Men lär er TR!!

Sv: Men lär er TR!!

Solvira skrev:
Något som jag kan bli otroligt irriterad på är att folk slickar förbi en, oavsett om man har rött band i svansen eller inte. Det är väl rent sunt förnuft som säger att man inte ska rida upp i arslet på en okänd häst? :mad:

Fast jag anser har man en häst som har behov av en röd rosett dvs den är lätt i baken så är det den som rider den hästen som skall se till att inte rida för nära andra.

Det finns faktiskt tillfällen när man inte ser rosetten tex om man kommer framifrån ocg ryttaren vänder in framför i tex en volt.

De hästar jag haft som varit lite känsliga på framhoppning har jag faktiskt sett mig omkring och varit den som hållit mig undan.
 

Liknande trådar

Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 158
Senast: Alexandra_W
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 467
Western Efter 20 år inom klassisk ridning har jag börjat fundera på att byta till western. En av anledningarna är en gammal nackskada som aldrig...
Svar
8
· Visningar
2 809
Senast: Em-Jay
·
Ridning Ja, som rubriken lyder. Jag har på senare tid letat medryttare till min ena häst pga graviditet, och har haft en del som varit här och...
Svar
17
· Visningar
6 035
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp