Melodifestivalen 2020 - Deltävling 2

Kul att ni varit inne och livesänt i tråden :D

Här kommer mina tankar:

Final

Anna B -
Jag har svårt för hennes röst, men HÄR kom den till sin rätt, countrytonerna passar henne utmärkt!
Låten kändes lite trist i början, men allt lyfte när dansarna kom in, då blev det mer power! Trodde aldrig jag skulle säga detta men: Anna blir en vinnarkandidat i finalen!
Låten är en utmärkt livelåt, vilket ju ändå är viktigast i en ev ESC tävling!

Dotter - gillade inte henne sist, ikväll var det bättre... Men inte en finalist i mina ögon. Svårt att höra vad hon sjöng, låten i sig har potential!

Andra chansen:

Mendez -
toppenval att ha med en till sångare! Fartfyllt färgglatt... Svängigt! Hade gärna sett i finalen, kommer nog gå dit via andra chansen!

Paul Ray-
PPositivt överraskad när han stylat om sig, gillad hans röst och låten var bra! Värdig andra chansen!


Övriga låtar var bara määääh. Jan försvann helt idén mkt enkla låten, som gjord för ngn som Torsten som inte är sångare. Klara näää skrikigt, Linda en trist version av sig själv....

Gillar se gamla klipp och sista mellanaktslåten var fin! Annars tycker jag tyvärr att festkänslan saknas på ngt vis? Allt känns för avskalat.. Se bara på bänkraden de sitter på vid intervjuerna... Vart är greenroom?
 
Rätt låtar till final.
Besviken på Mendez, men verkar rätt ensam om det.
Paul sjöng inte bra.
Linda sig själv, kanske något övertaggad.
Klara bättre än väntat.
 
I 1 minutsklippet var Dotters låt anonym tyckte jag. Men när jag såg hela numret igår, wow!!! Så bra! Så snyggt!!

Helt rätt resultat!! Rätt låtar till final, rätt låtar till andra chansen och rätt låtar åkte ut. Hela familjen var enig här hemma!
 
I 1 minutsklippet var Dotters låt anonym tyckte jag. Men när jag såg hela numret igår, wow!!! Så bra! Så snyggt!!

Helt rätt resultat!! Rätt låtar till final, rätt låtar till andra chansen och rätt låtar åkte ut. Hela familjen var enig här hemma!
Och jag känner att om dotter vinner mello kommer vi skämma ut oss totalt i esc med hennes vulgärt fula "dans" och intetsägande låt. 🤷‍♀️
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 767
Senast: Lingon
·
Kultur Som ni har väntat! Men den nu är den här! FINALTRÅDEN! :banana: :banana: :banana: En väldigt stark final fick vi tillslut där ingen...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
10 706
Senast: Ninnurur
·
Kultur Neeej har inte glömt bara jobbat mycket :) På lördag är det dags för Andra Chansen, det är fyra dueller där segraren i varje duell går...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp