Bukefalos 28 år!

Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Skoja inte! Men jag ser fram emot att läsa allas förstadagsteorier, känns som att de "gamla vanliga" i form av "x verkar väldigt förvirrad" och "x verkar inte ha läst rollistan ordentligt" är ganska körda. :D

Det öppnar ju för helt nya lysande teorier som "X verkar ha koll på det här - skumt" eller "X verkar ha läst på rollerna lite FÖR bra - måste helt enkelt vara Y el Z" ;)
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

om vi då tänker oss en drottning som i början är på folkets sida och sedan går över till missionärernas och då enbart för egna syften tycker jag är helt fel. En drottning (eller kung) finns för folkets skull och inte tvärtom.

Jag hänger inte riktigt med i ditt resonemang. Menar du att det är felaktigt rent historiskt eller att du tycker det känns taskigt? Jag har inte läst sådär jättemycket historia på universitet, men jag vill minnas att de styrande sällan gjorde saker som var bra för folket. ;)
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Det öppnar ju för helt nya lysande teorier som "X verkar ha koll på det här - skumt" eller "X verkar ha läst på rollerna lite FÖR bra - måste helt enkelt vara Y el Z" ;)

Ha! Då kan jag ju lägga en röst direkt på KD som verkar ha lite för bra koll på det här med drottningen lite :D

Skämt åsido, ser att bop:ar är helt förbjudna - hur ska man kunna få fram en lagom bra teori till första dl:en? :nailbiting:
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Skämt åsido, ser att bop:ar är helt förbjudna - hur ska man kunna få fram en lagom bra teori till första dl:en? :nailbiting:

Man fejkar den.... :o

Jag håller med Myrten (och tar tillbaka det jag skrev i förra leken att jag tyckte det var en bra idé m boppar första dagen) - men rent krasst är det ju helt omöjligt att basera några teorier/tankar om röstningen dag1 om alla bop:at hejvilt. Det är ju mycket bättre att komma upp med någon form av teori även om den kanske inte är så solid eller allvarligt menad.
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Jag håller med Myrten (och tar tillbaka det jag skrev i förra leken att jag tyckte det var en bra idé m boppar första dagen) - men rent krasst är det ju helt omöjligt att basera några teorier/tankar om röstningen dag1 om alla bop:at hejvilt. Det är ju mycket bättre att komma upp med någon form av teori även om den kanske inte är så solid eller allvarligt menad.

Det jag tycker är bra med att tillåta BOP:at första dagen är att det i flera lekar blivit så att de som är aktiva får röster på sig för det är det enda som finns att teoria om. Sen tycker jag väl att man ska använda sig av teorier om man har en, men det är trist när aktiva får röster bara för att de är aktiva.
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Det jag tycker är bra med att tillåta BOP:at första dagen är att det i flera lekar blivit så att de som är aktiva får röster på sig för det är det enda som finns att teoria om. Sen tycker jag väl att man ska använda sig av teorier om man har en, men det är trist när aktiva får röster bara för att de är aktiva.

Ja men en anledning till att i stort sett bara aktiva spelare får röster är ju för att iaf jag fick så mycket kritik för att jag ofta röstade på Oaktiva spelare i inledningen av en lek så det "vågar" jag ju inte göra längre ;)
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Sedan är det ju svårt att teoria om alla inte har hittat leken heller. Det är ju fortfarande några som saknas, och det kan man ju fråga sig varför när alla visste att lekstarten skulle vara idag. Jag är ju ny och skulle vilja ha lite mer kött på benen att gå efter. Ni som har varit med innan ser nog saker att teoria om långt tidigare än mig även om första DL inte varit än.
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Sedan är det ju svårt att teoria om alla inte har hittat leken heller. Det är ju fortfarande några som saknas, och det kan man ju fråga sig varför när alla visste att lekstarten skulle vara idag. Jag är ju ny och skulle vilja ha lite mer kött på benen att gå efter. Ni som har varit med innan ser nog saker att teoria om långt tidigare än mig även om första DL inte varit än.

För att alla inte har tid och för att DL inte är förrän imorgon kväll? Finns ju inget aktivitetskrav ikväll.
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Nej, självklart inte. Jag menade bara att det är svårare för min egna del när alla inte varit inne, men dom dyker säkert upp imorgon :)
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Som ulv är det ju bra att smälta in i massan, och att vara aktiv men ändå inte skriva något uppseendeväckande. Jag har kikat lite på trådstatistiken, och glömmerallt, dramatik och cirkus har skrivit ett inlägg var men sedan inget mer. Uppenbarligen har de alltså hittat tråden, men ändå valt att inte vara mer aktiva :cautious:. Detta skulle kunna tyda på ett visst mått av ulvighet.

Vira röstar på cirkus, eftersom cirkus inlägg var minst uppseendeväckande av alla.
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Nej, absolut inte. Det finns, tro det eller ej, ett liv utanför buke ;)
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Ja jisses :D. Frågan är vad sjutton man ska ha som motivering då - jag ska ju rösta inom några timmar. Ingen ulv som känner för att avslöja sig? :p

Fast när första rösten väl är lagd kan ju alla köra på klassikern "Huuur kan hen rösta med så dålig motivering, måste vara en ulv :nailbiting:".

Ja, den kan man genast använda. Eftersom motiveringen *verkligen* var dålig.

Nej, jag kommer inte att lägga någon röst nu. Om den sen hamnar på Vira pga hennes teori om mig, återstår att se.

Jag vill gärna ligga lite lågt och jag hoppas att alla hittar leken s att den kommer igång på allvar.
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Jag tycker inte det känns lönt att sitta och skriva för skrivandets skull. Speciellt inte när DL inte är förrän imorgon. Börjar alla OT:a hejvilt blir det bara drygt att läsa igenom senare:)

Men se där, nu har jag två inlägg visst.;):p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
96 088
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
46 359
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
41 528
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp