Mår extremt dåligt på mitt arbete.

Jag tycker att du ska söka dig därifrån först och främst. När du fått en tjänst någon annan stans tycker jag att du ska samla alla på en "avslutningsfika" och tala om varför du sökt dig därifrån. Om inte annat så får de kanske något att fundera över. Jag har gjort det och det kändes väldigt skönt efteråt. Då kunde jag släppa ångesten helt och gå vidare. Lycka till!
a1agnlju som tycker det är alldeles för många inkompetenta chefer nu för tiden...
Fast det där med att samla alla etc brukar kosta mer än det smakar. Likadant om man har en klantskalle till chef och ett passivt fack. Det bästa är att bara lämna tyst och stilla och låta de sköta sin skit själva. Oftast är det strukturella problem som man på individnivå har mkt små medel att påverka.
 
Fast det där med att samla alla etc brukar kosta mer än det smakar. Likadant om man har en klantskalle till chef och ett passivt fack. Det bästa är att bara lämna tyst och stilla och låta de sköta sin skit själva. Oftast är det strukturella problem som man på individnivå har mkt små medel att påverka.
Håller med. Sjukt stelt att samla ihop gänget och klargöra för dem att man lämnar för att man inte trivs, jag hade inte orkat göra det. Jag antar att de förstår ändå.
 
Fast det där med att samla alla etc brukar kosta mer än det smakar. Likadant om man har en klantskalle till chef och ett passivt fack. Det bästa är att bara lämna tyst och stilla och låta de sköta sin skit själva. Oftast är det strukturella problem som man på individnivå har mkt små medel att påverka.

Jag skulle aldrig tillåta att man samlade ihop personalen till ett kasta skit möte när man väl sagt upp sig och inte längre är med i att utveckla företaget. Det tar man med fördel med sin närmaste chef som bör efterfråga det som en svamp för att kunna förbättra.

Det vore grymt illojalt att bete sig på ett annat sätt och skulle rendera i ett helt oanvändbart arbetsbetyg.
 
Håller med. Sjukt stelt att samla ihop gänget och klargöra för dem att man lämnar för att man inte trivs, jag hade inte orkat göra det. Jag antar att de förstår ändå.

Stelt är inte rätt ord. Illojalt är det rätta ordet. Har man inte berättat att man inte trivs förut, så är det inte rätt tillfälle att göra det för hela gruppen när man tagit beslutet att lämna. Det tar man med sin chef och ingen annan, om inte chefen vill ha en sådan diskussion.
 
Fast det där med att samla alla etc brukar kosta mer än det smakar. Likadant om man har en klantskalle till chef och ett passivt fack. Det bästa är att bara lämna tyst och stilla och låta de sköta sin skit själva. Oftast är det strukturella problem som man på individnivå har mkt små medel att påverka.
Det kändes rätt i mitt fall i alla fall och hjälpte mig att komma vidare. För min del var det dock hela arbetssituationen som var det främsta problemet och inte så mycket någon specifik person. Så det kändes viktigt att upplysa cheferna (för vilken gång i ordningen vet jag inte) om anledningen till att jag sade upp mig för mina kollegors skull. Sedan att det i slutänden berodde på kass ledning fick cheferna själva lista ut.

Men, jag vet inte, jag kanske borde ha lagt mig platt och inte brytt mig om hur mina kollegor mådde. Nu gjorde jag i alla fall vad jag kunde och det kändes bra för mig.
 
Stelt är inte rätt ord. Illojalt är det rätta ordet. Har man inte berättat att man inte trivs förut, så är det inte rätt tillfälle att göra det för hela gruppen när man tagit beslutet att lämna. Det tar man med sin chef och ingen annan, om inte chefen vill ha en sådan diskussion.
I mitt fall var ledningen högst medveten om vad jag kände även innan jag sade upp mig. Att vara illojal borde väl snarare vara att man tiger på jobbet och sedan snackar skit om jobbet inför en ny arbetsgivare t ex. Här, på buke där man ska vara så rättfram hela tiden. Det förvånar mig lite att man anser att mitt förslag till agerande är så fult och fel....
 
Jag tycker att du ska söka dig därifrån först och främst. När du fått en tjänst någon annan stans tycker jag att du ska samla alla på en "avslutningsfika" och tala om varför du sökt dig därifrån. Om inte annat så får de kanske något att fundera över. Jag har gjort det och det kändes väldigt skönt efteråt. Då kunde jag släppa ångesten helt och gå vidare. Lycka till!
a1agnlju som tycker det är alldeles för många inkompetenta chefer nu för tiden...

Gud så oprofessionellt.
 
Jag tycker att du ska söka dig därifrån först och främst. När du fått en tjänst någon annan stans tycker jag att du ska samla alla på en "avslutningsfika" och tala om varför du sökt dig därifrån. Om inte annat så får de kanske något att fundera över. Jag har gjort det och det kändes väldigt skönt efteråt. Då kunde jag släppa ångesten helt och gå vidare. Lycka till!
a1agnlju som tycker det är alldeles för många inkompetenta chefer nu för tiden...
För mig låter det som ett helt omöjligt projekt att ro i land. Det finns ju inte bara EN sanning om hur det är på en arbetsplats. Jag skulle vara rädd för att betraktas som jättepatetisk om jag gjorde en sådan sak.

Däremot, om HR kallade mig till ”avskedsintervju” när jag sagt upp mig skulle jag möjligen säga en del av vad jag tyckte. Men vara noga med att hela tiden börja med att MIN upplevelse har varit att osv.
 
Gud så oprofessionellt.
Beror kanske på hur man lägger fram sitt ärende. Hur professionellt är det av chefen att blunda för uppenbara problem och hålla vissa bakom ryggen men inte andra.

Ja ja, oprofessionellt kanske vissa tycker. Jag bryr mig inte särskilt om jag ska vara ärlig.
 
Beror kanske på hur man lägger fram sitt ärende. Hur professionellt är det av chefen att blunda för uppenbara problem och hålla vissa bakom ryggen men inte andra.

Ja ja, oprofessionellt kanske vissa tycker. Jag bryr mig inte särskilt om jag ska vara ärlig.

Nej, jag tror inte att det beror på hur man lägger fram det.
Att bjuda sina kollegor på fika så att man kan tala om för dem att man drar därifrån för att man tycker att de betett sig illa kan aldrig bli professionellt.

Huruvida chefen eller resten av arbetsplatsen är professionell eller ej spelar ju ingen roll för hur jag vill uppfattas.
 
För mig låter det som ett helt omöjligt projekt att ro i land. Det finns ju inte bara EN sanning om hur det är på en arbetsplats. Jag skulle vara rädd för att betraktas som jättepatetisk om jag gjorde en sådan sak.

Däremot, om HR kallade mig till ”avskedsintervju” när jag sagt upp mig skulle jag möjligen säga en del av vad jag tyckte. Men vara noga med att hela tiden börja med att MIN upplevelse har varit att osv.
Absolut ett vettigt alternativ. Jag tycker att det är viktigt att berörda får reda på de problem man upplever på en arbetsplats. Hur man sedan gör det är naturligtvis olika beroende på situation och arbetsplats.
 
Beror kanske på hur man lägger fram sitt ärende. Hur professionellt är det av chefen att blunda för uppenbara problem och hålla vissa bakom ryggen men inte andra.

Ja ja, oprofessionellt kanske vissa tycker. Jag bryr mig inte särskilt om jag ska vara ärlig.
Det är omöjligt att spy galla på ett professionellt vis, gärna en avskedsfika om men då för att ta avsked på ett positivt vis och med flaggan i topp.
 
Jag skulle aldrig tillåta att man samlade ihop personalen till ett kasta skit möte när man väl sagt upp sig och inte längre är med i att utveckla företaget. Det tar man med fördel med sin närmaste chef som bör efterfråga det som en svamp för att kunna förbättra.

Det vore grymt illojalt att bete sig på ett annat sätt och skulle rendera i ett helt oanvändbart arbetsbetyg.
Jag tänker att man kan fara så väldigt illa på den typen av möten, och det finns absolut noll gott i det.
 
Vi har haft uppe detta på möte innan med allihopa att vi känner oss utstötta och han ena har även gnällt mitt framför mig om min semester som alla godkände men en månad efter tyckte han de var för jävligt att jag tog en månad mitt i sommaren som ny. Men öppna käften då och kom inte och gnäll i efterhand. Han står även öppet och klagar på företaget och hur idiotiska de högre cheferna är. Chefen bara satt där och lyssnade och sa ingenting! Jag fick en chock inombords hur kan man acceptera att anställda snackar så mycket skit om sitt jobb?

Jag svarade på en enkät idag om hur jag trivdes de ville ha möte med mig. Känns bra att prata med någon som kanske är vettigare än min chef. Han är konflikt rädd och vill va kompis med alla. Säger alltid ja om någon vill va ledig utan att kolla hur många som är på plats. Denna veckan är det jag och en till. Inte kul om hon blir sjuk då de ringer på ganska bra! Vi ska vara 6 anställda men är 4. Resten är sjukskriva pga de gått in i väggen. Är vanligt här tydligen
 
Det finns något som kallas för konstruktiv kritik och det är inte samma sak som att spy galla. Hur som helst är det upp till ts hur hon vill göra.

Ingen kommer att uppleva ett sådant möte som konstruktiv kritik, det fungerar inte med kritik i ett läge när man försvinner för gott. Man kan ta kritiken med chefen, med HR, vid ett avslutssamtal men inte genom att samla alla och komma med kollektiv kritik.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 687
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
737
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 384
Senast: Mois
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 216
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp