Bukefalos 28 år!

Man vet att man är stamkund när …

När man inte behöver säga sitt namn i telefon hos veterinären, de känner igen en på rösten..

Mitt ex och jag börjar tro att vår lokala pizzeria är nån säpo cover up som bedriver seriös spaning eller så har han fotografiskt minne, man behöver bara handla där typ två gånger så vet pizzabagaren exakt vad man vill ha, ungefär var man bor och vem som bor med vem...
 
... När man ringer och beställer (fel) och de rättar ens order till det man eg ville ha.

... När de skriker "Kebab med bröd EXTRA KÖTT!!!" så fort man kommer in genom dörren. Jag gissar att jag är ensam om att beställa kebab UTAN kött och de tycker det är lustigt/tvärkonstigt :rofl:

Och man vet att man VAR stammis:

...När man efter att inte ha varit där på två hela år gör ett återbesök och personalen säger "Extra salt på moset som vanligt?" Då blev jag riktigt paff!

... När fd personal hejar på en i annan stad och man hejar glatt tillbaka för att sen bli fundersam om hur exakt man känner den personen egentligen, innan poletten trillar ner.
 
När man inte har bokat bord, ser att folk blir avvisade för att det är fullt, men säger ändå hej och servitören kikar på sitt papper och bara "Hej, tyvärr ert bord är lite sent, kan ni vänta fem minuter så är det klart sen?" För att sen skicka väg nästa sällskap efter oss som också vill ha ett bord.

När man istället för att köpa fika hamnar i disken och diskar kaffekoppar och fat för glatta livet för att det är lite kaos för tillfället.

Förut kunde man även ringa till affären vid sommarstugan att man inte hann dit innan de stängde men kunde de ställa ut en liter mjölk så betalar jag i morgon utan problem. Nu har de tyvärr lagt ner och de är otroligt saknade.
 
När bussen går sönder och busschauffören skickar en taxi för att hämta upp två flickor som måste till stallet innan skolan.

När sedan taxin kommer förklarar chauffören att de är skyldiga att se till att ungdomar med skolkort tar sig till skolan 😳

(vår underbara busschaufför, vi var två tjejer boendes i stan som tog en tidigare buss ut till skolan varje morgon för att släppa ut våra hästar, vi var inte berättigade till skolkort vilket han mycket väl visste, men ändå såg han till att vi tog oss till skolan och stallet denna morgon 😍)
 
När butiksägaren utropar: ”Här kommer Eskadron-freaket!” :cautious::laugh:

När de på pizzerian nedanför lägenheten oroat undrar om man varit sjuk pga inte ätit där på 1,5 v. 🙈
Samma pizzeria som kände igen mitt nr och svarade med ”Hallå lille tjockis!” IOM att de tyckte att det var så kul att jag som var väldigt smal åt 2 pizzor ganska ofta. Vi kände alltså varann väl nog att de visste att jag var cool med det

När stallcaféts ansvarige kommer ut i stallet för att meddela att man ska få tårta där inne varje gång det fanns. Man som i jag då. Inte övriga som behövde betala. ✌️

När kvarglömt betalkort utan kommunikation skickas med partner som kom in i affären några h senare. 😅

När de dränker maten i sås utan att fråga. 🤩
 
Mitt ex och jag börjar tro att vår lokala pizzeria är nån säpo cover up som bedriver seriös spaning eller så har han fotografiskt minne, man behöver bara handla där typ två gånger så vet pizzabagaren exakt vad man vill ha, ungefär var man bor och vem som bor med vem...
Det är många som skriver om pizzerior här, de kanske har ett rikstäckande spaningsnätverk. :cautious:
 
Förut kunde man även ringa till affären vid sommarstugan att man inte hann dit innan de stängde men kunde de ställa ut en liter mjölk så betalar jag i morgon utan problem. Nu har de tyvärr lagt ner och de är otroligt saknade.
Så där var det där jag växte upp. Hann inte mina föräldrar till affären innan stängning så kunde de ringa och be dem ställa ut en back mjölk. Ibland var det fler som bett om det och då stod det flera backar mjölk där.
(En back= 12 inplastade mjölktetror).
Edit: 10 kanske det var
 
Under mitt Stockholmspendlarliv hade jag ynnesten att ofta få samma taxichaufför från ett av våra kontor. Det hände flera gånger att jag blev uppringd och uppmanad
” jag förmodar att du ska med ditt vanliga 17:40 plan och det är kö vid Väsby så skynda dig ned, vi måste gasa, kanske runt Sigtuna” 😍

jag menar av alla chaufförer på taxi Stockholm!
 
... När personalen på cafet gör i ordning min special latte när de ser mig komma gående på vägen,... :rofl:.
Samt såklart hälsar på mig med mitt namn.

Häromdagen hade jag ett ärende och råkade då ta vägen förbi "mitt" cafe, då hade de gjort i ordning mitt kaffe och jag som bara hade gått förbi 🙈
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 120
Senast: cassiopeja
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 523
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 895
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp