Bukefalos 28 år!

Maxvikt viktbärande b-ponny

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Maxvikt viktbärande b-ponny

Maxvikten på b-ponny i ponnygalopp är (inkl utrustning) 58 kg. Kan kanske vara en vägledning? Nu belastar en jockey inte hästens rygg på samma sätt och utrustningen är helt annorlunda. Men som ett översta riktmärke.

Då ska det vara en maxad B-ponny!!!
 
Sv: Maxvikt viktbärande b-ponny

En b-ponny på ca 125 cm korsning welsh/shettis på 8 år. Undrar hur mycket man vågar väga för att rida denna ponny. Tanken är inte att rida den varje dag utan först att rida till den och sen rida den 1-2 gånger i veckan och ridpassen kommer nog vara ca 30-40 min långa. Ingen hoppning alltså. Jag är 165 lång. Tacksam för svar! :)

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1089555

Med vänliga hälsningar

moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 301
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 186
Senast: Dessie2010
·
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 022
Hästmänniskan Hej, Undrar om jag är för stor för att rida B ponny. Jag är ca 154 cm och väger knappa 43 kg. Så jag undrar om jag kan rida B-ponny i...
Svar
5
· Visningar
1 523
Senast: carmarnic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Sommartoffel
  • Mindre kombi?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp