Bukefalos 28 år!

Mättande, näringsrika drycker?

Sparrisen123

Trådstartare
Jag kan av någon anledning inte äta frukost längre :banghead: Får inte i mig fast föda förrän tidigast ett par timmar efter jag vaknat, men jag behöver nåt tidigare än så.
Problemet: jag vet inte vad! Det måste gå snabbt/helst vara färdigt.
Drickyoghurt och köpt fruktsmoothie fungerade förr, men nu fungerar det plötsligt inte längre pga konsistensen.
"Måltidsersättningsdryck' (typ nutrilett) har jag provat två olika sorter, höll på att spy av båda.
Mjölk dricker jag inte "rent", oboy och juice mättar inte tillräckligt.
Vad finns det mer?
 
Sv: Mättande, näringsrika drycker?

Värt ett försök!
Jag kommer bara på nyponsoppa och blåbärssoppa nu, finns det fler som man kan köpa "drickfärdiga"? Kanske typ slänga in i micron någon minut bara men inte mer.
 
Sv: Mättande, näringsrika drycker?

Finns näringsdrycker som används till personer som av sjukdom eller annan anledning har svårt att få i sig tillräckligt med näring. Vet att det finns ett visst sortiment att köpa receptfritt på större apotek, kanske värt att prova?
 
Sv: Mättande, näringsrika drycker?

Jag inbillar mig att de har samma/liknande konsistens och smak som typ nutrilett och de, men så kanske det inte är?
 
Sv: Mättande, näringsrika drycker?

Nu vet jag inte vad som finns i apotekets receptfria sortiment, men vissa av de boende på mitt jobb får näringsdrycker - några är i "nutrilettkonsistens", men vissa är mer som juice ser det ut som. Har inte smakat, bara sett :)
 
Sv: Mättande, näringsrika drycker?

Denna är mer juciekonsistens:

Resource%20Addera_frutkobar.jpg
 
Sv: Mättande, näringsrika drycker?

Jag kommer bara på nyponsoppa och blåbärssoppa nu, finns det fler som man kan köpa "drickfärdiga"?

Nypon och Blåbärssoppa är inte väldigt näringsrika. Ekströms Nyponsoppa "utan tillsatt socker" har 15Kcal/100g, så det finns inte jättemycket näring i det, även om det mättar.
Faktum är att jag dricker det av just denna anledning. Smakar gott, släcker ett behov, och ger inte mycket kalorier eller kolhydrater, så det förstör inte min diet jag är på för att gå ner i vikt.
 
Sv: Mättande, näringsrika drycker?

Nä, det är stor skillnad. Nutrilett är typ det värsta när det kommer till smak och konsistens.

Riktigt god är Sophia kurens Mintchoklad. Det är ju en "bantardryck" men jag dricker den som "godis". Den är laktosfri också.
 
Sv: Mättande, näringsrika drycker?

Så länge du har ingredienser hemma så går det ju slänga ihop en shake snabbare än att värma något i micron.

Kan ju ta valfri frukt/bär, mjölk/havredryck/sojamjölk, havregryn, kvarg, oboy/proteinpulver med smak, linfröolja m.m. och kör i mixer så har du en rejäl frukost men lätt och snabbt att få i sig.
 
Sv: Mättande, näringsrika drycker?

Konstistensen är ett mellanting av drickyoghurt och vanlig yoghurt. Den är lite segare att dricka än drickyoghurt.
Finns massor av olika smaker- choklad, hallon, jordgubb, vanilj, vanilj/citron..

Jag tycker alla är goda men så är jag en allätare.
Dom smakar som yoghurt.

Det är fortimel jag druckit.
 
Sv: Mättande, näringsrika drycker?

Ursäkta om jag missat dylikt förslag, men är det tuggandet i sig, att det måste vara helt slätt? Annars kanske bars som finns från massa olika märken (inte bara nutrilett) kan vara något? Brukar ju vara lite sött och kanske kan reta igång aptiten lite?
 
Sv: Mättande, näringsrika drycker?

Tack för förslag, men är det tjockare/segare än drickyoghurt så kommer det inte fungera :(
 
Sv: Mättande, näringsrika drycker?

Tycker ändå du kan testa en :)
Dom är inte speciellt tjocka i konsistensen men lite mer än drickyoghurt.
Testa en och funkar det inte så behöver du ju inte dricka upp den.
Annars är det ju precis vad du letar efter. Innehåller alla näringsämnen du behöver.
Och det är absolut ingen nutrilettsmak över dom.
 
Sv: Mättande, näringsrika drycker?

Samma tips i alla frukosttrådar, gör egen smoothie. En banan, bär eller frukt, yoghurt/kvarg. Mixa och späd ut med mjölk till önskad konsistens.
 
Sv: Mättande, näringsrika drycker?

Problemet med att göra egen smoothie är att det är på tok för många steg för att det ska bli av att jag gör det på morgonen. Jag behöver nåt som är på nivån "ta, öppna, drick" :o
 

Liknande trådar

Äldre Ibland måste jag iväg tidigt på morgonen, och jag har SÅ SVÅRT för att komma igång. Jag kan inte sätta mig vid bordet och äta frukost...
Svar
9
· Visningar
1 420
Senast: Elisha
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 689
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Nu behöver jag mathjälp igen ;) Jag behöver tips på frukost som går att äta i bilen (eller bussen eller valfritt annat färdmedel för den...
2
Svar
26
· Visningar
2 320
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 163
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp