Melodifestivalen 2022 - Deltävling 2

voltis

Trådstartare
På lördag kör vi igen!
Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen?
:banana::banana:

Mello deltävling 2 är här och de som tävlar är:
1. Bluffin
LIAMOO

Låtskrivare: Jimmy "Joker" Thörnfeldt, Sami Rekik, Dino Medanhodzic, Ali Jammali

2. Tror du att jag bryr mig
Niello & Lisa Ajax

Låtskrivare: Yvonne Dahlbom, Niklas ”Niello” Grahn Linroth, Jesper Welander

3. I Want To Be Loved
Samira Manners

Låtskrivare: Samira Manners, Fredrik Andersson

4. Suave 
Alvaro Estella 

Låtskrivare: Linnea Deb, Jimmy "Joker" Thörnfeldt, Joy Deb, Alvaro Estrella

5. Face in the Crowd 
Browsing Collection 

Låtskrivare: Carolina Karlsson, Mimi Brander, Moa Lenngren, Nora Lenngren, Sandra Bjurman, Jimmy Wahlsteen

6. Änglavakt
John Lundvik

Låtskrivare: Anderz Wrethov, Elin Wrethov, Benjamin Rosenbohm, Fredrik Sonefors, John Lundvik

7. My Way 
Tone Sekelius 

Låtskrivare: Anderz Wrethov, Tone Sekelius  



Vad tror ni om detta då?
Många återvändare i detta startfält, och ännu en gång en tidigare vinnare!

Vad blir det för snacks?! Otroligt viktig fråga!

Hur går det med hjärtrösterna denna gången? Och hur hanterar Oscar isf ännu en kväll med strul?

NU KÖÖÖÖR VI!
 
Ingen deltävling jag tycker känns skitskoj iaf. John Lundvik har ju en fantastisk röst men på svenska? Nja, jag vet inte.

Hoppas bli positivt överraskad men (utan att ha hört låtarna) så tror jag inte det finns någon slutlig vinnare i detta fältet.
 
Jag lyssnade igenom bidragen, som ligger ute på svtplay nu.
Liamoos låt är väl rätt okej, men alldeles för tydlig autotune för min smak så den får tumme ner av mig
Niello o Lisa Ajax - tilltalar mig inte ett dugg
Samira Manners - sjunger ju fint, men...
Alvaro Estrella - låter som vanligt. trallvänligt och glatt, men folk brukar inte gilla det
Browsing Collection - kan kanske gå vidare om de som röstar gillar rockigare låtar.
John Lundvik - jag är ledsen, men man vinner ingen mello på att sjunga en fin (men intetsägande) ballad på svenska.
Tone Sekelius - min favorit i den här delfinalen. Men det finns förmodligen risk att den inte får röster pga artistens historia.
 
Dottern har redan en favorit, utan att ha lyssnat, efter att jag berättat att mellos första transperson ska vara med!
Så här hemma hejas det på Tone!

Jag är nyfiken på Liamoo, killen jag gillar men som det liksom aldrig lossnat för!

Lisa Ajax har jag lite svårt för, men har ett öppet sinne, kan bli bra med en duett?

John älskar jag, men känns lite tidigt med en comeback? Och svenska låtar brukar få svårt....

Estrella gillar jag! Härligt charmig o det brukar svänga! Ser fram emot detta!

Resten har jag för dålig koll på tyvärr!

Tippar final:
Liamoo
Ajax

Semifinal (som det nu heter) ;
Tone
Estrella

Men John är ändå John, och är liiite nyfiken på tjejbandet... Svårt!
 
Utan att ha lyssnat i förväg känns det här som en tråkig deltävling. Men jag kommer titta.
Estrella är väl den jag tror kan va bäst iaf.
 
Överlag en riktigt tråkig deltävling. En del orkade jag inte ens höra hela minuten av.

Browsing collection var bäst tycker jag. John Lundvik fin men oj så tråkig! Som Shirley förra veckan.
 
Liamo kommer gå varm på radion sen ... Skönt gung... Men kanske inte Eurovision material :)

Rap är inte min grej... Så Ajax... Sorry men ett STORT NEJ !!!
 
Åh, jag gillade verkligen Liamoo ! Otippat!
Men jag hörde inte vad han sjöng, fick kolla lyrics efteråt.

Detta (Ajax) asså nej vad gammalmodigt och fjantigt... men blir lite bättre om man inte tittar på dom... i början tyckte jag de påminde om nån låt, men vet inte vilken...
 
I wanna be loved... Ok en sån låt vi hört i såååååå många tappningar...
Men absolut jag gillar den men den är inte orginell... Korsning Frank (heter han så ? "not sorry") och Anna bergendahl...
 

Liknande trådar

Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 121
Senast: Lingon
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 955
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 391
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 548
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp