Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har en fråga om vapensmeden, om han omvänder en missionär, får de andra missionärerna reda på det? Och kan han omvända en god roll (säg völvan eller hirdmannen) till missionär eller blir de bara bybor?
Har varit på möten och föreläsningar hela dagen, så är gott bränd i huvudet = trög.
"Vapensmeden (ny roll, ni får skälla på mig om den inte funkar) - förvandlar oformlig metall till blanka, skarpa klingor. Så då är det väl inte konstigt att smeden har gåvan att en gång få en annan spelare att byta sida? Eventuella specialförmågor försvinner vid omvandlingen. Om den omvandlade är en god eller tjuven jobbar hen utanför lyan, om det är en missionär är det bara att hålla god min och dra på sig förrädarkostymen."
Byta sida = ond blir god eller tvärt om. Och en omvänd missionär är okänd för sina f d kollegor, d v s en förrädare.
TILLÄGG: Helt rätt uppfattat, Soffiproppi!
"Vapensmeden (ny roll, ni får skälla på mig om den inte funkar) - förvandlar oformlig metall till blanka, skarpa klingor. Så då är det väl inte konstigt att smeden har gåvan att en gång få en annan spelare att byta sida? Eventuella specialförmågor försvinner vid omvandlingen. Om den omvandlade är en god eller tjuven jobbar hen utanför lyan, om det är en missionär är det bara att hålla god min och dra på sig förrädarkostymen."
Vänta lite, du säger att en omvänd missionär är okänd för sina fd kollegor - men de borde ju märka om någon kollega plötsligt försvinner från lyan och vet då direkt vem det är som blivit god - och då vill de ju undanröja henom så fort som möjligt eftersom hen vet vilka som är missionärerna?
Faktiskt inte, men jag är arkeolog. Med tidsmässig inriktning på vikingatid.
Kul och spännande lek! Lite ruskigt att folk kan byta roller.. riktigt spännande. Kommer nog bli åska och dunder innan blotet är över..
Tjuven (ännu en nypåhittad roll) – stryker omkring i byn och stoppar händerna där de inte ska vara. Tre gånger lyckas stölderna och om offret har någon specialförmåga övergår den följande natt på tjuven (om t ex völvan ficktjuvas får hon inte sia den natten, förmågan går över på tjuven). Tjuven kan bara stjäla från en spelare en gång. Tjuven är på missionärernas sida, men de känner inte till henom och tjuven känner inte till missionärerna.
Jag har hittat hit nu! Kul tema och roligt med flera nya roller! Förvirrande - ja. Känns som att jag kommer få läsa igenom rollistan några gånger under spelet, för det finns inte en chans att lyckas ta in hur allt fungerar på en gång känner jag. Men ska bli himla roligt!
Ja alltså, det känns som att det kommer att ta ett par DL innan man börjar få någon koll alls på den här leken .
Det lär ju inte heller vara möjligt att som i de små lekarna få någon liten koll på alla ungefär samtidigt, utan det känns som att många kommer att glida under radarn fullständigt till en början. Och när man väl tror att man börjar få koll på någon har den väl bytt sida .
Skoja inte! Men jag ser fram emot att läsa allas förstadagsteorier, känns som att de "gamla vanliga" i form av "x verkar väldigt förvirrad" och "x verkar inte ha läst rollistan ordentligt" är ganska körda.