Man vet att man är stamkund när …

När pizzerian frågar ”ett eller två bröd” när sambon hämtar och han säger ”två” och dom ”ja vi tänkte väl de så vi gjorde två”.
ibland är det en ny kille som svarar och han skriver nog bara ner ordern vanligt och missar att vi vill ha två bröd. :)
 
Missade att kaffet va slut, klockan över 15 en lördag. Affären stänger 15... Stängt söndag.
Ringer affären och säger
- är du kvar? är där om 5 röda, slänger du ut ett paket mitt vanliga kaffe? Betalar sen.
Svaret blev
- jag kommer in till dej om en kvart, med ett paket. Passerar ändå på väg hem. 💕

De är lycka att bo i en liten by 💕

* Jenny *
 
När man tror att man missat sista bussen hem (den som bara går en gång i timmen) och håglöst går längsmed vägen en snöslaskig vinternatt utan att riktigt veta vad man ska ta sig till - två hundar i släptåg och tre mil hem. Ungefär en halvtimme mellan varje hållplats - och den försenade bussen kör upp bakom, stannar längsmed landsvägen med varningsblinkers på, öppnar dörrarna och undrar "Hey, don't you usually ride with me?" :heart
 
När man tror att man missat sista bussen hem (den som bara går en gång i timmen) och håglöst går längsmed vägen en snöslaskig vinternatt utan att riktigt veta vad man ska ta sig till - två hundar i släptåg och tre mil hem. Ungefär en halvtimme mellan varje hållplats - och den försenade bussen kör upp bakom, stannar längsmed landsvägen med varningsblinkers på, öppnar dörrarna och undrar "Hey, don't you usually ride with me?" :heart
Gulligt! Så var det på ett ställe jag bodde på förut också. Åkte man inte vanliga rutten kunde de stanna fråga om man glömt gå av etc.
En man brukade ofta stanna för att släppa av en mycket gammal dam nära hennes hus istället för hållplatsen en bit bort. :heart
 
När ens pappa hamnar på en restaurang på ny ort som visar sig drivas av några som hade kvartershak nära där vi bodde då jag växte upp för ca 12-15 år sedan och de skickar med klubba till mig som då var ca 30 år. De kände igen honom direkt han klev in och mindes mig med. :heart
 
Gulligt! Så var det på ett ställe jag bodde på förut också. Åkte man inte vanliga rutten kunde de stanna fråga om man glömt gå av etc.
En man brukade ofta stanna för att släppa av en mycket gammal dam nära hennes hus istället för hållplatsen en bit bort. :heart
Jag älskade verkligen mina busschaufförer, jag åkte minst fem dagar i veckan i fyra år, samma rutt. Med hundarna och i alla jäkla väder. Har sällan känt mig så väl omhändertagen.
Absolut bäst var när jag glömt en väska på en av bussarna och var tvungen att åka till depån i stan för att hämta upp den - väl där stötte jag på en av "mina" chaufförer och han såg hur jag försökte krångla mig in på toaletten och erbjöd sig att hålla hundarna.
När jag kom ut stod han där med Terrier och Shiba i koppel och höll låda för tre kollegor jag inte kände om hur Shiban var Speciell och att de inte fick klappa på henne! :laugh: :love: Ibland blir man varm i hjärtat.
 
På andra hållet då... Mina föräldrar hade ett litet kvarterslivs för drygt 30 år sen, jag jobbade där några år. Där hade vi flera såna kunder som er 😍 Som handlade ”på bok”, som kunde komma utanför affärstid (föräldrarna bodde i samma hus som butiken.)
Eller mannen som alltid skulle ha en Rigi till sin golden som inte gick runt hörnet annars.
Som hindrade mig att lyfta ut mjölkbackarna när jag var gravid 😊
Som kom med babypresent när jag gick hem på mammaledighet 💖
Som skickade småbarn med peng och lista så man fick hjälpa dem plocka ihop.
Ja, det var en rolig tid 🤩
 
Om man litar på folk struntar man i sånt.

Ehh? hur kan en butik "strunta i " försäkringsregler? och lita på, det är inte personen som blir insläppt som jag menar vara opålitbar utan om öppnandet skulle kunna medföra rån ex.
Nu var ju @Rosett s affärer öppna så där var det ju inget konstigt fast det lät så.
 
Jag är uppväxt i en by, åt ofta pizza där (tydligen). Kommer in efter fem år och ägaren utbrister "Hej! Bla bla... Jobbar du fortfarande på den platsen (nej, jag slutade för typ 10 år sen), har du kvar hästarna?" Osv. Han blev jätteglad att se mig. :laugh:
 
… man handlar på krita och affärsinnehavaren glömmer bort att man är skyldig pengar.
… butiken är stängd men man blir insläppt ändå.
… kassören säger ”vi ses i morgon” 🤪
... personalen i grönsaksaffären gräver fram mangon när de ser en gå in genom dörren.
... bibliotekarien stirrar chockat och säger, bara en bok idag?

(När jag var tweenie, tonåring, har inte haft stammisvibbar på senare år.)

Utom hm,
... en familjemedlem kan säga i bokaffären, jag behöver en bok hon gillar men inte har läst.
 
Jag åkte buss till stallet förr och sen fick jag gå uppför en lång brant backe så det tog alltid lite tid. Ibland körde bussen mig upp till travet så det blev kortare och enklare väg att gå.
Dock så gjorde det att bussen körde förbi stället den skulle in på (sista stoppet) och alla andra på bussen skrek till och fick lite panik men chaffören bara ”jag ska bara till travet o vända, hon ska till stallet”
 
I måndags när jag åker in till veterinärstationen och kvinnan i receptionen så for jag stiger innanför dörren

Nej men hej har du flyttat?
Eh nej?
Jag uppdaterade din adress här iallafall för den stämde inte. Tyckte det var lite konstigt.

Jag har inte presenterat mej än. De vet vem jag är känns som om jag varit på kliniken lite för mycket
 
När man kommer in i väntrummet på det ganska stora djursjukhuset och de i receptionen säger "Du behöver inte ta nummerlapp, jag har ankomstregistrerat er nu." - inte pga att de känner igen mig men för att de känner igen min hund.

Samma djursjukhus, det hände ofta att personal som råkade gå genom väntrummet och fick syn på min hund utbrast "Hej Indigo, är du här idag!" och kom fram och kelade med honom.

Kanske egentligen inte positivt eftersom det berodde på att vi hade varit där alldeles för många gånger, men ändå roligt att personalen älskar min hund och han älskar dem tillbaka, trots de många besöken (drygt 75 besök på ca 3,5 år). :heart

Nu har det gått drygt 2 år sedan vi var där (tack och lov) men ändå, när jag fick åka akut med honom på juldagen (som tur var inte så illa som det först såg ut) så konstaterade sköterskan direkt att Indigo hade hon ju träffat tidigare.
 
När man kliver in på pizzerian efter 2 år (bott på annan ort) och killen i kassan frågar vad man ska ha, och hör pizzabagaren bakom säga "Solbo special med fårost" (stället hade bytt ägare men inte pizzabagarna) ...

Kliver in på en krog på Södermalm och ska beställa, och den bakom säger "en solbo special med fårost" och det visar sej att ovan pizzerias tidigare ägares bror äger krogen jag gick in på ...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 065
Senast: cassiopeja
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 462
Senast: Nixehen
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 362
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 755
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp