Man biten av krokodil (Utbruten från Vad gör vi den CIV (104))

35394
 
Varför i hela friden låter Skansen folk ha fester så nära inpå djuren? Är det samma jakt efter intäkter som Kolmårdens Närkontakt varg var? Folk betalade 1000 spänn för att få komma in i hägnet med halvtama, alltså farliga vargar. Enligt Lars Berges bok Vargattacken (som jag rekommenderar varmt) drog det in 8 miljoner om året till Kolmården - innan en av vargguiderna blev dödad av vargflocken.
 
Varför i hela friden låter Skansen folk ha fester så nära inpå djuren? Är det samma jakt efter intäkter som Kolmårdens Närkontakt varg var? Folk betalade 1000 spänn för att få komma in i hägnet med halvtama, alltså farliga vargar. Enligt Lars Berges bok Vargattacken (som jag rekommenderar varmt) drog det in 8 miljoner om året till Kolmården - innan en av vargguiderna blev dödad av vargflocken.
Det är ju inte Skansen utan Skansenakvariet, det är fristående och råkar bara ligga inne på Skansen.
Skulle inte förvåna mig ett dugg om det är jakt på intäkter. De tom medvetet påstår att de har en art som de inte har (deras sk svartråttor är bara vanliga tamråttor, precis som de jag har hemma i vardagsrummet och som kan hittas på var och varannan djuraffär, men det är såklart inte lika spännande) och det vete sjutton varför man skulle göra det om inte för intäkter.
Skansenakvariet är pyttelitet så det vore väl inte ens möjligt att ha fester där utan att det blir tätt inpå djuren.
 
Det är ju inte Skansen utan Skansenakvariet, det är fristående och råkar bara ligga inne på Skansen.
Skulle inte förvåna mig ett dugg om det är jakt på intäkter. De tom medvetet påstår att de har en art som de inte har (deras sk svartråttor är bara vanliga tamråttor, precis som de jag har hemma i vardagsrummet och som kan hittas på var och varannan djuraffär, men det är såklart inte lika spännande) och det vete sjutton varför man skulle göra det om inte för intäkter.
Skansenakvariet är pyttelitet så det vore väl inte ens möjligt att ha fester där utan att det blir tätt inpå djuren.
Vad jag förstod så är det en årlig kräftskiva för sponsorer och dyl.
 
Det är ju inte Skansen utan Skansenakvariet, det är fristående och råkar bara ligga inne på Skansen.
Skulle inte förvåna mig ett dugg om det är jakt på intäkter. De tom medvetet påstår att de har en art som de inte har (deras sk svartråttor är bara vanliga tamråttor, precis som de jag har hemma i vardagsrummet och som kan hittas på var och varannan djuraffär, men det är såklart inte lika spännande) och det vete sjutton varför man skulle göra det om inte för intäkter.
Skansenakvariet är pyttelitet så det vore väl inte ens möjligt att ha fester där utan att det blir tätt inpå djuren.
Oavsett Skansen eller akvariet - någon har uppenbarligen tyckt att det är en god idé att dra in pengar på privata fester. Tror att Wahlström sa att den här herrklubben varit dit 50 ggr.

Hoppas krokodilerna och ev andra djur som kommit i närheten av festandet haft lika stort utbyte av det.
 
Oavsett Skansen eller akvariet - någon har uppenbarligen tyckt att det är en god idé att dra in pengar på privata fester. Tror att Wahlström sa att den här herrklubben varit dit 50 ggr.

Hoppas krokodilerna och ev andra djur som kommit i närheten av festandet haft lika stort utbyte av det.

Man kan även boka julfest där, om man inte har en festansvarig som tycker synd om djuren och därför vägrar.
 
Mjuk säng, TV som den kan titta på djurprogram på, middagen serverad på fasta tider varje dag så den slipper jaga själv, hur kan man döma ut det?
Jag tror det är ont om privata bad och så misstänker jag att medfångarna kommer insisterar på isoleringscell, i första hand för herr krokodil men om det inte fungerar för sig själv.

Givetvis får man inte hålla djur isolerade.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 441
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 456
Senast: Lobelia
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 362
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 980
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp