Melodifestivalen 2019 - deltävling 4

Nu så!

En av vinnarkandidaterna hörde vi ikväll: John Lundvik!! :heartheart:heart
Finns det ngn mer genuin kille i denna tävlingen? Med ren skär lycka i varje leende och så mkt känslor?
Ja, låten var bra den med ;) Det blir sådan power med gospel, och John själv har ju en fantastisk stark röst, wow!! Han kommer absolut vara med i guldstriden i finalen!

Bishara, den andra finalisten, gjorde ett bra jobb ikväll. Han har i grunden en jättebra röst, om han fortsätta utveckla den kan han bli stor. Lite svajigt här och där, men i kvällens startfält var han absolut nästa bäst!
Låten minns jag inte, den var rätt slätstruken, vilket gör att han kommer hamna någonstans i mitten i finalen.

Arvingarna knep en andra chansen biljett, och det var väl helt ok. Jag tyckte de var lite hemtrevliga så där, men inte mkt mer. Gillade Eliose när den var med, det påverkar nog en del ;)

Lisa Ajax, den eviga tonåringen, hade en fin ballad, hon har även en mkt bra röst. Men det finns inget unikt över henne eller låten heller för den delen. Men absolut en stark kandidat att ta en finalplats i andra chansen.

Ann Louise var söt med en fin låt som jag redan glömt. Men kul att hon gick vidare ett steg iaf. För de två som åkte ut var bedrövliga... Elle ja, mer slätstrukna. Åtminstonde Anton, den låten var ju bara som ett långt zzzzz... hände absolut ingenting. Och Pagan Fury blev jag jättebesviken på, de kunde ha gjort ngt riktigt häftigt på scenen, enda kul var de där varelserna med skor på fötterna. Sångerskan såg ut att lida och hade en allt för tunn röst för låten och imagen. Blev bara ett "meh"...

Nu längtar jag till andra chansen så att vi äntligen har ett fullt finalfält! Där kvällens John Lundvik kommer komma långt, mkt långt! :love:
 
John Lundvik!!! För första gången på några år känner jag att vi kan ha en potentiell ESC-vinnare!! Så jävla bra! Jag blir så glad av höra den och av att se honom!! :banana::banana::banana:

Hittills har jag hållit på Hanna & Liamoo men min röst i finalen kommer gå till John Lundvik! I mina ögon fins ingen konkurrens.

Bishara är jätteduktig men låten låter som en gammal pojkbandslåt från 90-talet. Kunde de inte gett honom en bättre låt? Men han kommer gå långt i finalen på ren talang.

Arvingarna gjorde mig glad!

Lisa Ajax är duktig men låten för tråkig. Händer inget.
 
Får grotta mer i finalen i finaltråden sen men sitter i lyssnar på alla låtar i Spotify nu och det är jäkligt många bra låtar i finalen!

Just nu gillar jag John och idolduetten mest.. Men Mohombis låt fastnar lättare... Och det vore ju häftigt med lite Norrsken i ESC... Och Victoria har en stark ballad, om hon skippar duschen...
Lina har en riktig show som ingen mäter sig med, och vi får inte glömma den unge Bishara... HJÄLP vilken final! :nailbiting::love:
 
Jag ska lyssna igenom låtarna några varv på spotify, först efter det brukar det köarna gör mig vad jag kommer tro på i finalen.
Men just nu tror och hoppas jag mest på Jon Henrik eller John.
 
Då ska vi se, såhär tyckte jag om gårdagens bidrag:

Pagan fury - Alltså nej, hemska outfits och skitlåt
Anton Hagman - Kändes mer som en dikt än en låt? Så astråkig!
Lisa Ajax - Fanns där ens en refräng? Somnade nog lite där
Arvingarna - Alltså de hade iaf något man kommer ihåg dagen efter, men dansband är väl inte det jag helst lyssnar på;)
Bishara - För omogen röst, behöver några år till på sig
Ann-Louise Hansan - Nej, jag gillar inte gammelmusik
John Lundvik - Ja! En låt med fart i och vilken röst han har! Eventuell vinnare?:up:
 
Jag kom hem strax innan halv nio igår. Satte på tvn och gick för att byta om. Hörde en del av Johns låt, först trodde jag det var fel kanal och att det var något amerikanskt Jesus-program :p
Men den var ju käck och han såg väldigt glad ut.
De andra hörde jag bara i snabbreprisen, det räckte.
 
Många bra bidrag igår! Det var bara en som var olyssnarbar.
Hade velat att Ann-Louise Hansan gått direkt till final tillsammans med John Lundvik.
Tyckte det var intressant att två religiösa bidrag gick direkt till finalen :)
Bra röster båda två, men jag fastnade för Ann-Louise Hansans låt, den var riktigt fin.
 
Lite insider-info :D Ann-Louise Hanson bor i samma hus som vi och mamma mötte på henne när hon kom hem idag. Hon var dunder-förkyld! Alltså sjöng hon igår med världens snuva 😱 då jag just varit hemma från jobbet pga snuva förra veckan så känner jag att hon förtjänar en applåd för bara det :nailbiting:
 
Så här ser duellerna ut så kan alla vara beredda att sucka över det i 2:a chansen tråden @voltis
:)

Rebecka Karlsson – Arvingarna

Martin Stenmarck – Lisa Ajax

Vlad Reiser – Nano

Andreas Johnson – Anna Bergendahl
 
I do, I do, I do. Det märkliga är att jag bara tänker på (slut?)scenen med Meryl Streep och Pierce Brosnan i Mamma Mia! hela tiden. När Streep gör en paus och säger mot Brosnan, utan musik: I dooo. Jag gillar filmen men inte just den scenen. Så tack, Arvingarna! :rage:

:laugh:

Annars VAR det ju en klämmig bit.
 
I do, I do, I do. Det märkliga är att jag bara tänker på (slut?)scenen med Meryl Streep och Pierce Brosnan i Mamma Mia! hela tiden. När Streep gör en paus och säger mot Brosnan, utan musik: I dooo. Jag gillar filmen men inte just den scenen. Så tack, Arvingarna! :rage:

:laugh:

Annars VAR det ju en klämmig bit.
det finns ju en Abbalåt som heter just I Do I Do I Do så inte konstigt du får Mamma Mia -vibbar av den ;)
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 765
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 391
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 548
Senast: Lingon
·
Kultur Ja nu har vi nåttslutet på årets turné.... Sista deltävlingen i MELLO är här :nailbiting::bump: Kommer vi se årets vinnare på lördag...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp