Bukefalos 28 år!

Men...hur gör jag nu?...hjälp.. :(

Sv: Men...hur gör jag nu?...hjälp.. :(

jag menar att han kan ju faktiskt ha haft tumören ett tag utan att ni visste om det, och det är möjligt att han kan ha den ett tag till om den inte växer mycket fort. men det är enbart för min egen del som vetskapen om tumörens tillväxt är viktigt. för hunden spelar det ingen roll!
 
Sv: Men...hur gör jag nu?...hjälp.. :(

Jaså då hänger jag med. Han lär definitivt haft tumören ett tag, eller tumörerna då detta troligen inte är den första utan det lär sitta några här och var i kroppen. Nu har jag iaf bestämt mig för att låta bli att kika mer tills vidare. Vi får se om jag ångrar mig framöver men just nu känns detta bäst.
Tack igen för olika synpunkter och åsikter.
 
Sv: Men...hur gör jag nu?...hjälp.. :(

jag håller inte alls med dig! självklart ska man inte låta en hund gå med några plågor, men varför ta bort en hund i förebyggande syfte? en del hundar trivs alldeles utmärkt med att bli gamla och lider inte direkt av att inte vara lika rörliga som förr. min schäfer är visserligen oförskämt fräsch i sin kropp, men hon hade haft en god livskvalitet även om hon inte var lika rörlig. det är en lat hund som helst ligger inne och myser och hon har aldrig haft något stort behov av varesig motion eller stimulans. vad som är livskvalitet skiljer sig från hund till hund och är man bara lite uppmärksam så ser man när det inte går längre.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 277
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 818
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 334
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp