stil med "Det var snällt av dig att berätta för mig".

För jag tycker världen är en trevligare plats om jag inte slänger energi på sådant jag inte kan förändra, särskilt inte negativ energi.
För att jag blir ledsen när hon säger det eftersom det inte stämmer

Ja, det är säkert jätteonödigt och en överdrift men jag är arg och ledsen för allting nu. När jag får höra från alla möjliga håll hur stark jag är när det inte alls stämmer så har jag tröttnat. Jag är inte stark. Jag verkar stark för att jag inte har något val. Och när då inte ens min egen mormor accepterar att jag tycker att det är jobbigt så blir jag ledsen

Har du försökt prata helt öppet och ärligt med mormor? Berätta hur du faktiskt mår, och att du inte uppskattar att hon kallar dig stark? Mest sannolikt försöker hon bara vara snäll och uppmuntra dig, inte nedvärdera dina känslor.
Ja, några gånger. Jag vet ju att det är som du säger egentligen men det känns som att hon vägrar att accepterar den riktiga Lyan när hon envisas med att jag är stark. Hon har iallafall slutat med att korsförhöra mig om hur jag mår

Hemma igen. Det var skabb på marsvinen :( När vi kollade journalen så visade det sig att jag fått medicin 0,11ml/marsvin istället för 0,11ml/kg och mina marsvin väger rätt mycket över ett kilo! Nu kommer de att få 0,2ml/kg och i sex veckor istället för fyra för att verkligen vara säker på att skiten försvinner och att de inte blir resistenta.
Jag var verkligen inte ett dugg sugen på att åka och handla till mormor men det gick det också och hon tog inte upp någonting om mitt mående vilket var väldigt skönt utan vi köpte mat som vi åt och satt och pratade om allt möjligt och googlade en massa saker. Mormor tycker att det är jättekul när jag kan googla åt henne!
Jag är helt slut nu, sov inte mer än ett par timmar i natt så nu ska jag lägga mig i ett varmt bad och sedan blir det att ge marsvinen deras medicin, mata och sedan hoppas jag att jag får sova något i natt

Varför har inte jag någon offerkofta när andra som uppför sig som mig har det?
Hur vet jag om jag verkligen är sjuk? Det kanske bara är inbillning? Medicinerna hjälper ju inte

Varför har inte jag någon offerkofta när andra som uppför sig som mig har det?
Hur vet jag om jag verkligen är sjuk? Det kanske bara är inbillning? Medicinerna hjälper ju inte

Det är en skillnad. Tex ser inte jag att du tycker synd om dig själv. Du försöker faktiskt hela tiden ta dig framåt, med marsvinen tex. Att ditt mående slår krokben för dig är inte att ha en offerkofta.

Vården skulle inte lägga så mycket resurser på dig om du inte var sjuk, det fungerar inte så :heart

Hoppas du får sova inatt :heart :heart

Det är en skillnad. Tex ser inte jag att du tycker synd om dig själv. Du försöker faktiskt hela tiden ta dig framåt, med marsvinen tex. Att ditt mående slår krokben för dig är inte att ha en offerkofta.

Vården skulle inte lägga så mycket resurser på dig om du inte var sjuk, det fungerar inte så :heart

Hoppas du får sova inatt :heart :heart
Men försöker jag verkligen att ta mig framåt? Det känns som att jag mest står och bankar huvudet i väggen och tar ett steg framåt och två tillbaka. Minsta motgång så bryter jag ihop och går och gömmer mig.

Just nu känns det inte som att de lägger några direkta resurser på mig. Fast efter min nya kontakt försvann så har jag inte försökt få någon ny för jag vågar inte. Jag saknar min läkare så himla mycket :cry: Visst, hon var kanske ingen bra läkare den sista tiden när hon var så förvirrad, men hon ställde verkligen upp för mig i vått och torrt i alla år. Nu känner jag mig helt strandsatt, förvirrad och ensam.

Tack :heart Det hoppas jag också! Har badat både mig och hundarna och ska byta lakan. När allt är totalt rent så brukar jag sova lite bättre för det känns bättre när jag är ren och sängen nybytt. Har inte orkat duscha så har känt mig riktigt sunkig :yuck:

Vaknade och var totalt väck. Åkte till miljöstationen med mamma och så fikade vi lite snabbt och jag var som som en zombie. Kom hem och fortfarande lika trött så efter ett tag gick jag och la mig igen. Sov i fyra timmar men känner mig fortfarande inte utsövd.

Vad är det som händer med mig? Ska det bli som i vintras :cry: Och nu har jag ju dessutom inte ens järnbrist längre

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 196
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 142
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 311
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 448
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10