Man vet att man är stamkund när …

När sushi-ägaren säger ”du behöver inte handla här om du inte vill”, då hade jag köpt sushi typ varannan dag hela sommaren och han trodde att jag handlade för att stötta och vara snäll. När jag bara var lat och inte orkade laga mat 😂
 
Kan de verkligen göra så? öppna upp butiken fast den är stängd , trodde det hörde ihop med försäkringen att butiker måste hålla sina tider?
Det var under öppettiderna men ena gången var det elavbrott och den andra gången vet jag inte varför det var låst, fanns personal i butiken men tror han stängt tillfälligt. Det var olika butiker.
 
... man går in på Circle K och betalar för en proteinbar och en kaffe och expediten säger ”Det blir X kr och så finns kaffet ... ja, du vet ju var det är :)”. Där och då gick det upp för mig att jag borde börja ta med mig matlåda till jobbet.
 
Det har visat sig att en av expediterna på hästaffären även jobbar på Jula. Vi fick reda på det när maken skulle handla något på Jula och expediteten ifråga glatt hälsade på honom med ett "här är du inte van att se mig!".

På samma hästaffär brukar vårt barn larma av våra varor själv. Butiksföreståndaren säger alltid lika glatt "Ja, du vet ju hur det funkar!". :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: cassiopeja
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 463
Senast: Nixehen
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 366
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 755
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp