Men hon har ju flertalet gånger sagt att hon var väldigt kär i Charles. Han hade ju dejtat hennes storasyster innan henne så de "kände" ju varandra sedan flera år bakåt, även om det var långt innan hon blev tillräckligt stor för att ens vara byxmyndig. I någon intervju har hon sagt att han var "gorgeous". Och med tanke på att hon städade i sin systers lägenhet och jobbade på ett dagis så var det nog rätt så roligt att Charles gav henne uppmärksamheten. Han var ju kär i Camilla, men han fick inte gifta sig med henne eftersom hon redan var gift med någon annan och innan dess hade ett rykte om sig att vara lite väl mycket "partyprincessa". Camilla klarade inte moralproven helt enkelt, vilket Diana gjorde eftersom hon var mer tillbakadragen.
Diana valdes ut av familjen och gavs som alternativ till Charles. Och han tyckte nog att hon var rätt så lämplig och att hon skulle bli en bra drottning i framtiden. De hade nog inte räknat med att hon var så stark, samtidigt som hon var så svag och känslig som hon var. Engelska kungahuset är ju inte direkt känt för att vara känslofyllt.
Och det är väl inte konstigt att hon blir mer fri och vild när hon släpps ur fängelset som det innebar att vara Charles fru? Hon var rik, hon var vacker, hon hade inte festat klart eftersom hon typ var 18-19 år gammal när hon gifte sig med Charles och sen satt ensam på slottet i en massa år. Såklart hon ville ut och göra sin grej. Bli fri! Jag är likadan när jag blir singel, jag vill festa, jag vill vara ute och träffa folk - men såklart man hänger i den sociala krets man tillhör på ett annat sätt. Sällan Diana skulle åka till Cypern och festa i Ayia Napa som vi andra gör.

Det är ju liksom lite mer klass på henne.