Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Jag menar främst att jag , som jag skrev , upplevde att du inte kom fram till något utan att få det påpekat för dig.

Jag fann det lite konstigt
Men jag kan släppa det iaf just nu det finns många andra jag gärna ser tankar ifrån som ännu inte varit så mycket med idag.
Jag förstår att du vill släppa det :p

Men tycker att det sticker ut lite att hon vrider det till att cirkus och Hedinn skulle vara fårulven innan hon pudlade att myrten kunde vara det efter påpekanden, vilket var ett av de mest uppenbara man kunde komma fram till ? Och det behöver inte ens stämma att det är så , bara att det var en tanke hon borde fått helt enkelt ?
Kan du citera inlägget där jag pudlar? Jag tycker inte det stämmer att jag pudlat efter påpekanden.

Jag har mindre tid än vad jag trodde när jag anmälde mig. Det var väldigt förhastat, inser jag.

Har läst igenom vad som skrivits en gång, så här kommer först några snabba reflektioner:

Det uteblivna käket tror även jag definitivt beror på eremiten. Alternativet är väl att lärlingen valde att spela som ängel och skyddade den som valdes som käk. Men varför skulle någon välja att vara ängel första natten? Naturligtvis om personen om någon anledning tror att hen ligger risigt till som käkval, exemplevis som i förra leken när en ulv rök i första lynch. Men här känns det väl inte som en jätterisk. Samma spelare sitter här på tillgången till spioninfo, så det finns inte heller någon spion som en ängel kan visa sig för (annars ett klassiskt sätt för två goda att hitta varandra). Jag tar nu inte med eventuella spionrader från goda lyan i beräkning. Men även om sådan(a) skickats (minns inte exakt hur de fungerade) tycker jag det är långsökt att någon skulle vilja vara ängel natt 1 för att kunna hitta en annan god. Ganska höga odds tror jag?

Personligen tror jag att jag skulle välja spion första natten, ev siare om det var någon jag misstänkte starkt för att vara antingen ond eller god (för det är ju värdefullt att hitta någon man vet är god).

Måste säga att jag är lite förvånad över att min röst väcker uppmärksamhet. Har jag på något sätt sagt att det är skumt per definition att lägga en andraröst? Nej. Om man misstänker någon, ska man väl lägga röst 1, 2, 3 eller 87. Det jag reagerar på är att lägga en andraröst helt baserat på BOP. Det står jag för att jag tycker. Om det är så skumt får jag väl bli lynchad då. För att jag röstar efter teori och inte efter BOP. Hur det, att rösta på det man tycker är skumt, kan bli att låta ulvarna styra lynchen går min fattningsförmåga förbi. Kanske jag som är ringrostig, men jag hade reagerat likadant i min heyday ...2013 eller när den nu var.

Lottning eller fårulv som gjorde resultatet? Omöjligt att veta nu. Tror jag.

Nu ska jag läsa igen.

Jag behöver rösta snart så att jag inte glömmer och missar.

Jag tror, som jag tidigare sagt, att några av ulvarna gömmer sig i de sista rösterna. Därför:

Elo röstar på Emtherlia

Jag förstår att du vill släppa det :p

Kan du citera inlägget där jag pudlar? Jag tycker inte det stämmer att jag pudlat efter påpekanden.
Alltså jag baserar det på det jag citerar nedan 👇
Varför skulle ulvarna bara rösta på varandra? Som alibi är det ju värdelöst om det inte är nån risk, och den rösten som skulle kunnat innebära en risk var väl LenaHs andraröst på Hedinn och LenaH var ju inte ond iaf.

(Och så finns ju fårulven vars röst inte alls innebär nån risk.)

Men hur tänker du på scenariot då att den andra rösten som lades på Hedinn som fö var Myrten -hon kan ju faktiskt vara en möjlig fårulv -det oavsett om Hedinn är god eller ond faktiskt ! Vi vet ju som sagt att LenaH var god så det är iaf en möjlighet ?
Sedan tänker jag att ulvar gärna lutar sig tillbaka om de kan precis som @Blacksmithfarm skrev. Så det behöver verkligen inte vara så.
För dold röst på LenaH igår betyder ju per automatik att blickarna riktas mot Hedinn idag.
Finns liksom inte så mycket annat att gå på

Du röstade ju själv på myrten igår så vad tänker du om henne idag?

Skulle kommentera att den kan ligga på Hedinn men då kom du själv till det sen. Jag tycker fortfarande Myrten röst skaver men jag minns inte riktigt hur hon brukar spela.

När fårulven lynchas kommer ju dennas röster granskas så känns kanske inte så sannolikt att den röstat på en ulvkollega direkt? Det blir ju väldigt utpekande och som alibi är den ju ändå värdelös? Är det klassiskt att den läggs på en ulvkollega?

Fast va? Knappt deltar alls? Det är ju flera som i så fall deltagit mindre. Somnade igår och sen blev det jättebråttom.

I förra leken var jag med och lynchade en ulv dag 1 och självförtroendet var på topp 🥳. Nu är jag mer på min vanliga nivå 😅.

Jag har varit på kattutställning och ska strax vidare på middag så väldigt lite tid att reflektera och ffa kommer jag inte kunna se vad som skrivs senare än typ nu. Jag reagerade ju redan igår på Niyamas röst på Myrten även om hon röstar på den hon tycker är skummast så är jag skeptisk till den rösten. Myrten la en röst på Hedinn pga Hedinn typ använde samma motivering som jag, det är inte en konstig röst i sig tycker jag, dessutom i ljuset av att Niyama tidigare sagt att andraröster är bra för att inte låta ulvarna styra, det blir Niyamas röst på Myrten dissonans för mig.

Om vi tänker att Myrten är fårulven och röstade på Hedinn öppet kan hon ha lagt den dolda på LenaH särskilt intressant blir ju detta om Hedinn är ulv. Om Niyama dessutom är ulv så är det ju ofta stiligt att ha röstat på en kollega så det ser fint ut i statistiken även om de rösterna så småningom också granskas.

cirkus röstar på Niyama

Alltså jag baserar det på det jag citerar nedan 👇
Fast du felciterar ju IGEN. Jag svarar ju på detta:
DL 1 21.00
15:39 Blacksmithfarm röstar på cirkus
16.13 Mirtai röstar på Habina
17.17 fio röstar på qitis
17:53 cirkus röstar på LenaH
18.29 qitis röstar på Fio
18:50 Artline röstar på bollen
19:20 Elo röstar på Artline
19:28 Hedinn röstar på LenaH
20.10 flyingchange röstar på Blacksmithfarm
20.25 Habina röstar på Mirtai
20.29 Myrten röstar på Hedinn
20:42 LenaH röstar på Hedinn
20.45 Emtherlia röstar på Elo
20:52 bollen_ röstar på flyingchange
21:00 Niyama röstar på Myrten

LenaH bybo

ingen käkas

Jag funderar lite över gårdsgens röstning och tänker att fårulven borde ha lagt sin dolda röst på LenaH igår iom att hon åkte.
Fårulvens öppna röst räknas ju inte så brukar ju vara klassiskt att den läggs som en alibiröst på någon ulvkollega och den dolda läggs på någon som är troligast god ? (De vill ju undvika att rösta på onda siaren)
Huruvida vilken av alla andra öppna röster som faktiskt är från fårulven så kan den ju i princip ligga på vem som helst. Även om jag funderar lite på om den kan ligga på Hedinn så klart -men så behöver inte vara fallet.
Men troligaste för mig är ändå att den dolda kom på LenaH. Hon brukar ju onda sidan vilja ha ut när hon är god ?

@cirkus la första rösten på LenaH igår , så det är klart att man funderar lite på vilken sida hon egentligen spelar. Samtidigt så är det väldigt vanligt att goda röstar ut goda i DL 1
@Hedinn som lägger andra rösten på LenaH är också intressant , ffa som hon sedan också är den enda med två röster på sig.
Men lika där. Det behöver inte betyda något men jag noterar det iaf

Det sista som sticker ut för mig är @Niyama som knappt deltar alls och ”gör en Q ” dvs röstar i sista sekunden ?
Hoppas hon kommer med och funderar lite mer i tråden för tycker hon är svår att ha en bild av öht och hon brukar alltid märkas ? Hm.

Och som flera redan påpekat så hittar även jag bara två scenarier som kan göra så ingen käkas.
Och lutar också åt att eremiten kan nog vara den som stoppade lynchen. Eftersom den aldrig vet om den annars får chansen.
Lärlingen kan ha valt att skydda sig själv men vad är sannolikheten att den sedan också blir käkvalet?
Så håller det troligast att eremiten är vår hjälte idag
Det du lägger in postade du medan jag skrev. Du ser ju vad jag citerar.

Niyama tidigare sagt att andraröster är bra för att inte låta ulvarna styra, det blir Niyamas röst på Myrten dissonans för mig.
Ja, jag tycker det är bra och jag tycker inte om att folk blir misstänkta för det. Men nej, jag lägger inte alltid andraröster, särskilt inte när jag inte hunnit läsa leken ordentligt och inte ens har koll på röstlistan. Två tankar i huvudet samtidigt liksom.

Men jag förstod att du skulle rösta på mig för du jagar alltid mig.

jag tänker inte bli sen med att rösta idag heller (det ni!)
Jag tycker ändå att mycket tyder på att Niyama är ond , osäker dock på om hon är ond siare eller ulv ?
Enligt allt vad jag teoriat om idag så det är inte en plötslig tanke. Oavsett vad jag citerar osv.
Jag kan ha fel , jag är bara en person som försöker tänka utifrån förutsättningarna (men vill helst inte ha en till bucklig stekpanna -de tar så förbaskat stor plats i mitt hus O_o )
Så om ingen övertygar mig om motsatsen så tycker jag ändå att det mesta pekar på att Niyama bör vara ond , antingen i lyan eller ond siare
Pga den sena i sista minutenrösten igår. Som dessutom var en uddaröst , vilket hon sällan brukar lägga ? Hon är ju vän av både andra och tredjeröster ?
Sen att välja vad ta med till marknaden och som jag tycker då , ovanligt sen på pucken att fatta det som många andra fattat innan ang vad som kan ha hänt igår ( sorry Niyama :heart)
Men är som sagt öppen för att ändra åsikt om någon kommer med invändningar jag hänger med på varför.

Qitis röstar på Niyama

Lite som det brukar vara efter dl 1 då det ofta är spridda röster generellt.
Jag tänker också att Hedinn inte behöver vara ond bara för att hon hade två röster på sig men misstänker faktiskt att fårulvens dolda röst låg på LenaH oavsett eftersom vi nu vet att hon var god. Och någon jag tror ulvarna gärna vill ha ut i första Lynch om de får välja
Jag behöver inte ha rätt men det känns ändå troligt
Väljer att citera detta som exempel. Jag tror också att Lena är någon som ulvar vill ha ut tidigt om det är möjligt. Det var nog en anledning till att jag reagerade på andrarösten igår. Jag tyckte inte att förstarösten var något märklig, i DL 1 tycker jag ofta att det blir väldig spridning (om inget konstigt inträffat såklart). Vad jag tycker om @Hedinn idag vet jag inte ännu. Nu har mycket mer hänt att ta ställning till.

För övrigt verkar Q och Niyama vara lite på kant med varandra. Vet inte riktigt vad det innebär.

ovanligt sen på pucken att fatta det som många andra fattat innan ang vad som kan ha hänt igår ( sorry Niyama :heart)
Vad är det jag inte fattat? Du slingrar dig ju bara. Och citerar ett inlägg du skrivit och ett svar jag skrivit, men svaret var på ett annat inlägg av dig.

Nej. Jag slingrar mig inte. Jag har skrivit och citerat exakt hur jag uppfattat det helt enkelt.
Jag svarade ju och förklarade vad som var fel med citatet? Först trodde jag att du kunde vara en god som hakat upp dig på något men du har ju gång på gång hittat på saker som inte stämmer alls. Du håller IRL-orsaker emot mig, jag deltog knappt i leken trots att jag var typ "medelaktiv", du hittar på att jag pudlat vilket jag inte gjort - jag har fortfarande exakt samma åsikt.

@bollen__ som jag skrev tidigare så tänker jag att fårulven la sin dolda röst på LenaH för att säkra upp att det då inte skulle spela någon roll om någon röständrade sent eller la en sen röst.

I stort sett alla och säkert någon/några ulvar redan hade 1 röst på sig. Niyama röstade kl 21 och LenaH röständrade ju i sista sekunden i förra leken, då hade dom ju inte hunnit ändra sin dolda röst.
Jag var så inne på att Lena röständrat i denna lek :rofl:

Vem hade du röstat på om du inte hade varit konflikträdd? :p

Men nu blir du misstänkt ändå och får försvara dig eftersom det finns så lite att gå på.

Just nu är min bästa teori att någon av er som la de sista rösterna kan vara ulvar och det är egentligen ingen bra teori.
Igår hade jag nog inte lagt en andraröst eftersom jag kom in så sent, var så rädd att missa rösta så greppade halmstrån och kastade in en röst, det vill man ju inte ska vara en andraröst känner jag 😅

Vad är det jag inte fattat
Jag menar specifikt att du inte verkade själv kommit fram till att Hedinn skulle kunna vara ulv och Myrten fårulv. Det brukar du vara den första att se och i det läget du kom in i kommentarerna kändes det som du borde varit där för länge sedan, men nu stället skriver du. Att jaha nu ser jag att du skrivit det (ang Hedinn ) och även ovillig att ta att myrten skulle kunna vara fårulven. Jag får som sagt mest en känsla av att du är onda siaren och inte ulv , som famlar lite i mörkret ensam ?
Jag menar inte att hålla irl emot dig , det vet jag händer alla , ber om ursäkt om det har uppfattats så

Lenah ändrade inte röst? Hon la sin röst på hedinn och kunde valt precis vem som helst för att försöka rädda sig.

Jo? Då hade den synliga rösten ibte räknars.

Ja, det känns väl mest troligt. Och såhär några timmar senare så känns det nog också mer troligt att fårulven inte är någon av de som röstade på LenaH eller Hedinn? För isf visste de ju efter andra rösten på LenaH att med den dolda hade hon 3.
Ja, jag blev förvirrade av att det skrevs om LenaH röständring så var säker på att hon röständrade för att rädda sig men det var ju förra leken det skrevs om så det var ju oerhört virrigt av mig. Men kanske vi kan hålla oss till denna lek i denna tråd :rofl:
Jag menar att om Myrten är fårulv och inte lagt sin dolda röst på Hedinn så blev det ju inte lottning. Då krävdes ju att hon lagt båda på Hedinn för att det skulle bli lottning? :)
Jag håller med om det sista också.

Mirtai röstar på qitis

För jag fattar inte riktigt vad hon far efter i diskussionen med Niyama. Ska läsa mer och återkommer men ville rösta för att inte missa

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka