Man vet att man är stamkund när …

När veterinären tar in min hund på jour, fast kliniken inte har jour, och gör en bukoperation efter kontorstid - baserat på att jag sa i telefon att "han ser lite bekymmrad ut på blicken". Hen hade kvar hunden på intensivvård i flera dagar (återigen, de har inte IVA, allt gjordes av veteriren själv!), skickade sms om minsta förändring. Hen kastade sig hit från en konferens när hunden blev sämre efter att ha fått komma hem, och tog in honom på ytterligare 3 dagars intensivvård över en helg ❤

Och när även helt nyanställda vet vem jag är när jag ringer, för alla där pratar så varmt om mina goa hundar ❤
 
När jag ringer veterinären "hej det är Hippocampus"
Veterinären: Hej, är det vit häst eller brun häst? Nåja, kom kl 09, den vanliga tiden.
Eller: Hej det är Hippocampus!
Veterinären: Hej! Vad har hänt? Vit häst eller brun häst?
Jag: Det är brun häst, bla bla bla, jag har tempat, gjort det o det, lindat benet si o så...
Veterinären: Åh vad vill du att jag ska göra? Du har ju gjort allt jag skulle göra.

Kanske mer i ämnet "hästägare som haft många skador och sjukdomar på sina hästar".
 
När man får plocka disk/plocka in varor/städa eller nått på puben innan det är dags att få beställa.

När man får mat från restaurangen på ens födelsedag trots att den är stängd, för att personalen lagt undan och fryst.

När man får hjälpa till att städa och stänga för att snabbt kunna gå ut med personalen efteråt, eller att man är med på personalfesten trots att man inte jobbar där 🤷🏻‍♀️
 
När pizzeriaägaren frågar om det blir Hawaii eller kebabpizza idag 🙈

När tjejen på espresso house frågar om det blir tomtelatte med en shot som vanlig.
Och när en av de andra tjejerna där (idag!) säger att jag kan nog beställa tomtelatte ända fram till nästa jul då jag dubbelkollade att de har syrup kvar till min tomtelatte "det är bara du som beställer den nu" 😂🙈
 
Vår lilla affär har postutdelning också, och jag lovar att ägarinnan kan personnummret, MED fyra sista på nästan alla i byn.... Vi är väl ca 100 fast boende.
Det är inga problem att be någon hämta ut ett paket alltså.

* Jenny *

Samma här, inga problem att skicka barnets pappa till affären i samhället som ändå servar iaf drygt 1000 icke sommargäster.
 
När man är på verkstan genom jobbet och alla som jobbar där vet vad jag heter.

Nu senast frågade ena kassörbiträdet om det inte gick så bra med att sluta snusa (hade nämnt det i förbifarten vid ett annat tillfälle), då jag köpte en dosa (behöver knappt säga vilken sort jag vill ha, de vet).
 
Ringde och beställde en pizza idag, direkt när jag klivit in på pizzerian så sträckte en personal fram pizzakartongen och sa ”vegetariana med avokado”.
Är nog bara jag som vill ha avokado på pizzan. :D
 
Ett café här har olagligt goda semlor.
Så när det serveras semlor så räcker det med att jag går in och de säger "en cola och en semla antar jag".
När det inte är semlor så "ska kolla vad för ljusa frallor vi har" vid de tillfällen det inte finns i "displayen" då jag vill ha fralla med ost och grönsaker. Eller en fralla med kokt ägg men utan kaviar.. :D
 
När jag åker till Nyköping var tredje månad har jag ledsagare som hjälper mig vid byte mellan tåg i Norrköping. Nu känner jag att jag börjar få lite koll på spår som andra tåget oftast står på, men jag vill ändå ha någon med mig eftersom man behöver gå över spår för att komma dit samt helt enkelt för tryggheten som det innebär att inte vara ensam ifall man byter spår mitt i allt, som ju hänt. Sedan samma på hemvägen förstås vilket även där handlar om gå över spår, tryggheten om de byter spår samt då också var någonstans man ska stå i relation till hur SJ tåget kommer in. Ofta är det samma person. Jag vet vad hon heter och hon känner ju även igen mig. Varje gång jag bokar ledsagning hoppas jag på att få henne, hon är bäst helt enkelt, vilket gör att jag slipper vara så stressad hela tiden.

I Nyköping tar jag in på samma hotell och numera säger man där "Välkommen tillbaka" och ger mig samma rum... :D Även de gör ett bra jobb för att det ska fungera att klara mig bra ensam, det är lugnt och tryggt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: cassiopeja
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 463
Senast: Nixehen
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 366
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 755
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp