Manchester ridbyxor fran Borjes

Ramona

Trådstartare
Jag skulle vilja veta hur Manchester ridbyxorna pa sidan 28 i Borjes katalogen ar.
Jag har hort att de var tunna. Hur tunna ar dem? Kanns det som om man skulle frysa ihjal i dem?
Hur ar de i storlekarna? Sma, stora?
Ar de stretchiga?

Hade tankt att kopa ett par beiga som jag kan ga jakt i, sa de maste tala lite daligt omhandertagande, lite regn och en och annan flack.
 
Det maste ju finnas nagon som har kopt dessa ridbyxor. Eller kanner nagon som kopt dem. Nagon??
 
Är det dom med knäskoning som fins i beige och svart? Dom är helt ok för det priset men i början är det lite svårt att komma upp på hästen, ett minus är oxå att skoningen blir snabbt nopprig och blir svart efter sadeln! Jag har ett par beiga, dom är riktigt snygga!
 
Det gor ingenting om de blir lite noppriga. Jag oljar inte min sadel sa ofta att de blir svarta efter sadeln heller :)

Jag hade ocksa tankt att kopa dem i beige. Vi far se hur de passar nar de kommer.

Tack for ditt svar!
 
De var små i storleken, men annars jättesköna, sa min stallkompis iallafall!
 
Har frågat om Machesterridbyxor, helskodda tidigare O någon sa då att de från Börjes var väldigt klena O gick sönder = dålig kvalité!
Satsa på andra istället! Letar själv efter ett par, svarta helskodda manchesterridbyxor, säg till om du hittar några bra. :D

dressyrmupp
 
Mina första gick sönder i skrevet så dom skickade jag tillbaka och fick nya som var av bättre tyg, den första leveransen de fått hem var tydligen mkt sämre kvalité på!
 
Sa om jag bestaller dem nu, sa kanske jag far den andra bestallningen, de lite battre?

Jag bestaller dem i alla fall. Haller de inte sa lange, sa var de inte sa dyra.
 
En stallkompis har knäskodda beiga som hon trivs bra i.
Lite små i storlekarna sa hon bara..
 
Har ett par beiga, helt OK, men lite tunna är dom, skulle dock ha dem som sommarridbyxa så mig gjorde det inget :) Däremot så tycker jag, tvärs emot en del då, att storlekarna är bra, köpte st 36, samma storlek som jag köpt på flera andra ridbyxor av olika märken, (bl a Horka, Kingston och Mountain Horse) och manchesterbyxan från Börjes passade(också)utmärkt. Har inte använt dem så enormt mycket så jag kan uttala mig om kvaliten än, men man kanske får räkna med att dom inte håller lika länge som ett par som kostar 1500....
Men å andra sidan så får man många par billiga från Börjes för 1500 och ombyte förnöjer ju, sägs det :rofl:
Marie
 
Ar dem sa tunna att man nastan kan se igenom dem?

Om man satter upp dem mot ljuset, ar det som att titta genom papper da??
 
Nu har jag varit på börjes! :)

Kollade på Manchesterbyxorna, och köpte även ett par svarta!

Visst, dom var tunna, men inte lövtunna prec. :)
Sköna också. satt bra!
Ngt små i storlekarna bara.
 
Va är dom tunna... :confused: :mad: o små i strl... :confused: :mad: Det var ju inte bra, jag som har beställt ett par. Men jag får väl skicka tbx om dom inte faller mig i smaken... ;)
 
De ser ut att vara mycket snygga i katalogen. Jag ska kopa dem, man kan inte ga fel for det priset.
Om jag inte gillar dem kan jag ge bort dem till nagon i julklapp!! :O)
Det ar ingen har pa Irland som har sadana i alla fall, sa man blir ju lite unik. :O)

Tack for alla svar.
 
köpte ett par helskodda för rätt så längesen...beiga...snygga och bra...väldigt bra passform...tyget höll bra men som sagt noppror på skoningen väldigt snabbt...men dragkjedjan gick sönder, så de är skrotade nu...kanske den gick sönder för att jag var för tjock...?? :rofl:
 
Om de annars hade sa bra passform, tror jag inte att de gick sonder for att du ar for tjock....det stammer inte i ekvationen.
Det var av dalig kvalitet helt enkelt...men det var ju synd att du skrotade dem for att dragkedjan gick sonder, det ar inte sa svart att sy in en ny.
 
kul! e du i Loughrea???
där var jag och hoppade fälttävlan i sommras! och jobbade.... red tokiga pollar hos en gnome som hette ester, Slieve A*ghty riding C*enter. Känner du till det??
skicka ett PM!!
 
Nej, inte jättetunna.
En del son svarade i denna tråden verkade tycka dom var spertunna, men det är dom inte.
Hade dom igår när jag red, och dom är skitsnygga och sköna!
 

Liknande trådar

Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 304
Senast: Inglorion
·
Övr. Hund Var gor att din hund inte kan vanta att jobba och trana? Blir era hundar ocksa riktigt "excited" och riktigt studsar vid tanke pa job...
Svar
18
· Visningar
1 627
Senast: Bebben
·
L
Träning Hej, Jag har nyligen borjat rida igen efter 8 ars uppehall. Flyttade till England nar jag var 18 och hade inte mojlighet att...
2
Svar
32
· Visningar
3 869
Senast: Moa Londonbo
·
C
Hästhantering Hej, jag har en ganska svar och kanske moralfilosofisk fraga, jag har under en tid betraktat en Akhal Tekehingst (3 ar) som jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 701
Senast: sln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp