Bukefalos 28 år!

Maträtter som fungerar bra att frysa in

Cacao_

Trådstartare
Min plan är att försöka göra storkok och frysa in och på så sätt spara in matkostnader på småhandlandet som blir när jag är hungrig men inte har ork att laga mat. Att ha matlådor från frysen att värma verkar som en bra idé för mig. Men vad fungerar och vad blir mindre gott av att frysa in och sen värma?
 
Soppor av olika slag brukar jag frysa in i lagom portionslådor, perfekt att bara köra i micron! Köttfärssås/chili con carne och liknande brukar också ligga i frysen här hemma, redo att värmas då får man ju dock fixa tillbehören efter.

Det är vad jag vet finns i min frys just för stunden men finns säkert fler som har bra ideér! :)
 
Jag försöker jämt ha korvstroganoff i matlådor i frysen, annars funkar grytor bra tycker jag.

Pasta brukar jag tycka inte fungerar så bra att frysa in å sen värma.
 
Allt "såsigt" som soppor, grytor och gratänger funkar bra tycker jag. Men aldrig potatis. Ris kan funka om man kan värma upp det ordentligt innan man äter. "Slattar" av ris, pasta, kött eller korv som jag skär i tärningar osv brukar jag frysa in i påsar och sedan ta fram och göra stir-fry, omelett eller pytt av, alt hiva i soppa. Snabbmat à la glesbygd!
 
Jag fryser det mesta, men som andra nämnt så är pasta, potatis (främst kokt) eller ris inga höjdare att frysa.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 373
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 178
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 597
Senast: Myrten
·
Hundträning Jag har på skoj försökt gå Tilda att hjälpa till att hitta kantareller när vi är ute. Hon verkar fatta grejen någorlunda, hon är bra på...
Svar
1
· Visningar
573
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp